Αυτόνομη κίνηση που θα ζηλεύουν και οι πλούσιοι οδηγοί

Πριν την κυκλοφορία του Polestar 1 plug-in hybrid, ο διευθύνων σύμβουλος της φίρμας μιλά για το μέλλον της αυτόνομης κίνησης.
Αυτόνομη κίνηση που θα ζηλεύουν και οι πλούσιοι οδηγοί

Η Polestar η αυτόνομη μάρκα της Volvo για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, θα κυκλοφορήσει το πρώτο της αυτοκίνητο φέτος. O σημαντικότερος στόχος του Polestar 1 plug-in hybrid είναι να επισημάνει τα οφέλη της ηλεκτρικής κίνησης, χωρίς να ζητήσει από τους οδηγούς σε αυτό το στάδιο, να εγκαταλείψουν πλήρως τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar, Τόμας Ινγκενλαθ, συζήτησε αυτό καθώς και το σχέδιο της μάρκας να προσφέρει μια πλήρως αυτόνομη λύση κινητικότητας στο μέλλον με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Automotive News Europe Ντάγκλας A. Μπόλντουκ.

-        Σε αντίθεση με την Tesla και άλλες εταιρείες που θα προσφέρουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το πρώτο μοντέλο της σουηδικής μάρκας Polestar είναι το Polestar 1 το οποίο ανήκει στη κατηγορία των υβριδικών plug-in. Γιατί ξεκινάτε τώρα την κατασκευή ενός αυτοκινήτου που διαθέτει ακόμα κινητήρα εσωτερικής καύσης;

Είμαστε διαφορετικοί σε πολλά σημεία από άλλες ηλεκτρικές μάρκες και αναγνωρίζουμε ότι το υβριδικό plug-in υβριδικό είναι στην πραγματικότητα μια μεγάλη τεχνολογία για έναν πολύ απλό λόγο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι για πολλούς ανθρώπους δεν είναι εύκολο να μετάβουν σε αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης από τη μια μέρα στην άλλη. Το υβριδικό είναι σίγουρα ένας πολύ καλός τρόπος να δοκιμάσετε την ηλεκτρική κινηση. Αυτό ξεπερνά κάθε περιβαλλοντική ερώτηση. Είναι ο σύγχρονος τρόπος οδήγησης.



-        Ποιο ρόλο θα διαδραματίσουν τα μοντέλα όπως τα υβριδικό  plug-in Polestar 1, για να επιτευχθεί το επίπεδο του CO2 στο στόλο της μάρκας στην Ευρώπη, που καθορίστηκε στα 95 γραμ./χλμ. από το 2020;

Είναι «αστείο» που ρωτάτε για τα 95 γραμμάρια, γιατί αυτό είναι θέμα της παλιάς βιομηχανίας. Όλη αυτή η συζήτηση που γίνεται τελευταία για τους ρύπους θα μας βοηθήσει να φτάσουμε εκεί που πρέπει. Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης θα συμβάλει στη μετατροπή ολόκληρης της βιομηχανίας.

-        Πριν από λίγα χρόνια μας είπαν ότι πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα θα είναι στο δρόμο έως το 2020. Αυτό δεν θα συμβεί. Γιατί ήταν τόσο λανθασμένες αυτές οι προβλέψεις;

Όπως γνωρίζετε, σε πολλές πτυχές της τεχνολογίας, υπάρχει μια απίστευτη ευφορία και έντονη δημοσιότητα με αποτέλεσμα τα πράγματα να κινούνται πολύ γρήγορα. Στη συνέχεια, φυσικά, όπως και με όλα τα συναισθηματικά ταξίδια στη ζωή, φτάνουμε σε ένα σημείο όπου πραγματικά ξέρουμε τι να περιμένουμε. Αναγνωρίζουμε επίσης μια συγκεκριμένη ταχύτητα ανάπτυξης που αφορά το κάθε θέμα. Και φυσικά, αυτή η ταχυτητα εξέλιξης είναι πιο αργή.

-        Έχει σταματήσει η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης;

Όχι, αλλά έχουν συμβεί πολλά. Σήμερα, είμαι αρκετά τυχερός που οδηγώ πολλά αυτοκίνητα που έχουν λειτουργίες πιλοτικής βοήθειας, με τις οποίες συνηθίζουμε τη νέα τεχνολογία. Γίνεται φυσικό μέρος της οδήγησης μας. Και όταν γυρίζω πίσω σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει την ανάλογη τεχνολογία, είμαι πραγματικά λίγο έκπληκτος και λίγο φοβισμένος γιατί το αυτοκίνητο δεν με βοηθά τόσο πολύ όσο είχα συνηθίσει. Σίγουρα αξιοποιώ ένα τμήμα  της αυτόνομης οδήγησης και το απολαμβάνω. Αυτό είναι το ταξίδι μπροστά. Αυτά τα συστήματα θα γίνουν πολύ πιο έξυπνα και υποστηρικτικά στο μέλλον.

-        Πότε νομίζετε ότι θα γίνει πλήρες αυτόνομο το αυτοκίνητο;

Σχεδόν δεν με νοιάζει. Θα είναι το 2024, 2025 ή 2026, όταν θα δούμε το πρώτο πλήρως αυτόνομο όχημα που θα κινείται χωρίς την παρέμβαση του οδηγού καθώς και χωρίς να υπάρχει οδηγός. Δεν είναι πλέον η πρώτη μας προτεραιότητα. Είναι ένα προϊόν που θα προσφέρουμε και στους πελάτες μας, στο μέλλον.

Μαζί με τους συνεργάτες μας, θα έχουμε αυτοκίνητα με  συστήματα που θα τους επιτρέψουν να συμμετέχουν σε ένα δίκτυο κινητικότητας, ώστε να μην χρειάζεται να οδηγούμε. Θα υπάρξει μια προσφορά κινητικότητας που είναι εξαιρετικά εξατομικευμένη και πολύ πολυτελή σε αυτοκίνητα Polestar. Θα ενστερνιστούμε την κοινή κινητικότητα.



-        Πώς θα λειτουργήσει αυτό στο Polestar;

Θα χρησιμοποιείται την υπηρεσία σε μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας στην πόλη και στη συνέχεια θα την δώσατε πίσω. Αυτό θα γίνει σίγουρα μέρος της κινητικότητας μας, αλλά είναι πολύ δύσκολο να το φανταστούμε όλοι τώρα. Αυτό που βιώνει ένα πολύ  πλούσιος πολίτης, ο οποίος έχει μια λιμουζίνα με οδηγό που τον μεταφέρει από το Α σημείο, στο Β σημείο, θα γίνει κτήμα των περισσότερων οδηγων. Με αυτό το είδος κοινής κινητικότητας, θα έχουμε μια πραγματικά πολυτελή, εξατομικευμένη εμπειρία, η οποία είναι αντίθετη με τη δημόσια συγκοινωνία ή με ταξί, γιατί θα  είστε στην ευχάριστη θέση να είστε μόνοι σας, στο αυτοκίνητο.

Polestar 1: ένα όμορφο GT με εκπληκτική τεχνολογία



Η Polestar, επιβεβαίωσε τον προγραμματισμό για την παραγωγή των πρώτων τριών μοντέλων της εταιρείας, την δημιουργία μιας νέας εργοστασιακής μονάδας παραγωγής στην Κίνα και το λανσάρισμα μιας νέας, προσανατολισμένης προς τον πελάτη  τεχνολογίας βασισμένη σε συνδρομητικές υπηρεσίες, που θα θέσει ένα νέο δείκτη αναφοράς για τους αγοραστές αυτοκινήτων επιδόσεων.

Το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας, είναι το Polestar 1, ένα όμορφο GT με εκπληκτική τεχνολογία. Η παραγωγή του, θα ξεκινήσει στα μέσα του 2019. Ως υβριδικό plug in, μπορεί να ταξιδέψει μέχρι και 150 χλμ. με αμιγώς ηλεκτρική ισχύ μόνο. Διαθέτει την μεγαλύτερη ηλεκτρική απόδοση στη κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων της αγοράς. Σε συνδυασμό με τον τετρακύλινδρο κινητήρα Volvo Drive-E, το Polestar 1 προσφέρει ισχύ 600 ίππων και ροπή 100,8 χλγμ., μεγέθη που τοποθετούν το σουηδικό μοντέλο στο τμήμα των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.



Η Polestar θα λειτουργήσει ως τεχνολογία αιχμής για τον όμιλο Volvo Car, φέρνοντας στην αγορά νέα χαρακτηριστικά τεχνολογίας και επιδόσεων. Ταυτόχρονα, η Polestar θα επωφεληθεί από τεχνολογικές και μηχανικές συνεργίες στο πλαίσιο της Volvo Cars και ως εκ τούτου θα έχει σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Αυτές οι συνεργίες θα επιτρέψουν στην Polestar να επιταχύνει το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την κατασκευή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων απόδοσης.

Το πρώτο έτος παραγωγής για τον περιορισμένο αριθμό μοντέλων  Polestar 1 plug-in, αξίας 155.000 ευρώ, εξαντλήθηκε.

Το Polestar 1, είναι ένα διθέσιο, 2 + 2 θέσεων Grand Tourer Coupé με σύστημα μετάδοσης κίνησης "Electric Performance Hybrid". Θα κατασκευαστούν μέχρι 500 αυτοκίνητα ετησίως. Όλα τα αυτοκίνητα θα προσφέρονται σε συνδρομητική βάση, με τους πελάτες να επωφελούνται από την ευκολία μιας ενιαίας, συνολικής πληρωμής, η οποία μπορεί να συμπληρωθεί με πρόσθετες υπηρεσίες κατά παραγγελία, εφόσον απαιτείται.

Βασίζεται στην αρχιτεκτονική Scalable Platform Architecture (SPA) της Volvo, αλλά περίπου το 50% των τμημάτων είναι καινούργια και έχουν δημιουργηθεί από τους μηχανικούς της Polestar. Το Polestar 1, έχει μήκος 4,5 μ. ενώ το S90 φθανει τα 5,15 μ.

Ένα ακόμα παράδειγμα του ρόλου της τεχνολογίας αιχμής είναι ένα ολοκαίνουριο σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα που κινεί και τους δύο πίσω τροχούς. Προσφέρουν 218 ίππους και εξασφαλίζουν αυτονομία με ηλεκτρικής κίνησης έως 150 χλμ. Αυτή η αυτονομία εξασφαλίζει ότι πολλοί πελάτες θα χρησιμοποιούν κυρίως το αυτοκίνητο μόνο με πλήρη ηλεκτρική λειτουργία.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v