Αγωνιά και η Seat

Η φίρμα βρίσκεται στη μεγαλύτερη στιγμή μεταμόρφωσης στην ιστορία της και τα επόμενα χρόνια θα είναι αποφασιστικής σημασίας.
Αγωνιά και η Seat

H Seat όπως και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγωνία για την εξέλιξη της αγοράς των αυτοκινήτων και την διαμόρφωση του ετήσιου προϋπολογισμού τους, λόγω της επιδείνωσης της επιδημίας του θανατηφόρου κορωνοϊού.

Το 2019, η ισπανική μάρκα που ανήκει στον Όμιλο VW, διατήρησε τη θετική δυναμική των τεσσάρων τελευταίων ετών και πέτυχε ρεκόρ οικονομικών αποτελεσμάτων που επιτρέπουν την επιτυχή αντιμετώπιση των προκλήσεων του 2020. Όμως η επιδημία ανατρέπει τα αρχικά προγράμματα ανάπτυξης και κερδοφορίας όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών και δημιουργεί ανησυχίες στους εργαζομένους για το μέλλον τους και τις θέσεις τους στις αυτοκινητοβιομηχανίες.



Η ισπανική εταιρεία σημείωσε κέρδη μετά φόρων 346 εκατ. ευρώ το 2019, 17,5% περισσότερο από το 2018. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 57,5% στα 352 εκατ. ευρώ (2018: 223) και ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 11,7%, σε συνολικό ποσό 11,157 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τα 9,991 δις. του 2018.

Το 2019, διέθεσε 1,259 δισ. ευρώ για να επιταχύνει το επενδυτικό της πρόγραμμα, κυρίως για την ανάπτυξη νέων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Πωλήσεις ρεκόρ

Οι πωλήσεις ανήλθαν σε αριθμό ρεκόρ για δεύτερη συνεχή χρονιά, φτάνοντας τα 574.078 οχήματα το 2019, αυξημένα κατά 10,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η θετική εξέλιξη αυτού του αποτελέσματος βασίστηκε παράλληλα στην πώληση οχημάτων με υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Το 2019, αύξησε το μέσο έσοδο ανά όχημα κατά 4,2% στα 15.050 ευρώ/ αυτοκίνητο (2018: 14.450 ευρώ) χάρη στα SUV (44% των αυτοκινήτων που πούλησε το 2019 ήταν Arona, Ateca ή Tarraco) και CUPRA. Η νέα μάρκα συνέβαλε σημαντικά σε αυτά τα αποτελέσματα, με τις πωλήσεις να φτάνουν τις 24.662 μονάδες, ήτοι 71.8% περισσότερα από το προηγούμενο έτος.

Στην Ευρώπη, η αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε νέο ρεκόρ πωλήσεων στη Γερμανία, με 132.537 οχήματα, αυξημένα κατά 16,1%, ενώ στην Ισπανία οδήγησε την αγορά πάλι με 107.954 οχήματα, αυξημένα κατά 0,2%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, οι πωλήσεις συνέχισαν να αυξάνονται, φθάνοντας σε ρεκόρ 68.822 μονάδων (+ 9.5%).

Παρουσίασε επίσης τον υψηλότερο όγκο των πωλήσεών της σε αγορές όπως η Αυστρία, η Ελβετία, η Πολωνία, το Ισραήλ, η Σουηδία και η Δανία.

Αλλαγές και ανατροπές

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στη μεγαλύτερη στιγμή μεταμόρφωσης στην ιστορία της και τα επόμενα χρόνια θα είναι αποφασιστικής σημασίας, με βαθιές αλλαγές που θα επηρεάσουν ολόκληρο τον τομέα. Οι πιο επικείμενες προκλήσεις είναι η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, οι στόχοι μείωσης των εκπομπών, η νέα κινητικότητα, ο αγώνας κατά της κλιματικής αλλαγής και το δυσμενές μακροοικονομικό σενάριο, καθώς και η σοβαρές επιπτώσεις του COVID-19, που ανάγκασαν τη Seat να ξεκινήσει ένα προσωρινό σχέδιο προσαρμοσμένης απασχόλησης.

Υπάρχουν επίσης και άλλες αβεβαιότητες σε ορισμένες αγορές, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο ή η Αλγερία, οι οποίες μπορούν να παρεμποδίσουν τη δραστηριότητα της εταιρείας. Για παράδειγμα, ακολουθώντας τις ρυθμιστικές αλλαγές που συμφωνήθηκαν στην Αλγερία στα μέσα του 2019, η SEAT σταμάτησε την τοπική συναρμολόγηση οχημάτων, όπως και όλοι οι άλλοι κατασκευαστές στη χώρα. Η SEAT και ο Όμιλος Volkswagen αναλύουν επί του παρόντος τους πιθανούς τρόπους να συνεχίσουν να λειτουργούν στην Αλγερία με τις Αρχές, καθώς διατηρούν τη δέσμευσή τους και το ενδιαφέρον τους για τη χώρα και για ολόκληρη την περιοχή.



Πέντε νέα ηλεκτρικά

Οι Seat και Cupra θα λανσάρουν πέντε νέα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα το 2020 και το 2021, τα οποία θα πλαισιώσουν την ηλεκτρική έκδοση του Mii που είναι ήδη διαθέσιμο.

Η σειρά Leon θα διαθέτει plug-in υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα υπό την επωνυμία Seat και Cupra, το Seat Tarraco θα έχει έκδοση PHEV και το Cupra Formentor, το πρώτο μοντέλο που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί αποκλειστικά για τη μάρκα Cupra, θα διαθέτει και plug-in υβριδική ηλεκτρική παραλλαγή. Επιπλέον, το el-Born θα είναι το δεύτερο 100% ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας μετά το ηλεκτρικό Mii.

Η γκάμα θα διαθέτει και πιο αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης τα επόμενα χρόνια για να αυξήσει τις επιλογές που προσφέρονται στους πελάτες. Σε αυτή την κατεύθυνση, το νέο

Leon θα ξεκινήσει να παράγεται με βενζινοκινητήρες, diesel, plug-in ηλεκτρικά υβριδικά, μικρο-υβριδικά και με συμπιεσμένο φυσικό αέριο κινητήρια σύνολα.

Το 2020, η εταιρεία θα συνεχίσει επίσης τη δέσμευσή της για την αστική κινητικότητα και για πρώτη φορά στην σχεδόν 70χρονη ιστορία της θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό e-Scooter και ένα νέο ηλεκτρικό kickscooter. Το 2019, πούλησε 11.000 μονάδες του πρώτου EXS KickScooter. Με αυτά τα νέα οχήματα και την επιθετική προϊοντική πολιτική σε εξέλιξη, ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τη μετατροπή της αυτοκινητοβιομηχανίας και να προσφέρει επίσης εναλλακτικές υπηρεσίες κινητικότητας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v