Νέα συμφωνία στη γαλλοιαπωνική Συμμαχία

Η Renault και η Nissan σχεδιάζουν να αναθεωρήσουν τη συμμαχία τους, ανακοινώνοντας νέες πρωτοβουλίες.
Νέα συμφωνία στη γαλλοιαπωνική Συμμαχία

Η Renault και η Nissan έχουν απορρίψει τα σχέδια που προέβλεπαν την πλήρη συγχώνευση τους, όπως την είχε προγραμματίσει ο πρώην πρόεδρος της συμμαχίας Κάρλος Γκον.

Η Nissan, αντιστάθηκε σθεναρά εδώ και πολύ καιρό στις προτάσεις της Renault για μια πλήρη συγχώνευση, καθώς τα στελέχη της ιαπωνικής μάρκας θεώρησαν ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει καταβάλει το δίκαιο μερίδιό της στις διαδικασίες που έγιναν σχετικά με την αξιοποίηση του τεχνολογικού υπόβαθρου της Nissan.

Τώρα, που οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο ανασυντάσσονται και αντιμετωπίζουν τις συνέπειες από την πανδημία, η Renault και η Nissan σχεδιάζουν να αναθεωρήσουν τη συμμαχία που σε μεγάλο βαθμό απέτυχε να αναδείξει την κοινή προσπάθεια και να καταλάβει υψηλότερο μερίδιο στη παγκόσμια αγορά. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μεγάλο βαθμό δεν επιτεύχθηκε και η συμμαχία επωφελήθηκε κυρίως ​​από την κοινή προμήθεια ανταλλακτικών.

Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να ανακοινώσουν μεσοπρόθεσμα σχέδια αναδιάρθρωσης αυτήν την εβδομάδα, τα οποία θα χρησιμεύσουν ως μια ειρηνευτική συνθήκη που έχει σχεδιαστεί για την επίλυση των μακροχρόνιων εντάσεων, αναφέρει το Reuters.



Η Nissan και η Renault σχεδιάζουν η καθεμία σημαντική αναδιάρθρωση και περικοπές κόστους που θα μπορούσαν να επηρεάσουν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, με την ιαπωνική εταιρεία να ανακοινώσει τα μέτρα της σήμερα και ο Γάλλος εταίρος της θα ακολουθήσει την επόμενη μέρα.

Η Nissan οδεύει στο νέο επιχειρηματικό μοντέλο της Συμμαχίας, βελτιώνοντας περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά της.

Αναλαμβάνοντας τον ηγετικό ρόλο στην κατηγορία C-SUV, στην αυτόνομη οδήγηση και στην ηλεκτροκίνηση, η Nissan ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στη Συμμαχία και στο παγκόσμιο στερέωμα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Η Nissan, η Renault και η Mitsubishi, τα μέλη μιας από τις κορυφαίες συμμαχίες αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακοίνωσαν σήμερα αρκετές πρωτοβουλίες ως μέρος ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου συνεργασίας για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των τριών συνεργαζόμενων εταιρειών.

Οι εταιρείες μέλη σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα οφέλη της Συμμαχίας σε τομείς όπως η κοινή αγορά υλικών και εξαρτημάτων, αξιοποιώντας τις αντίστοιχες ηγετικές θέσεις τους  και τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα τους, για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των λοιπών εταίρων - συνεργατών τους.

“Η Συμμαχία είναι μια μοναδική στρατηγική και επιχειρησιακή συνεργασία στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας και μας δίνει ισχυρό πλεονέκτημα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο των αυτοκινήτων”, δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, Πρόεδρος του Επιχειρησιακού Συμβουλίου της Συμμαχίας. “Το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα επιτρέψει στη Συμμαχία να αξιοποιήσει στο έπακρο το ενεργητικό και τις επιχειρησιακές  δυνατότητες της κάθε εταιρείας, βασιζόμενο  στις  αντίστοιχες κουλτούρες και στην κληρονομιά τους.  Οι τρεις εταιρείες της Συμμαχίας θα καλύπτουν όλες τις κατηγορίες και τις τεχνολογίες οχημάτων, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, προς όφελος κάθε πελάτη, αυξάνοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητά τους, τη βιώσιμη κερδοφορία και την κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη."



Οι ηγέτες των τριών εταιρειών, ενέκριναν τις αρχές του συστήματος “leader – follower” για οχήματα, στο οποίο θα συνεργαστούν :

• Για να προωθηθεί περαιτέρω η στρατηγική τυποποίησης της Συμμαχίας, από πλατφόρμες σε αμαξώματα.

• Ανά τμήμα προϊόντος, με επικέντρωση σε ένα “όχημα  - μήτρα” (leader αυτοκίνητο) και με “οχήματα – αδέλφια”  που θα κατασκευάζει η ηγέτιδα εταιρεία, με την υποστήριξη των υπολοίπων μελών της Συμμαχίας.

• Για τη διασφάλιση ότι τα οχήματα του “leader” και των “followers” για κάθε εμπορικό σήμα, θα παράγονται χρησιμοποιώντας την πιο ανταγωνιστική εγκατάσταση, συμπεριλαμβανομένης της ομαδοποίησης της παραγωγής, όπου απαιτείται.

• Για την συνέχεια στην κοινή χρήση προϊόντων σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μια κατηγορία  όπου το μοντέλο “leader-follower” έχει ήδη εφαρμοστεί.

Το πρόγραμμα leader-follower αναμένεται να προσφέρει εξοικονόμηση επενδύσεων έως και  40% για οχήματα που εντάσσονται πλήρως στο σύστημα. Αυτά τα οφέλη αναμένεται να προκύψουν εκτός από τις συμβατικές συνέργειες, που ήδη τρέχουν σήμερα.

Η Συμμαχία ενέκρινε επίσης την αρχή της ονομασίας διαφορετικών τμημάτων της Υφηλίου  ως “περιοχών αναφοράς”, με κάθε εταιρεία να επικεντρώνεται στις βασικές της περιοχές, με στόχο να καταστεί  από τις πιο ανταγωνιστικές και να χρησιμεύσει ως σημείο αναφοράς για τις άλλες, προκειμένου και αυτές να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Σύμφωνα με αυτό το μέρος του προγράμματος, η Nissan θα είναι η “εταιρεία αναφοράς” στην Κίνα, τη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία.

Με την  κάθε εταιρεία να γίνεται “εταιρεία αναφοράς” στις αντίστοιχες περιοχές, οι ευκαιρίες για συνέργειες θα αυξηθούν, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί ο επιμερισμός του σταθερού κόστους, αλλά και η μόχλευση του ενεργητικού της κάθε εταιρείας.

Οι ανανεώσεις της γκάμας  των προϊόντων των εταιρειών θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα “leader-follower” και τα οχήματα “leader” και “follower” θα παραχθούν χρησιμοποιώντας την πιο ανταγωνιστική εγκατάσταση. Για παράδειγμα, η  Nissan θα ηγηθεί της ανανέωσης της κατηγορίας  C-SUV μετά το 2025.

Όσον αφορά την αποδοτικότητα της τεχνολογίας, τα μέλη της Συμμαχίας θα συνεχίσουν την κεφαλαιοποίηση των υπαρχόντων στοιχείων του ενεργητικού τους,  για να διασφαλίσουν ότι κάθε εταιρεία - μέλος θα συνεχίσει να μοιράζεται την επένδυση σε πλατφόρμες, κινητήρες και τεχνολογίες. Αυτή η κοινή χρήση έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά της στην ανάπτυξη κινητήρων και πλατφορμών, με απτά παραδείγματα την επιτυχή υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B για  το Nissan Juke, καθώς και της πλατφόρμας αυτοκινήτων kei για το Nissan Dayz.  Οι πλατφόρμες CMF-C / D και CMF-EV θα ακολουθήσουν σύντομα.

Το πρόγραμμα leader-follower θα επεκταθεί από τις πλατφόρμες και τους κινητήρες σε όλες τις βασικές τεχνολογίες, με τη Nissan να έχει τον ηγετικό ρόλο σε:

 

•           Αυτόνομη οδήγηση

•           Τεχνολογίες συνδεδεμένων αυτοκινήτων που βασίζονται στο Android (Κίνα)

•           e-PowerTrain (ePT):  CMF-EV ePT

 

Αυτό το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα επιτρέψει στις εταιρείες - μέλη να αξιοποιήσουν στο έπακρο την πείρα και την ανταγωνιστικότητά τους για να ενισχύσουν τη Συμμαχία στο σύνολό της, σε ένα ριζικά μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον αυτοκινήτων.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v