Οδηγούμε το νέο VW Golf

Αν θέλουμε να περιγράψουμε με δυο λέξεις το ολοκαίνουργιό VW Golf, θα σημειώναμε πως αποτελεί ένα τελευταίας γενιάς iPhone με τέσσερεις ρόδες.
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήξαμε μετά την οδήγηση του νέου γερμανικού αυτοκίνητου σε περιοχές που διαθέτουν όλους τους τύπους οδοστρώματος. Η διαδρομή που επέλεξε η VW Kosmocar, είναι μια πρόταση που θα αξιοποιήσει ο αγοραστής του μικρομεσαίου αυτοκινήτου που κατέχει την πρώτη θέση στις πωλήσεις.
Κάναμε ένα ταξίδι με καλή διάθεση και άριστες για την εποχή καιρικές συνθήκες, από την Αθήνα στα μαγευτικά Ιωάννινα.
Πήραμε τα κλειδιά της έκδοσης που συνδυάζει τις αρετές της νέας τεχνολογίας Mild Hybrid και την τεχνολογία του κινητήρα βενζίνης 1.5 eTSI ACT και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας. Οδηγήσαμε την έκδοση 1.5 eTSI ACT 150 ίππων DSG Mild Hybrid, που εκτιμάται ότι θα αποσπάσει μεγάλο μερίδιο από τον συνολικό όγκο των πωλήσεων
Έχει τα ίδια χαρακτηριστικά ισχύος με τον 1.5 TSI (η μέγιστη ισχύς μεταξύ 5.000 και 6.000 σ.α.λ.) με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Έχει ίδιου μεγέθους ροπή 25, 4 χλγμ., διαθέσιμη σε μια περιοχή από 1.500 έως 3.500 σ.α.λ. Το Golf 1,5 eTSI επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 224 χλμ./ ώρα.
Οι ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού είναι παιχνίδι, βρήκαμε αμέσως την κατάλληλη θέση, ρυθμίσαμε τους καθρέπτες.
Το μοτέρ πήρε μπροστά λες και ήταν σε ετοιμότητα μόλις πατήσαμε το κουμπί εκκίνησης. Η πρώτη έκπληξη ήρθε από την ενεργοποίηση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων DSG 7-σχέσεων. Ο κλασικός μοχλός που γνωρίζουμε, πήγε στο μουσείο. Την θέση του πήρε ένα μικρό μπουτόνξ κάτι σαν ένας μικρός αναπτήρας, με κομψή σχεδίαση και αρίστη εργονομία.
Δεν είναι ένα κόλπο του marketing γιατί κάτω από τον μικροσκοπικό λεβιέ κρύβεται η τελευταία τεχνολογία για την μετάδοση των εντολών shift-by-wire.
Να τονίσουμε ότι το αυτόματο κιβώτιο DSG με τεχνολογία shift-by-wire για άμεσες και γρήγορες αλλαγές, σε λίγες ημέρες θα έχει σημαντικά χαμηλό κοστολόγιο γιατί αλλάζει η φορολογία και πλέον θα καθοριστεί σταθερή τιμή πώλησης.
Με μια μικρή κίνηση, ενεπλάκη η θέση Drive και το ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο κινήθηκε. Το μοτέρ ετοιμοπόλεμο, για να ικανοποιήσει τις εντολές μας. Πατήσαμε βαθιά το γκάζι μετά τα διόδια της Αττικής Οδού και ο δείκτης του κοντέρ ανεβαίνει με εντυπωσιακό ρυθμό.
Όμως κάμερες παντού, μηδενική ανοχή της Τροχαίας στις παραβάσεις, οπότε κινηθήκαμε στα όρια ταχύτητας που έχει καθορίσει η αρμόδια αρχή.
Στον αυτοκινητόδρομο, στιγμιαία πιάσαμε και απαγορευτικές ταχύτητες για να δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο στα όρια του. Μέχρι τα 150 χλμ./ώρα νομίζαμε ότι πηγαίνουμε με 100 χλμ./ώρα. Βλέπετε, η νέα τεχνολογία σε όλους τους τομίες έχει κάνει θαύματα. Το νέο πλαίσιο υψηλής ακαμψίας, οι κατάλληλες ρυθμίσεις, οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις, το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης και τόσοι άλλοι παράμετροι συμβάλουν στη σταθερή κίνηση του αυτοκινήτου και στην αύξηση της αίσθησης ασφάλειας που προσλαμβάνουν οδηγός και επιβάτες.
Να τονίσουμε την άνεση, που εξασφαλίζουν τα αναβαθμισμένα καθίσματα και οι διευρυμένοι χώροι για τους επιβάτες.
Σημείο αιχμής όμως του νέου γερμανικού αυτοκινήτου είναι το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο συνδεσιμότητας και επικοινωνίας του οδηγού με το αυτοκίνητο.
Η VW επέλεξε το πιο πλήρες πακέτο που διαθέτει τώρα και το εφάρμοσε στο αυτοκίνητο που συνεχίζει την ζηλευτή πορεία του στη διεθνή αγορά.
Δοκιμάσαμε το ψηφιοποιημένο περιβάλλον, που παρέχει το Innovision Cockpit(στάνταρ). Ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει τα ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το επίσης στάνταρ σύστημα Infotainment Composition (οθόνη αφής 8.25 ιντσών με 1.083 x 480 pixels) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι.
Όλα τα συστήματα ραδιοφώνου και πλοήγησης που είναι διαθέσιμα για το Golf αποτελούν μέρος της τρίτης γενιάς του συστήματος Infotainment Matrix (MIB3). Όλα συνδέονται με μια ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης (OCU) που διαθέτει eSIM.
H OCU και η eSIM παρέχουν πρόσβαση σε μια συνεχώς αυξανόμενη γκάμα λειτουργιών και υπηρεσιών που βασίζονται στο διαδίκτυο και διατίθενται με το οικοσύστημα Volkswagen We. Αυτό σημαίνει τα We Connect και We Connect Plus (που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και παραδίδονται με δωρεάν χρήση στην Ευρώπη για πάντα ή για τον πρώτο χρόνο, αντίστοιχα) είναι στη διάθεση του οδηγού.
Η κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται επίσης από εργονομία. Αυτή η περιοχή είναι τώρα πιο καθαρή από ποτέ. Η ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται στη νέα κονσόλα οροφής, όπου η λειτουργία έχει επίσης ψηφιοποιηθεί, μεταξύ άλλων μέσω ενός συρόμενου διακόπτη (slider) αφής για την προαιρετική ανακλινόμενη και συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή.
Ο ψηφιακός χώρος εργασίας του οδηγού μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω, με δυνατότητα επιλογής των Discover Media ή Discover Pro, συστήματα Infotainment 10 ιντσών (ανάλυση: 1.560 x 700 εικονοστοιχεία). Το κορυφαίο σύστημα περιλαμβάνει hi-end πλοήγηση χάρτη υψηλής ευκρίνειας, Wireless App Connect (ασύρματη σύνδεση με Apple Car Play) και φυσικό φωνητικό έλεγχο.
Οι λειτουργίες των συστημάτων high-end μπορούν να ελέγχονται χρησιμοποιώντας μια διαμορφωμένη αρχική οθόνη, η οποία στη λειτουργία της μοιάζει με οθόνη smartphone. Υπάρχει επίσης διαθέσιμο head-up display που προβάλλεται στο παρμπρίζ, ακριβώς μπροστά από τον οδηγό.
Οι νέες προαιρετικές επιλογές περιλαμβάνουν και το ηχοσύστημα Harman Kardon 480 W με ενισχυτή Ethernet 12 καναλιών και 10 ηχεία. Με ένα ηχείο υψηλών συχνοτήτων (διάμετρος 60 mm) στις κολόνες Α και την πίσω πόρτα, καθώς και ένα ηχείο μπάσων (168 χιλ.) στα πλαίσια των εμπρός και πίσω πορτών σε κάθε πλευρά του οχήματος, τα ηχεία μετατρέπουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε μέγαρο μουσικής.
Ένα κεντρικό ηχείο (116 χιλ.) προστίθεται στο ταμπλό μπροστά, ενώ ένα υπογούφερ (διάμετρος 18 ιντσών) βρίσκεται τοποθετημένο στο χώρο του εφεδρικού τροχού.
Η τεχνολογία Mild Hybrid (eTSI), προσφέρεται σε τρεις eTSI mild hybrid εκδόσεις του νέου Golf και αποτελούν παγκόσμιες πρεμιέρες. Πρόκειται για βενζινοκινητήρες που συνδέονται με ένα σύστημα 48 V και ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων (DSG). Μια γεννήτρια εκκίνησης 48 V με ιμάντα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και η τελευταία γενιά αποδοτικών κινητήρων TSI μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. Οι mild hybrid κινητήρες θα διατίθενται με ισχύ 110 ίππους, 130 και 150 ίππους. Όλες οι εκδόσεις eTSI διαθέτουν ισχυρή λειτουργία ανάκτησης ενέργειας πέδησης.
Το σύστημα 48 V κάνει επίσης δυνατό τον ελεύθερο τροχασμό (ρολάρισμα) ενώ ο κινητήρας καύσης έχει απενεργοποιηθεί εντελώς για εξοικονόμηση ακόμη περισσότερων καυσίμων. Η επανεκκίνηση του κινητήρα είναι πολύ πιο βολική χάρη στο σύστημα 48 V. Οι εκδόσεις eTSI προσφέρουν καλύτερες επιταχύνσεις κατά την κίνηση χάρη στις ηλεκτρικές power boosts (περίσσειες ισχύος για σύντομο διάστημα) που προσφέρουν.
Το σύστημα mild hybrid 48 V, χρησιμοποιείται σε οχήματα επιπλέον του συστήματος 12 V. Παρά τις σχετικά μικρές διαμέτρους του καλωδίου και συνεπώς το χαμηλό βάρος της πλεξούδας καλωδίων, επιτρέπει τη μετάδοση υψηλής ηλεκτρικής ισχύος. Αυτό οδηγεί σε ανασύσταση σημαντικά περισσότερης ενέργειας κατά την πέδηση. Η ενέργεια που αποθηκεύεται στη μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V παρέχει το ηλεκτρικό σύστημα 12 V του οχήματος και οδηγεί τη γεννήτρια μίζας 48 V. Αυτή η γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα αναλαμβάνει το ρόλο τόσο του εναλλάκτη όσο και της μίζας ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί ως ένας μικρός, ελαφρύς ηλεκτρικός κινητήρας που ενισχύει άμεσα τη ροπή κίνησης κατά την επιτάχυνση. Η έξοδος της γεννήτριας μεταφέρεται μέσω ιμάντα. Η γεννήτρια ξεκινά επίσης τον κινητήρα εσωτερικής καύσης - ο οποίος σβήνει όσο το δυνατόν περισσότερο κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος - με ελάχιστα αισθητό τρόπο.
Στο δρόμο ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τίποτα από την προσπάθεια της νέας ηπίας υβριδικής τεχνολογίας να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και επομένως να περιορισθούν οι ρύποι.
Η κίνηση είναι ομαλή, το μοτέρ και η ηπία υβριδική τεχνολογία συνεργάζονται αψογά από την στιγμή που θα ξεκινήσει το αυτοκίνητο, παρέχοντας και καλές επιδόσεις στην επιτάχυνση.
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 20.500 ευρω(1.0 TSI 110 ίππων). Η έκδοση 1.5 eTSI 150 ίππων DSG Mild Hybrid Life κοστολογήθηκε στα 25.050 ευρώ.