Dacia Duster 1.3 TCe 150 4X2: Πρωταθλητής στο value for money

Test Drive
Πάνω που είπαμε να πάρουμε μια ανάσα μετά την δεκαετή οικονομική λιτότητα λόγω των μνημονίων, ήρθε η πανδημία για να μας θυμίσει ότι δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι η αναζήτηση των προϊόντων και υπηρεσιών έχουν σαν βασικό κριτήριο το value for money.
Πληρώσαμε ακριβά την τάση μας να ξοδεύουμε περισσότερα από όσα έχουμε και την λανθασμένη εκτίμηση για τις πραγματικές μας ανάγκες.
Αναζητώντας το μοντέλο που έχει την πιο καλή και συμφέρουσα σχέση τιμής/προϊόντος, καταλήξαμε σε ένα αυτοκίνητο που πλέον δεν έχει κανένα σημαντικό μειονέκτημα. Ο λόγος για την δεύτερη γενιά του Dacia Duster.
Είμαστε σίγουροι ότι το έχετε δει στο δρόμο, αλλά ίσως δεν του δίνετε πολύ σημασία γιατί σας προσελκύουν τα πολύ ακριβότερα αντίστοιχα γερμανικά μοντέλα.
Tελευταία λεπτομέρεια
Όμως είπαμε, τώρα πάλι ψάχνουμε και την τελευταία λεπτομέρεια πριν αποφασίσουμε για την κάθε αγορά.
Οδηγήσαμε το SUV με την χαρακτηριστική εμφάνιση, στην πιο ισχυρή βενζινοκίνητη έκδοση 1.3 TCe 150 ίππων 4X2. Να θυμίσουμε ότι ουσιαστικά είναι μέλος της ευρύτερης οικογένειας της Renault.
Το αυτοκίνητο με την ρουμάνικη καταγωγή, ήταν στη διάθεση μας για μεγάλο χρονικό διάστημα και το ξεψαχνίσαμε. Οι παρατηρήσεις μας για την σχεδίαση του αμαξώματος της πρώτης γενιάς δεν υφίστανται στη δεύτερη γενιά γιατί η Renault, αξιοποίησε τις δυνατότητες της σχεδιαστικής της ομάδας, προσδίδοντας στο νέο μοντέλο δυναμικά στοιχεία. Επίσης, αναβάθμισε τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν την εμφάνιση και την αίσθηση των αυθεντικών οχημάτων ελεύθερου χρόνου.
Bελτιωμένη εργονομία
Όπως διαπιστώσαμε, η εσωτερική διαρρύθμιση ταιριάζει στο στυλ του αυτοκινήτου. Να τονίσουμε την βελτιωμένη εργονομία και τους μεγάλους χώρους. Το ταμπλό, τα χειριστήρια και κάθε τι που απαρτίζει τον εσωτερικό χώρο προέρχονται από την παλέτα της Renault. Όπως διαπιστώσαμε μερικά εξαρτήματα, είναι από παλαιοτέρα μοντέλα της γαλλικής μάρκας, για να μειωθεί το κόστος. Προσωπικά δεν μας ενοχλεί αυτή η επιλογή γιατί γνωρίζουμε από τις αναρίθμητες δοκιμές την πραγματική αξία και αντοχή των υλικών και εξαρτημάτων της Renault.
Μεγάλοι χώροι
Οι διαθέσιμοι χώροι είναι ένα από τα πιο ισχυρά σημεία του Duster. Τέσσερις ενήλικες κάθονται χωρίς υποχωρήσεις, όμως ο πέμπτος επιβάτης θα στριμωχτεί. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά την απουσία πλευρικής στήριξης στα καθίσματα. Ελπίζουμε να βελτιωθεί σύντομα γιατί μειώνει την βαθμολογία στην αξιολόγηση του εσωτερικού χώρου.
Το μοτέρ είναι ένα ακόμη αυθεντικό μηχανικό σύνολο από την παλέτα της Renault. Όπως διαπιστώσαμε, κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το αυτοκίνητο βάρους 1.312 κιλών. Μόλις πατήσαμε το γκάζι μας έδειξε τις προθέσεις του. Σε 10,4΄΄ πιάνει τα πρώτα 100χλμ./ώρα και η τελική φθάνει τα 200 χλμ./ώρα.
Όμως η πίεση στο γκάζι και η αναζήτηση επιδόσεων, αυξάνει υπέρμετρα την κατανάλωση καυσίμου. Είδαμε ότι η κατανάλωση καυσίμου με τέζα το γκάζι άγγιξε τα 9,2 λίτρα/100χλμ. Με σωστό τρόπο οδήγησης και το πρόγραμμα Eco, μειώσαμε σημαντικά την μέση κατανάλωση 8,3 λίτρα/100χλμ. Καλή είναι και η λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Οι σχέσεις κουμπώνουν εύκολα και οι διαδρομές είναι σχετικά μικρές.
Θετικά σχόλια για την οδική συμπεριφορά και την ρύθμιση των αναρτήσεων. Αν και στερείται της τετρακίνησης, κινηθήκαμε άνετα σε στρωτούς χωματόδρομους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 18.490 ευρώ. Η βασική έκδοση 1.3 150 ίππων προς 16.990 ευρώ, 1.3 130 16.300, 1.0 100 13.580 ευρώ. Παρέχονται πέντε χρόνια εγγύηση και τρία χρόνια οδική βοήθεια.