Οδηγούμε το νέο Ford Puma

Με κινητήρα επιδόσεων και άνεσης, με άφθονους χώρους και απαράμιλλη οδική συμπεριφορά το νέο Ford Puma θα κάνει αίσθηση.
Οδηγούμε το νέο Ford Puma

Πριν ξεκινήσουμε την πρώτη δοκιμή του νέου Ford Puma, στην Ελλάδα, εξετάσαμε την σχεδίασή του. Το ολοκαίνουργιο crossover, έχει πολλά καινοτομικά στοιχεία που τού προσδίδουν δυναμικότερη εμφάνιση και εξασφαλίζουν την αντοχή του στο πέρασμα στο χρόνου, όσον αφορά την αισθητική του. Δεν περνά απαρατήρητο, δεν προκαλεί με το ύψος του, δείχνει όμως στιβαρό και έτοιμο για να κατακτήσει τον δρόμο.

Καθίσαμε στο νέο κάθισμα με τις πολλές ρυθμίσεις και την κατάλληλη σχεδίαση που σε προδιαθέτει για να παίξεις με το αυτοκίνητο στην άσφαλτο. Μην ξεχνάμε ότι Ford σημαίνει απολαυστική οδήγηση.

Πατήσαμε το μπουτόν εκκίνησης του μοτέρ και κάτω από το δεξί μας πόδι νιώσαμε την ενέργεια που είναι έτοιμη να μας χαρίσει μοναδικές στιγμές.

Το νέο Ford Puma, που επιλέξαμε για την πρώτη επαφή με την καινούργια εποχή της Ford, εξοπλίζεται με την πιο ισχυρή έκδοση του ηπίου υβριδικού κινητήρα 1.0 EcoBoost απόδοσης 155 ίππων.

Τα στελέχη της μάρκας μας ενημέρωσαν ότι οι 155 ίπποι δεν αστειεύονται και να προσέξουμε την παροχή της ροπής από χαμηλά. Με το πόδι στο πάτωμα ξεκινήσαμε την δοκιμή μας, αδιαφορώντας για κάθε παραίνεση.

Πρώτη στροφή στο ορεινό τμήμα της Πεντέλης και το νέο Ford Puma "βγάζει γλώσσα". Δεν νοιώθει την επίδραση των νόμων της φύσης. Ακλόνητο, σταθερό και με μια δόση "κάνε ότι θέλεις εγώ είμαι εδώ".

Δεύτερη στροφή με περισσότερα χιλιόμετρα και το νέο crossover, ανταποκρίνεται υποδειγματικά. Με δυο λόγια, όσο και αν το πιέσαμε έδειξε ότι φτιάχτηκε για να αναβαθμίσει περαιτέρω την οδηγοκεντρική φιλοσοφία που είναι η σημαία της φίρμας. Είναι το καλύτερο crossover στη κατηγορία του στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

Ήπια υβριδική τεχνολογία

Δεν είναι όμως μόνο η οδική συμπεριφορά που κάνει το νέο Ford Puma να ξεχωρίζει. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το  αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

Στρατηγικές

Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:

“Υποκατάσταση ροπής”, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας, έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Στόχος είναι η βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως και 9%, σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας που βασίζονται στο πρωτόκολλο WLTP. Η “Υποκατάσταση ροπής” συμβάλλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 124 γραμ./χλμ. και κατανάλωση από 5,4 λίτρα/100χλμ. για την έκδοση των 125 ίππων(WLTP), καθώς και εκπομπών CO2 από 126 γραμ./χλμ. και κατανάλωση από 5,5 λίτρα/100χλμ. για την έκδοση των 155 ίππων.

• “Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο -και να προσφέρεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές- για καλύτερες επιδόσεις

Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0 EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα, διατηρώντας ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου – όσο διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

Υψηλή απόδοση

Στο δρόμο απολαύσαμε την άμεση παροχή ισχύος, που εξασφαλίζει το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα. Από χαμηλά δίνει ισχύ και ροπή, ψηλά δεν χάνει την αναπνοή του και προσδίδει υψηλές ταχύτητες.

Αυτή η έκδοση των 155 ίππων είναι κατάλληλη για όσους αναζητούν επιδόσεις και κάνουν συχνά ταξίδια. Αν όμως η χρήση περιορίζεται κυρίως στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, τότε η πρώτη εκδοχή των 125 ίππων είναι προτιμότερη για να μειωθεί και το κόστος αγοράς.    

Άνετοι χώροι

Να τονίσουμε τη νέα διαρρύθμιση του εσωτερικού, η οποία εξασφαλίζει άφθονο χώρο στο πίσω κάθισμα και τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο φόρτωσης (456 λίτρα).

Επίσης, εξοπλίζεται με το MegaBox, ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες.

Το παζλ των καινοτομιών στο χώρο των αποσκευών συμπληρώνει η εταζέρα που προσαρμόζεται αυτόματα στον όγκο των αποσκευών που μεταφέρονται. Το ελαστικό υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένη, το εύκαμπτο πλαίσιό της και ο ιδιαίτερος τρόπος στερέωσής της στην πίσω πόρτα της επιτρέπουν να παραμένει μόνιμα στη θέση της χωρίς να εμποδίζει το κλείσιμο της πίσω πόρτας.

Πλούσιος στάνταρ εξοπλισμό

Το νέο Ford Puma είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις εκδόσεις Titanium και ST-Line X. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει:

- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με τεχνολογία χρωμάτων 24-bit “true color” που απεικονίζει τις πληροφορίες με εντυπωσιακή ευκρίνεια, ενώ η τεχνολογία “free-form” που διαθέτει επιτρέπει την πλήρη παραμετροποίηση τόσο των εικονιζόμενων πληροφοριών σε σχέση με το σχήμα, αλλά και τη θέση που αυτές εμφανίζονται.


- Εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ που αναζωογονούν οδηγό και συνοδηγό, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ασφάλεια, αλλά και στα άνετα μακρινά ταξίδια. Το σύστημα μασάζ διαθέτει τρεις θαλάμους και τρία επίπεδα ρύθμισης της έντασης.

- Πρωτοποριακή τεχνολογία διασυνδεδεμένου αυτοκινήτου με ενσωματωμένο modem που επιτρέπει στο νέο Puma να είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο internet. Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός του νέου Ford Puma μπορεί μέσα από την εφαρμογή FordPass να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά, να ελέγχει την στάθμη καυσίμου και τη φόρτιση της μπαταρίας, ή να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα για την πίεση των ελαστικών.

- Το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC3 της Ford επιτρέπει τη σύνδεση ενός smartphone φροντίζοντας παράλληλα να το διατηρεί πλήρως φορτισμένο χάρη στη τεχνολογία ασύρματης φόρτισης, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει το σύστημα ήχου και πλοήγησης χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές. Το σύστημα SYNC3 προσφέρει συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto™ χωρίς επιπλέον κόστος και υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8” που μπορεί να λειτουργεί μέσω κινήσεων των δακτύλων (pinch & swipe).

- Τα φώτα ημέρας LED και τα πίσω φώτα LED χαρίζουν στο νέο Ford Puma μία ξεχωριστή σύγχρονη εμφάνιση, ενώ οι αυτόματοι προβολείς LED προσφέρουν ιδανικό φωτισμό τη νύχτα και μεγαλύτερη ασφάλεια σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

- Τα 5 διαφορετικά προφίλ οδήγησης του νέου Ford Puma, πέρα από τα ήδη γνωστά προγράμματα Normal, Sport και Eco, περιλαμβάνουν επιπλέον το πρόγραμμα Slippery, που ρυθμίζει το ESC και το Traction Control ώστε να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε επιφάνειες μειωμένης τριβής (λάσπη, χιόνι, πάγος) και το πρόγραμμα Trail, που συμβάλει στη διατήρηση της “φόρας” του αυτοκινήτου σε σαθρές επιφάνειες (πχ. άμμος) ρυθμίζοντας την απόκριση του γκαζιού, τα χαρακτηριστικά απόδοσης του ABS και το Traction Control.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 20.097 ευρώ. Το πρόγραμμα MyPuma από τη Ford Finance προσφέρει προνομιακούς όρους με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής από έως 84 μήνες. Εργοστασιακή εγγύηση 8 χρόνια Ford Protect.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v