ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οδηγούμε το ανανεωμένο Mazda 2

Συμμετείχαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Mazda 2 και μεταφέρουμε εντυπώσεις.

Οδηγούμε το ανανεωμένο Mazda 2

Είναι μια μικρή σχετικά αυτοκινητοβιομηχανία που όμως διαθέτει ανθηρά οικονομικά στοιχεία που ζηλεύουν οι γίγαντες του κλάδου.

Η υψηλή μηχανολογία, η άριστη ποιότητα και η στενή σχέση με τον οδηγό είναι μέσα στο DNA της μάρκας Mazda, που μετά από δέκα χρόνια επέστρεψε στην Ελλάδα, με το «βλέμμα της τίγρης».

Και για να μην παρεξηγηθούμε με την έκφραση «βλέμμα της τίγρης», θέλουμε να περιγράψουμε την δίψα και το πάθος της ιαπωνικής μάρκας για να καταλάβει πάλι σημαντικό μερίδιο στην ανερχόμενη ελληνική αγορά αυτοκινήτου.



Μάλιστα είναι τόσο μεγάλη η επιθυμία της να υποστηρίξει την ελληνική αντιπροσωπεία που αποφάσισε να διεξαχθεί η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Mazda 2, στο πρώτο κάθετο συγκρότημα της φίρμας στην Ελλάδα, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης 88, στη Γλυφάδα.

Σχεδόν 200 δημοσιογράφοι από όλη την Ευρώπη, δοκίμασαν τη νέα πρόταση της φίρμας και απόλαυσαν τις φυσικές αρετές της ελληνικής Ριβιέρας. Στη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του ανανεωμένου Mazda 2, συμμετείχαμε και εμείς.

Με αυξημένη την περιέργεια για να μάθουμε τα επιτεύγματα της ιαπωνικής φίρμας που έχει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, καθίσαμε στο αναβαθμισμένο κάθισμα του οδηγού.

Το αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε φέρει το πλήρες πακέτο ανανέωσης της γνωστής σειράς μοντέλων.

Και επειδή, Mazda σημαίνει οδηγική αίσθηση σε μεγάλη δόση, εστιάσαμε την προσοχή μας στο νέο ήπιο υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας (Mazda M Hybrid).

Από το γκάζι, παίρνει εντολές ένα εξελεγμένο σύνολο το οποίο δημιουργήσαν οι Ιάπωνες μηχανικοί. Στην επίσημη παρουσίαση, τονίσθηκε τουλάχιστον τρεις φορές ότι όλα τα μοντέλα της Mazda,  κατασκευάζονται στην Ιαπωνία. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη η υψηλή ποιότητα γιατί οι Ιάπωνες έχουν έντονη την τάση της τελειότητας και της αξιοπιστίας.



Ο 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας Skyactiv-G 1.5 MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle), αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 90 ίππων, στις 6.000 σ.α.λ. 90 ίππους και μέγιστη ροπή των 14, 8 χλγμ. στις 4.000σ.α.λ. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στο δρόμο διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για ένα αναβαθμισμένο σύνολο το οποίο εξασφαλίζει καλές επιδόσεις και έχει την ικανότητα να κινήσει το αυτοκίνητο με ασφάλεια. Βελτιωμένη είναι η οδική συμπεριφορά και η αίσθηση που προσλαμβάνουν οι επιβάτες.

Οι επίσημες τιμές για τις επιδόσεις του, 0-100χλμ./ώρα σε 9,8΄΄ και η τελική ταχύτητα στα 183 χλμ./ώρα είναι κοντά στη πραγματικότητα. Επίσημη μέση κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο 4.1 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές του CO2 είναι 94 γραμ./χλμ.

Το σύστημα mild hybrid συνδυάζει την υπάρχουσα τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα που ονομάζεται i-ELOOP, με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που λειτουργεί με ιμάντα (B-ISG) και έναν πυκνωτή.



Το σύστημα B-ISG μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στον πυκνωτή. Μόλις έχει αποθηκευθεί ικανοποιητική ποσότητα ενεργείας στον πυκνωτή, το σύστημα ενεργοποιεί τη γεννήτρια του B-ISG παράγοντας ηλεκτρικό ρεύμα εκμεταλλευόμενο κατά τον καλύτερο τρόπο την αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια.

Λειτουργώντας σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το σύστημα B-ISG βοηθά τον κινητήρα να ξεκινήσει πιο γρήγορα και πιο ήρεμα μετά από μεγάλα διαστήματα αδράνειας κατά τη λειτουργία του i-stop.

Η λειτουργία υποβοήθησης του κινητήρα του συστήματος B-ISG μειώνει το φορτίο του θερμικού κινητήρα και εξασφαλίζει ταχύτερες επανεκκινήσεις, γεγονός που συμβάλλει στον περιορισμό των εκπομπών του CO2 και βελτιώνει την κατανάλωση επιμηκύνοντας το χρονικό διάστημα που ο κινητήρας παραμένει σε αδράνεια. Με το σύστημα αυτό ο κινητήρας παραμένει σβηστός μέχρι να εμπλακεί η 1η ταχύτητα, και εκκινεί τη στιγμή ακριβώς που ο οδηγός αφήνει το πεντάλ των φρένων.

Η πιο πρόσφατη εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας KODO χαρίζει στο ανανεωμένο Mazda2 ακόμα πιο όμορφο στυλ μέσω της καθαρότητας των γραμμών του και του δυναμισμού της μινιμαλιστικής αισθητικής του. Λεπτές, σμιλευμένες επιφάνειες που δίνουν την εντύπωση του πλάτους, της σταθερότητας και της κομψότητας και χαρίζουν στο αυτοκίνητο μια πολυτελή, υψηλής ποιότητας εμφάνιση. Νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με γυαλιστερή επίστρωση που αναδίδουν την αίσθηση της ποιότητας. Νέο ασημί χρώμα για τις ζάντες αλουμινίου των 15 ιντσών για εντονότερο αισθητικό αποτέλεσμα.

 

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού περιλαμβάνει υλικά υψηλής ποιότητας και προσφέρει χώρους που αντανακλούν ποιότητα επιπέδου πολύ ανώτερου των αντιλήψεων που ισχύουν μέχρι σήμερα για τα μοντέλα του segment B.

Διαπιστώσαμε ότι αναβαθμίστηκε και η ποιότητα κύλισης. Η παχύτερη επένδυση της οροφής, η προσθήκη ελαστικής τσιμούχας στις πίσω πόρτες και το υλικό απόσβεσης των κραδασμών στο εσωτερικό των πίσω θόλων, παρέχουν βελτιωμένο βαθμό ηχομόνωσης, ιδιαίτερα για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Οι βελτιώσεις των αμορτισέρ και τα ελαστικά που έχουν εξελιχθεί πρόσφατα, περιορίζουν επίσης τους κραδασμούς από το δρόμο και μειώνουν τους αεροδυναμικούς θορύβους.

Όλες οι παραπάνω βελτιώσεις ελαχιστοποιούν τους ήχους που περνούν μέσα στην καμπίνα και βοηθούν στον αποτελεσματικότερο έλεγχο των ανακλάσεων του ήχου, εξασφαλίζοντας ένα ήρεμο και χαλαρό περιβάλλον που οριοθετεί νέα πρότυπα και καθιστά το νέο Mazda2 ως ορόσημο στον τομέα της εσωτερικής ησυχίας, στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων.

Η ιδανική κατάσταση που επιδιώκει η Mazda είναι αυτή κατά την οποία ένα άτομο μπορεί να οδηγεί το αυτοκίνητο χωρίς σημαντική προσπάθεια, και με την ίδια φυσικότητα σαν να περπατά. Χάρη σε αυτή την αναβάθμιση οι πελάτες μας απολαμβάνουν την οδήγηση, από τη στιγμή που το αυτοκίνητο αρχίζει να κινείται, με εντελώς φυσικό τρόπο, και αισθάνονται το αυτοκίνητο σαν φυσική προέκταση του σώματός τους.

Η τιμή της βασικής έκδοσης του ανανεωμένου Mazda 2 1.5 90 ίππων Mild Hybrid, με επίπεδο εξοπλισμού Challenge, καθορίστηκε στα 14.509 ευρώ. Αύξηση 170 ευρώ σε σχέση με το αρχικό μοντέλο χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα και τις αναβαθμίσεις. Τα μοντέλα της Mazda, λόγω της τεχνολογίας τους και της καταγωγής τους, πάντοτε είχαν ανάλογα αυξημένες τιμές πώλησης σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ανάλογη εμπορική πολιτική ακολουθούν και άλλοι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Μόνο αυτός που δεν τραβάει κουπί έχει χρόνο να ταρακουνήσει τη βάρκα."

Ζαν-Πωλ Σαρτρ, Γάλλος φιλόσοφος

  • 1973 - 3.000 φοιτητές οχυρώνονται στη Νομική Σχολή της Αθήνας και διαδηλώνουν από την ταράτσα του κτιρίου με συνθήματα κατά της χούντας.

© 2002-2020 MEDIA2DAY