Κατακρημνίστηκαν οι πωλήσεις των ΙΧ

Τα πρώτα επίσημα στοιχεία από τις πωλήσεις αυτοκινήτων του Μαρτίου είναι απογοητευτικά.
Κατακρημνίστηκαν οι πωλήσεις των ΙΧ

Η επιδημία του κορονοϊού επηρέασε σε πρωτοφανή επίπεδα και τις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά.

Τα πρώτα επίσημα στοιχεία από τις πωλήσεις του Μαρτίου είναι απογοητευτικά. Ο όγκος των καινούργιων αυτοκινήτων που αφορά τον τρίτο μήνα της χρονιάς μειώθηκε κατά 60,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Ο πρώτος μήνας εφαρμογής των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, κλεισίματος των εταιρειών και αδυναμίας των αντιπροσωπειών να υποστηρίξουν την λειτουργία των καταστημάτων τους, ήταν ο χειρότερος μήνας στη πρόσφατη ιστορία της ελληνικής αγοράς του αυτοκινήτου.

Ανάλογη πτωτική τάση σημειώθηκε και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οπού έχουν επιβληθεί τα αναγκαία μέτρα περιορισμού των δραστηριοτήτων των πολίτων για να περιορισθεί όσο είναι δυνατόν η εξάπλωση του θανατηφόρου ιού.



Τον Μάρτιο, οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων έπεσαν στις 3.745 μονάδες, ενώ τον αντίστοιχο περσινό μήνα είχαν πουληθεί 9.518 αυτοκίνητα.

Δυστυχώς οι προβλέψεις είναι αρνητικές για την επίδοση του Απριλίου ενώ ακόμη είναι νωρίς να γίνει έστω και η πρώτη εκτίμηση για τον Μάϊο. Δεδομένου ότι κανένας δεν γνωρίζει με ακρίβεια πότε χρονικά θα αντιμετωπιστούν, η επιθετικότητα του θανατηφόρου ιού και οι συνέπειες από την εξάπλωση του στον πληθυσμό, όλα τα σενάρια είναι ανοικτά.



Τον Μάρτιο παρά τις δυσκολίες, στις οποίες εκτός από την έλλειψη ενδιαφέροντος από τους υποψήφιους αγοραστές προστέθηκαν και οι δυσκολίες στον εκτελωνισμό των καινούργιων αυτοκινήτων και στην έκδοση των πινακίδων κυκλοφορίας, πρώτη έκοψε το νήμα η Toyota.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, κατέλαβε την πρώτη θέση στις πωλήσεις με μια εντυπωσιακή επίδοση. Πούλησε 718 καινούργια αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας ποσοστό 19,2% από την συνολική πίττα των πωλήσεων! Μια πρωτοφανής κούρσα εν μέσω τόσων αρνητικών εξελίξεων, που επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη που έχουν οι αγοραστές στα μοντέλα της Toyota. Μια εμπιστοσύνη που κάθε μήνα γίνεται όλο και μεγαλύτερη, όπως φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων εδώ και χρόνια.

Πολύ καλή είναι και η επίδοση της VW, δεδομένων των αρνητικών παραγόντων και της έλλειψης διαθεσιμότητας που αντιμετώπισε η γερμανική μάρκα. Πούλησε 348 αυτοκίνητα, ποσοστό 9,3%.

Γκάζι σε μια ναρκοθετημένη διαδρομή πάτησε και η Hyundai. Η κορεάτικη μάρκα που τόσο αγαπούν οι Έλληνες οδηγοί εδώ και δεκαετίες, διέθεσε 306 αυτοκίνητα. Η Hyundai, δεν έχει και την διαθεσιμότητα αυτοκινήτων που θα ήθελε λόγω της μεγάλης επιτυχίας των προϊόντων της στην Ευρώπη. Τον Μάρτιο, το ποσοστό της ήταν 8,2%.

Η Peugeot, κινήθηκε επιθετικά στηριζόμενη κυρίως στο λανσάρισμα των νέων μοντέλων 208 και 2008. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα και οι δυσκολίες στην έκδοση πινακίδων ξεπεράστηκαν σε ένα βαθμό. Ταξινόμησε 226 αυτοκίνητα, καταλαμβάνοντας το 6% της συνολικής πίττας.

Διαβάστε στον πίνακα τα στοιχεία των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάρτιο 2020.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v