Η Γερμανία δίνει ώθηση στη καθαρή οδήγηση

Η Γερμανία διπλασιάζει τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και επενδύει πολλά εκατομμύρια στην οδήγηση χωρίς ρύπους.
Η Γερμανία δίνει ώθηση στη καθαρή οδήγηση

Η Γερμανία είναι η δεύτερη μεγάλη ευρωπαϊκή οικονομία που χρησιμοποιεί ένα σχέδιο ανάκαμψης πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για να δώσει ώθηση στην καθαρή οδήγηση, με κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα ενισχύσουν τη Volkswagen και την Tesla, ενώ τα ρυπογόνα SUV αντιμετωπίζουν υψηλότερους φόρους.

Το σχέδιο τόνωσης της οικονομίας από τις επιπτώσεις της πανδημίας ύψους 130 δισεκατομμυρίων ευρώ του Βερολίνου ακολουθεί τη δέσμευση του Γάλλου Προέδρου Εμμανουήλ Μακρόν να καταστήσει τη Γαλλία τον κορυφαίο παραγωγό καθαρών οχημάτων στην Ευρώπη.

Η Γερμανία διπλασίασε τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μείωσε το φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) σε 16% από 19% και απέρριψε το αίτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας να δώσει κίνητρα για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπέρ ενός σχεδίου αύξησης της υποδομής φόρτισης.



Οι γερμανικοί σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να παρέχουν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, μετασχηματίζοντας ευκαιρίες για ανεφοδιασμό αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών που οι καταναλωτές έχουν αποφύγει εν μέρει λόγω ανησυχιών για το φάσμα τους.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούσαν μόλις το 1,8% των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη Γερμανία πέρσι, θα ενισχυθούν με κίνητρο 6.000 ευρώ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κοστίζουν κάτω από 40.000 ευρώ.

Αυτό αυξάνει τα κίνητρα των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία σε 9.000 ευρώ μόλις συμπεριληφθεί το ποσό των 3.000 ευρώ από τον κατασκευαστή.

Σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό Γραφείο Οικονομίας και Εξαγωγών της Γερμανίας, BAFA, τα αυτοκίνητα που είναι επιλέξιμα για την πλήρη επιδότηση περιλαμβάνουν τα μοντέλα BMW i3, Hyundai Ioniq και Kona, Kia E-Nero, ηλεκτρικό Peugeot 208, Renault Zoe και Tesla Model 3.

Η VW, που προετοιμάζει μια μαζική ώθηση στην αγορά για το μοντέλο ID3, το οποίο είναι σε καλή θέση για να πλημμυρίσουν την αγορά με τη βοήθεια των μέτρων τόνωσης, ανέφεραν οι αναλυτές. Το Tesla Model S και το Mercedes EQC είναι επιλέξιμα για επιδοτήσεις, αλλά όχι για το πλήρες ποσό.

Οι γερμανικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν 49,5% τον Μάιο μετά από πτώση 61,1% τον Απρίλιο, αφήνοντας χιλιάδες αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ απούλητα και οι αναλυτές αμφισβητούν εάν η ζήτηση θα ανακάμψει από μια πτώση που προκαλείται από την πανδημία.

Η Γερμανία θα αναθεωρήσει τον φόρο των οχημάτων της. Από τον Ιανουάριο του 2021, αυτοκίνητα με εκπομπές άνω των 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο θα αντιμετωπίσουν αυξημένες εισφορές. Αυτό ωφελεί τα υβριδικά οχήματα βραχυπρόθεσμα, αλλά ένας κλιμακωτός φόρος για το CO2, είναι ένας επιπλέον  τρόπος για τη μείωση της ρύπανσης.

Οι μέσες εκπομπές ενός νέου αυτοκινήτου πέρσι στη Γερμανία ήταν περίπου 150,9 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Η δημοτικότητα των SUV αύξησε τις μέσες εκπομπές νέων αυτοκινήτων στα 154,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο τον Μάιο.

Τα σχέδια του Βερολίνου αποτελούν απόρριψη των προσπαθειών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και είναι πιο ριζοσπαστικά από το γαλλικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει ένα σύστημα που αυξάνει τις πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Οι υπερασπιστές του περιβάλλοντος καλωσόρισαν την επένδυση στις ηλεκτρικές μεταφορές που ανταποκρίνεται στις φιλοδοξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των καθαρών εκπομπών στο μηδέν έως το 2050

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v