ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Η Mercedes σταματά την παραγωγή του X-Class

Οι χαμηλές πωλήσεις του X-Class το 2018 οδήγησαν  την φίρμα στο να παύσει οριστικά την παραγωγή του.

Η Mercedes σταματά την παραγωγή του X-Class

Η Mercedes-Benz, αποφάσισε να διακόψει οριστικά την παραγωγή του pickup X-Class. Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε το πρώτο pickup της premium μάρκας, να επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλεια του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων της και να μειώσει την εξάρτηση της μάρκας από το φορτηγό Sprinter.

Η γενιά του X-Class, λανσαρίστηκε το 2017, ως ανταγωνιστής των αντίστοιχων μοντέλων όπως τα Volkswagen Amarok, Ford Ranger και Toyota Hilux. Ο σχεδιασμός της πολυτελούς μάρκας προέβλεπε ότι θα πωλούνταν, 3,2 εκατ. μονάδων του X-Class, τα επόμενα 10 χρόνια.

Αλλά οι αγοραστές δεν ήταν έτοιμοι να πληρώσουν τις ιδιαίτερα υψηλές τιμές πώλησης για να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο pickup με το σήμα της Mercedes, που βασίστηκε στο Nissan Navara ως μέρος της βιομηχανικής συνεργασίας της Daimler με τη Renault-Nissan.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις του X-Class το 2018, το πρώτο της πλήρες έτος στην αγορά, ήταν μόλις 16.700 μονάδες στην Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική.

Περίπου 10.000 πωλήθηκαν το πρώτο ενιάμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με τη Mercedes. Οι ΗΠΑ, όπου η ζήτηση είναι κυρίως για pickup μεγάλου μεγέθους, αποκλείστηκε ως αγορά, από την μάρκα.

Η μονάδα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes δήλωσε ότι θα τερματίσει την παραγωγή του μεσαίου μεγέθους pickup στο εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη της Ισπανίας μέχρι τον Ιούνιο. "Αποφασίστηκε ότι από τα τέλη Μαΐου του 2020, δεν θα παράγουμε πλέον αυτό το σχετικά νέο μοντέλο", ανέφερε η Mercedes στην Automotive News Europe.

Ένας εκπρόσωπος της Mercedes-Benz Vans δήλωσε ότι οι πελάτες θα μπορούσαν ακόμη να παραγγείλουν κάποια έκδοση του X-Class, μέχρι τις 11 Φεβρουαρίου.

Η κατηγορία X προοριζόταν να αποτελέσει πυλώνα μιας στρατηγικής παγκόσμιας ανάπτυξης για τα Mercedes-Benz Vans. Στόχος ήταν μια διαφορετική ομάδα πελατών από τους αγρότες της Νότιας Αμερικής, έως οικοδόμους, εργολάβους στην Αυστραλία, οικογένειες στη Βραζιλία και άτομα με επαγγελματικές δραστηριότητες στην Ευρώπη και τη Νότια Αφρική.

Η Mercedes έδωσε στην κατηγορία X πιο πολύπλοκα και ακριβά χαρακτηριστικά που συνήθως συναντώνται στα επιβατικά αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα αδέλφια της πλατφόρμας Navara και Renault Alaskan.

Το μέλλον της κατηγορίας Χ τέθηκε υπό αμφισβήτηση το περασμένο έτος, όταν η Mercedes ακύρωσε τα σχέδια για την κατασκευή του οχήματος, στην Αργεντινή και στη Βαρκελώνη.

Οι έρευνές πελατών έδειξαν ότι οι αγοραστές στην αγορά της Νότιας Αμερικής ήταν απρόθυμοι να πληρώσουν τις υψηλές τιμές  που απαιτούνται για να δικαιολογήσουν την τοπική παραγωγή.

Οι ερευνητές της αγοράς JATO Dynamics ανακοίνωσαν ότι η κατηγορία X θα ήταν δύσκολο να πωληθεί στην Ευρώπη, όπου οι πελάτες θεωρούν ότι τα pickup είναι οχήματα εργασίας και προτιμούν ανάλογα φθηνότερα μικρά αυτοκίνητα.

Το Amarok της Volkswagen αντιμετωπίζει παρόμοιες προκλήσεις με την κατηγορία X. Η VW θα βασίσει τον διάδοχο του Amarok στο Ford Ranger για να εξοικονομήσει το κόστος ανάπτυξης για ένα τέτοιο μοντέλο χαμηλού όγκου πωλήσεων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Μόνο αυτός που δεν τραβάει κουπί έχει χρόνο να ταρακουνήσει τη βάρκα."

Ζαν-Πωλ Σαρτρ, Γάλλος φιλόσοφος

  • 1973 - 3.000 φοιτητές οχυρώνονται στη Νομική Σχολή της Αθήνας και διαδηλώνουν από την ταράτσα του κτιρίου με συνθήματα κατά της χούντας.

© 2002-2020 MEDIA2DAY