Ευφυές ήπιο υβριδικό σύστημα από την Ford

Το νέο Focus ενσωματώνει πρωτοποριακές τεχνολογίες μεταξύ των οποίων και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.
Ευφυές ήπιο υβριδικό σύστημα από την Ford

H Ford, εξελίσσει το ήπιο υβριδικό σύστημα το οποίο εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη απόδοση. Το ήπιο υβριδικό σύστημα, προστέθηκε και στο ανανεωμένο Focus.

Στη πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:

• “Υποκατάσταση ροπής”, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 24 Nm – μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα και προσφέροντας εκπομπές CO2 από 93 γραμ./χλμ. στο κύκλο NEDC (115 γραμ./χλμ. στο πρωτόκολλο WLTP) και κατανάλωση καυσίμου από 4,1 λίτρα/100 χλμ., σύμφωνα με τον κύκλο NEDC (από 5,1 λιτρα/100 χλμ. στο πρωτόκολλο WLTP).

• “Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις τον ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξάνεται η συνολική διαθέσιμη ροπή του συστήματος κίνησης έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο - και να προσφέρει μέχρι και 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές

Sport

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport από τα Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Selectable Drive Modes) του Focus, οι οδηγοί μπορούν άμεσα να προσαρμόσουν επιμέρους χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, το βάρος του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού και την ευαισθησία του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, προσφέροντας έτσι μία ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης που αξιοποιεί πλήρως τα 50 Nm ηλεκτρικής ροπής του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης.

Το ισχυρότερο σύστημα με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) επιτρέπει επίσης τη λειτουργία του συστήματος Auto Start-Stop του Focus EcoBoost Hybrid σε περισσότερες περιπτώσεις, προς όφελος της οικονομίας. Καθώς επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου, η λειτουργία Stop-in-Gear μπορεί να απενεργοποιήσει τον κινητήρα όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει, ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο και με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Το λειτουργία αυτή μπορεί να ρυθμιστεί προκειμένου να ενεργοποιείται από τα 15 χλμ./ώρα, 20 χλμ./ώρα ή 25 χλμ./ώρα.

Το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου, θέτοντας αυτόματα εκτός λειτουργίας έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, χωρίς συμβιβασμούς σε επιδόσεις και ποιότητα λειτουργίας.



Oθόνη LCD high definition

Η πλήρως διαμορφούμενη οθόνη LCD χρησιμοποιεί τεχνολογία “true colour” 24-bit για λεπτομερή και ευκρινή high definition απεικόνιση πληροφοριών στο όλο το φάσμα των χρωμάτων. Χάρη στις τεχνολογίες αυτές οι ενδείξεις της καθίστανται πιο φωτεινές και λιγότερες κουραστικές για τα μάτια - και επομένως πιο ευανάγνωστες. Επίσης, το σύστημα επιτρέπει στους οδηγούς να θέτουν προτεραιότητες στην απεικόνιση πληροφοριών, σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3’ ιντσών του Focus EcoBoost Hybrid περιλαμβάνει επίσης μία μοναδική απεικόνιση για διαρκή ενημέρωση του οδηγού σε σχέση με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν πόση ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από το ήπιο υβριδικό σύστημα αλλά και να παρακολουθούν την ίδια στιγμή την ποσότητα που επιστρέφει κάθε φορά στη μπαταρία ή αξιοποιείται προς όφελος της οικονομίας καυσίμου ή των επιδόσεων.

Βασισμένες στις αρχές της τεχνολογίας ελεύθερης μορφής (free-form) που αναπτύχθηκαν αρχικά για την κατασκευή οπτικών φακών, τα κυρτά πάνω άκρα της οθόνης είναι σμιλευμένα ώστε να εντάσσονται απρόσκοπτα στη σχεδίαση του εσωτερικού, ενώ η ενσωματωμένη καλωδίωση σε ολόκληρη την επιφάνεια της οθόνης επέτρεψε στους σχεδιαστές να διαμορφώσουν την τελευταία σε σχήμα που ξεφεύγει από τα συμβατικά ορθογώνια.

Local Hazard Information

Το στάνταρ μόντεμ FordPass Connect επιτρέπει στους οδηγούς του Focus να αξιοποιήσουν για πρώτη φορά τις ειδοποιήσεις που παρέχει το σύστημα Local Hazard Information. Η τεχνολογία αυτή ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων.

Οι ειδοποιήσεις του συστήματος Local Hazard Information εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης και βασίζονται σε στοιχεία προερχόμενα από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο “cloud”.

Ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα με έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών για καταστάσεις που εκτυλίσσονται πέραν του πεδίου ορατότητάς τους.

Το FordPass Connect επιτρέπει επίσης στους ιδιοκτήτες να ελέγχουν από απόσταση μία σειρά λειτουργιών του αυτοκινήτου από οποιαδήποτε τοποθεσία μέσω του smartphone τους και της εφαρμογής FordPass. Εκτός του ότι βοηθά στον ταχύτερο και πιο άνετο προγραμματισμό ταξιδιών μέσω των ενημερώσεων Live Traffic του συστήματος πλοήγησης, οι ιδιοκτήτες μπορούν να ενεργοποιούν τις λειτουργίες Door Lock/Unlock, Remote Start4 για εκδόσεις του Focus με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, Vehicle Locator και Vehicle Status για έλεγχο της στάθμης καυσίμου, της κατάστασης του συναγερμού, της πίεσης ελαστικών, της διάρκειας ζωής λαδιού και πολλά ακόμα.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v