Υβριδικά τα πανέμορφα, premium βρετανικά SUV

Η υβριδική τεχνολογία αξιοποιείται και από τα premium βρετανικά SUV Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport. Τα αυτοκίνητα με την πιο μοντέρνα και εντυπωσιακή σχεδίαση, μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και θέτουν νέα στάνταρ στα SUV ειδικών προδιαγραφών. Τα αποδοτικά plug-in hybrids με εκπομπές CO2 από 32 γραμ./χλμ. και πλήρη ηλεκτρική αυτονομία μέχρι και 66 χλμ.- αρκετή για να κάνουν τη μέση ημερήσια μετακίνηση χωρίς επαναφόρτιση - είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα.
Με το σήμα P300e, τα νέα plug-in hybrids Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport βασίζονται στην προηγμένη αρχιτεκτονική της Land Rover Premium Transverse, η οποία σχεδιάστηκε για να υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση, διατηρώντας ταυτόχρονα την ικανότητα off-road της Land Rover. Τα νέα μοντέλα plug-in hybrid P300e συμπληρώνουν τα ήδη υπάρχοντα mild-hybrid SUV 48V, προσφέροντας νέα επίπεδα απόδοσης στην κατηγορία των premium compact SUV.
Τα νέα μοντέλα προσφέρουν βιώσιμη απόδοση συνδυάζοντας έναν βενζινοκινητήρα 1.5 200 ίππων, με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ιππων ενσωματωμένο στον πίσω άξονα και τροφοδοτούμενο από μπαταρία ιόντων λιθίου 15 kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Η απόδοση και η ικανότητα δεν επιδέχονται συμβιβασμούς, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,4΄΄ στο Range Rover Evoque. Εν τω μεταξύ, το Discovery Sport προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6΄΄. Και τα δύο μπορούν να φτάσουν ταχύτητες μέχρι 135 χλμ./ώρα χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια.
Η απόδοση είναι αξιοσημείωτη: το Range Rover Evoque P300e εκπέμπει μόλις 32 γραμ./χλμ. CO2 (WLTP) και διαθέτει μια ηλεκτρική με μηδενικό εύρος εκπομπή ρύπων εξάτμισης μέχρι 66 χλμ., με μέση κατανάλωση καυσίμου 1,4 λίτρα/100 χλμ.
Το Discovery Sport P300e μπορεί να ταξιδέψει μέχρι και 62 χλμ. χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ και προσφέρει οικονομία καυσίμου 1,6 λιτρα/100χλμ. Χάρη στην ηλεκτροκίνητη τεχνολογία της, το Discovery Sport P300e παράγει εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 μόλις 36 γραμ./χλμ.
Λειτουργίες επιλέξιμες από τον οδηγό
Οι οδηγοί και των δύο μοντέλων μπορούν να επιλέξουν από τρεις τρόπους οδήγησης που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους, είτε είναι στην πόλη είτε οδηγούν σε αυτοκινητόδρομο:
1. Η λειτουργία HYBRID (η προεπιλεγμένη λειτουργία οδήγησης) - συνδυάζει αυτόματα ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα και τον βενζινοκινητήρα. Η λειτουργία προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης και στην υπολειπόμενη αυτονομία της μπαταρίας. Η είσοδος ενός προορισμού στο σύστημα πλοήγησης ενεργοποιεί τη λειτουργία Predictive Energy Optimisation (PEO) για την έξυπνη ενσωμάτωση δεδομένων διαδρομής και GPS με σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσης και της άνεσης για το επιλεγμένο ταξίδι.
2. Η λειτουργία EV (Ηλεκτρικό όχημα) - επιτρέπει στο όχημα να λειτουργεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα χρησιμοποιώντας την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία, για ήσυχες διαδρομές με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων.
3. Λειτουργία SAVE - δίνει προτεραιότητα στον κινητήρα καύσης ως κύρια πηγή ενέργειας, διατηρώντας την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας στο επιλεγμένο επίπεδο.
Τεχνολογία PHEV
Τα νέα compact SUV παράγονται χρησιμοποιώντας την Premium Transverse Architecture της Land Rover, η οποία σχεδιάστηκε από την αρχή για να φιλοξενήσει τεχνολογίες plug-in και mild-hybrid. Το υλικό είναι έξυπνα τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο της καμπίνας χωρίς να περιορίζεται ο εσωτερικός χώρος.
Το Electric Rear Axle Drive (ERAD) τροφοδοτείται από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 15kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η μπαταρία αποτελείται από 84 πρισματικές κυψέλες, διατεταγμένες σε επτά μονάδες 50Αh των 12, με πάχος χαλύβδινου undertray 6 mm που προστατεύει την μπαταρία χωρίς να επηρεάζεται η χαρακτηριστική ικανότητα των οχημάτων να κινούνται σε οποιοδήποτε εδάφους.
Το προηγμένο Electric Rear Axle Drive (ERAD) διαθέτει έναν ελαφρύ, πρακτικό και αποτελεσματικό σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Για εξοικονόμηση του χώρου, οι κινητήριοι άξονες είναι ομόκεντροι με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας, ενώ ο μετατροπέας είναι επίσης ενσωματωμένος στο περίβλημα ERAD. Η μονάδα ERAD ενσωματώνεται άψογα στο πίσω σύστημα ανάρτησης Integral Link.
Σε ταχύτητες άνω των 135 χλμ./ώρα, ο ηλεκτρικός κινητήρας αποσυνδέεται για να μειώσει την οπισθέλκουσα και ως εκ τούτου να βελτιστοποιήσει την απόδοση για να επανασυνδεθεί όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από αυτό το όριο.
Το συμπαγές κουτί διακλάδωσης υψηλής τάσης (HVJB) κάτω από τα μπροστινά καθίσματα είναι μια άλλη τεχνολογική καινοτομία. Αυτό περιλαμβάνει το DC: μετατροπέας DC (αλλάζει ρεύμα υψηλής τάσης από την υβριδική μπαταρία σε χαμηλή τάση για να υποστηρίξει το δίκτυο 12 volt) και τον ενσωματωμένο φορτιστή 7kW που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο.
Δίπλα σε αυτό είναι ο μετατροπέας Belt-integrated Starter Generator (BiSG), ο οποίος μέσω έξυπνης ηλεκτρικής διαχείρισης μπορεί να στείλει ενέργεια ανάκτησης στην μπαταρία υψηλής τάσης για αποθήκευση για χρήση αργότερα ή για άμεση αναδιάταξη, προκειμένου να υποστηρίξει την πλήρη δυνατότητα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς.
Ένα νέο σύστημα brake-by-wire αντικαθιστά το παραδοσιακό brake vacuum servo και συνδυάζει άψογα την ανατροφοδοτούμενη πέδηση και την πέδηση με τριβή για να παρέχει συνεπή και ακριβή αίσθηση πεντάλ. Το σύστημα μπορεί να δώσει επιβράδυνση φρεναρίσματος έως και 0,2 g, μεγιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια των οχημάτων για να επαναφορτίσει την μπαταρία σε πολύ υψηλές στροφές.
Ο ευφυής εντοπισμός του συστήματος PHEV σε όλη τη δομή βελτιώνει τη δυναμική, μειώνει το κέντρο βάρους κατά έξι τοις εκατό και βελτιώνει περαιτέρω την κατανομή βάρους εμπρός-πίσω.
Φόρτιση
Τα νέα μοντέλα PHEV διατίθενται με το καλώδιο οικιακής φόρτισης Mode 2, επιτρέποντας στους πελάτες να φορτίζουν πλήρως το αυτοκίνητο από την πρίζα σε 6 ώρες και 42 λεπτά, το οποίο είναι ιδανικό για φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Για την ταχύτερη φόρτιση, το καλώδιο φόρτισης Mode 3 επιτρέπει στους πελάτες να συνδέονται σε έναν οικιακό επιτοίχιο πίνακα 7kW AC ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης AC: αυτό επιτρέπει τη φόρτιση από 0-80% σε μόλις 1 ώρα και 24 λεπτά. Οι πιο γρήγοροι χρόνοι φόρτισης επιτυγχάνονται με το αυξανόμενο δημόσιο δίκτυο σημείων φόρτισης DC: στα 32KW DC, το 0-80% διαρκεί μόλις 30 λεπτά.
Το πτερύγιο της θύρας φόρτισης βρίσκεται στο πίσω φτερό - στην αντίθετη πλευρά του οχήματος από το στόμιο του ρεζερβουάρ.
Οι πελάτες μπορούν να παραμείνουν συνδεδεμένοι με το Evoque και το Discovery Sport PHEV μέσω της έξυπνης εφαρμογής για κινητά InControl Remote της Land Rover. Είτε στο σπίτι είτε έξω, η εφαρμογή επιτρέπει στους πελάτες να παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης του οχήματος, να προετοιμάζουν το όχημα για το ταξίδι ή ακόμα και να θέτουν χρονοδιακόπτη φόρτισης για να επωφεληθούν από χαμηλά τιμολόγια ενέργειας.
Οι ιδιοκτήτες μπορούν να προετοιμάσουν αυτόματα τη θερμοκρασία της μπαταρίας και της καμπίνας πριν από την έναρξη μιας διαδρομής: αν χρησιμοποιήσετε την παροχή ρεύματος για να το κάνετε αυτό όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο και δεν αντλείτε ενέργεια από την μπαταρία όταν αρχίζετε να οδηγείτε, τότε μεγιστοποιείτε την αυτονομία και βελτιώνετε την άνεση των επιβατών.
Τρικύλινδρος κινητήρας 1.5
Ένας υπερσύγχρονος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 βρίσκεται στο επίκεντρο των νέων PHEVs: το τελευταίο μέλος της αρθρωτής, ευέλικτης οικογένειας κινητήρων Ingenium, η οποία έχει τώρα τρεις, τέσσερις και έξι κυλίνδρους.
Ο ελαφρύς κινητήρας αλουμινίου – 37 κιλά ελαφρύτερος από τον τετρακύλινδρο - προσφέρει ισχυρή απόδοση και φινέτσα με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου.
Αυτός ο κινητήρας μικρής χωρητικότητας επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα τριβής, που συμβάλλουν στην εξαιρετική του απόδοση. Η πολλαπλή εξαγωγή είναι ενσωματωμένη στην κεφαλή του κυλίνδρου αλουμινίου, συμβάλλοντας στους γρήγορους χρόνους προθέρμανσης και ελαχιστοποιώντας την απόσταση των θυρών εξαγωγής από τον στροβιλοκινητήρα του υπερσυμπιεστή για βελτιωμένη απόκριση.
Νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων
Ένα νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο έχει επιλεγεί για να ταιριάζει με την απόδοση ισχύος και ροπής του τρικύλινδρου κινητήρα και λειτουργεί άψογα με το ERAD. Εκτός του ότι είναι 5 κιλά ελαφρύτερο από το κιβώτιο εννέα ταχυτήτων που χρησιμοποιείται στα άλλα μοντέλα, η νέα έκδοση οκτώ ταχυτήτων προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση και αλλαγή ενώ αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του υβριδικού συστήματος.
Κόστος ιδιοκτησίας
Στη Μεγάλη Βρετανία, ο μέσος όρος μετακίνησης οχημάτων είναι 30,2 χλμ. την ημέρα. Τόσο το Discovery Sport PHEV όσο και το Evoque PHEV μπορούν να οδηγήσουν προς και από την εργασία δύο φορές σε λειτουργία EV προτού χρειαστεί επαναφόρτιση.
Εκτός από την εξοικονόμηση χρημάτων σε καύσιμα και ενέργεια, οι πελάτες PHEV οχημάτων μπορούν επίσης να αναμένουν να επωφεληθούν από τις ισχυρές υπολειμματικές αξίες.
Τα Range Rover Evoque PHEV και Land Rover Discovery Sport PHEV είναι τώρα διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά παράλληλα με το στάνταρ σύστημα Mild Hybrid 48 volt.