Υψηλοτέρα κέρδη επιδιώκει η Toyota

Δείτε την συνέντευξη του επικεφαλής της Toyota Τζόχαν βαν Ζιλ, ο οποίος μιλά εφ’ όλης της ύλης για τα σχέδια της φίρμας.
Υψηλοτέρα κέρδη επιδιώκει η Toyota

Περισσότερο από το ήμισυ των ευρωπαϊκών πωλήσεων της Toyota είναι υβριδικά μοντέλα και εκδόσεις, αυτή η επιτυχία της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, συμβάλλει καθοριστικά στη σταθερή κερδοφορία της αυτοκινητοβιομηχανίας στην περιοχή και στην επίτευξη του αυστηρότερης στόχου μείωσης των εκπομπών CO2 που θα τεθεί σε ισχύ το επόμενο έτος.

‘’ Η Toyota, θα δυσκολευτεί να αυξήσει τα κέρδη της, επειδή η ΕΕ σχεδιάζει ακόμα πιο αυστηρούς στόχους για το CO2, γεγονός που θα ωθήσει την εταιρεία να προσθέσει ακριβά ηλεκτροκίνητα οχήματα και περισσότερα υβριδικά συστήματα plug-in στην Ευρώπη’’.

Ο Νοτιοαφρικανός Τζόχαν βαν Ζιλ, ο οποίος έχει το τιμόνι της Toyota Europe από το 2015, μίλησε για όλα τα θέματα με τον ανταποκριτή του Automotive News Europe Νικ Γκίμπς.

Ο 61 ετών Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Europe, έχει στόχο την προσθήκη υβριδικών plug-in και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο επιτυχημένο υβριδικό μείγμα της Toyota Europe, χωρίς να βλάπτονται τα περιθώρια κέρδους.

- Η Toyota Europe ολοκλήρωσε το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους με περιθώριο κέρδους 4,2%. Ποιο περιθώριο κέρδους θα θέλατε να είχατε επιτύχει;

Προσπαθούμε πάντα να είμαστε γύρω στο 8%, αλλά η Ευρώπη είναι μια πραγματικά σκληρή αγορά. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από αυτή την επίδοση μας και την υλοποίηση του σχεδίου που προβλέπει την αύξηση του περιθωρίου μας σε σταθερή βάση. Δεν έχει καμία χρησιμότητα να επιτυγχάνεις το 8% τον ένα χρόνο και τον επόμενο χρόνο να εμφανιζεις σημαντικη μειωση. Θα ήθελα μια σταθερή αύξηση της κερδοφορίας. Θα πετύχουμε στόχους πωλήσεων και περιθωρίων που καθορίζονται στο πενταετές σχέδιο του 2015 ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό το σχέδιο είναι το ACE1000. Η επόμενη φάση είναι το ACE2000, το οποίο φτάνει μέχρι το 2025.

- Το νέο σχέδιο έχει στόχο κέρδους 8%;

Δεν μπορώ να πω τι πρόκειται να γίνει, αλλά δεν είναι τόσο υψηλό. Αν το καταφέρουμε αυτό θα ήταν θαύμα.

- Είναι αυτό λόγω του κόστους της ηλεκτροκίνησης;

Αυτό είναι ένα πράγμα. Όπως δήλωσε ο πρόεδρός μας Ακιο Τογιόντα, ο κλάδος βρίσκεται μπροστά σε τεράστιες αλλαγές.

- Ποια είναι η απόδοση της εταιρείας στην Ευρώπη;

Είναι πολύ πάνω από το 90%, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας. Διατηρούμε σταθερά τρεις βάρδιες στη Τουρκία και τη Γαλλία και δύο βάρδιες στη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τσεχική Δημοκρατία.

- Το 2021 η Toyota αναλαμβάνει την κυριότητα ενός εργοστασίου κοινοπραξίας της Τσεχίας που μοιράζεται επί του παρόντος με τον όμιλο PSA. Το εργοστάσιο μπορεί να κατασκευάσει 300.000 αυτοκίνητα ετησίως. Πως θα αξιοποιήστε αυτή την δυναμικότητα;

Δεν μπορώ να σας πω τώρα, αλλά θα χρησιμοποιήσουμε την πλήρη δυναμικότητα στο μέλλον.

- Κατασκευάζετε εκεί το μικρό αυτοκίνητο Aygo. Μπορείτε να παραμείνετε σε αυτή την κατηγορία των αυτοκινήτων καθώς οι στόχοι για το CO2 γίνονται πιο σκληροί;

Σίγουρα θα μείνουμε σε αυτό το τμήμα της αγοράς. Είναι ένα πολύ καλό προϊόν, με μεγάλη απόδοση για εμάς. Φέρνει τους νέους οδηγούς στη μάρκα μας. Σε κάποιο στάδιο θα το αντικαταστήσουμε το Aygo.

- Θα χρειαστεί να το κατατάξετε στα ηλεκτρικά μοντέλα;

Πρέπει να σκεφτούμε το μέλλον και να αναζητήσουμε την κατάλληλη στιγμή που θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε ένα αποδοτικό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της κατηγορίας Α, στις πόλεις.

- Το Lexus UX, έχει καλή πορεία στην αγορά και στηρίζεται στη παγκόσμια πλατφόρμα TNGA. Θα μπορούσατε να το κατασκευάσετε και στην Ευρώπη;

Νομίζω ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να δημιουργηθεί η κατάλληλη υποδομή. Θα χρειαστεί να κάνουμε έναν σωστό προγραμματισμό όλων της συνιστωσών, όχι μόνο της συναρμολόγησης. Διαφορετικά, θα ήταν σαν να μεταφέρουμε μόνο εξαρτήματα από τη μια χώρα στην άλλη. Οι όγκοι δεν αρκούν για να δικαιολογήσουν, μια νέα μονάδα παραγωγής.



- Τι όγκος χρειάζεται για να ξεκινήσει το σχέδιο;

Κατά τη γνώμη μου, 100.000 μονάδες.

- Πότε θα πουλήσει η Toyota περισσότερα υβριδικά plug-in και EVs από τα παραδοσιακά υβριδικά στην Ευρώπη;

Μέχρι το 2030, τα υβριδικά μας θα εξακολουθήσουν να αποτελούν βασική τεχνολογία και μέρος του κύριου συνδυασμού προϊόντων μας. Θα εμπλουτιστούν με υβριδικά μοντέλα plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου θα αποτελέσουν επίσης μέρος του μείγματος μηδενικών εκπομπών στο μέλλον.

- Η Toyota είναι μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που προσφέρουν στη διεθνή αγορά το plug-in υβριδικό Prius, αλλά αυτό το αυτοκίνητο δεν έχει κερδίσει κερδίσει υψηλό μερίδιο στις πωλήσεις. Γιατί;

Αυτό το στιλ του αμαξώματος πλέον δεν έχει ισχυρή δυναμική στην Ευρώπη. Εξετάζουμε άλλα υβριδικά συστήματα plug-in, για, μερικά από τα SUV μας. Το επόμενο έτος, θα ξεκινήσουμε μερικά plug-in υβριδικά. Η Toyota παρουσίασε το plug-in υβριδικό RAV4 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, το Νοέμβριο.

- Με τόσες πολλές πιέσεις για την επίτευξη βιώσιμων περιθωρίων, τι πρέπει να κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να παραμείνουν κερδοφόρες στο μέλλον;

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι σε λίγα χρόνια οι άνθρωποι δεν πρόκειται να αγοράζουν αυτοκίνητα, θα προτιμούν την επιλογή της μίσθωσης. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα μοιράζετε με κάποιον άλλο. Κυρίως, θα έχει την αποκλειστική χρήση του, με μίσθωση αντί να το αγοράσει.



- Ποιες είναι οι συνέπειες από τη μετατόπιση της αγοράς στη μίσθωση;

Για να μοιραστείς αυτό την πηγή κέρδους, πρέπει να είσαι σε θέση να το χρηματοδοτήσεις. Έτσι, θα χρειαστείς ένα πολύ ισχυρό ισολογισμό στο μέλλον για να μπορέσεις να το καλύψεις αυτό το προσθετό εξοδο. Αυτό είναι το ίδιο με τα μελλοντικά μοντέλα κινητικότητας όπως η κοινή χρήση αυτοκινήτων. Αυτά τα αυτοκίνητα δεν πωλούνται. Πρέπει να χρηματοδοτήσεις αυτές τις δαπάνες μέχρι να ανακτήσεις τα χρήματα που επενδυσες. Ο κύκλος μετρητών σε μετρητά γίνεται όλο και μεγαλύτερος.

- Η πιο πρόσφατη ετήσια έκθεση της Toyota μίλησε για μειωμένα έξοδα. Τι μειώσεις έχετε κάνει;

Στο σχέδιο ACE1000 που ξεκίνησε το 2015 εντοπίσαμε 11 τομείς που θα μπορούσαμε να αλλάξουμε για να δημιουργήσουμε μια πολύ πιο βιώσιμη επιχείρηση. Δεν είναι μόνο η περικοπή του κόστους. Η μείωση του κόστους δεν είναι στρατηγική. Πρόκειται επίσης για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη ροή εσόδων και την αξία που δίνουμε στους πελάτες μας.

- Ποιες από τις αλλαγές που κάνατε είχαν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο;

Πρώτα πρέπει να κοιτάξετε το ίδιο το προϊόν, ξεκινώντας από την πλευρά της κατασκευής. Πώς μπορούμε να μειώσουμε το κόστος της επιχείρησης; Πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αποτελεσματικά τους ανθρώπινους πόρους; Τα τμήματα outsourcing συνέβαλαν σημαντικά. Εξετάσαμε επίσης όλους τους τομείς του μάρκετινγκ. Πώς θα έχετε μια καλή απόδοση στις επενδύσεις μάρκετινγκ και θα συνεχίσετε να καλλιεργείτε το εμπορικό σήμα; Αυτός ο στόχος δεν είναι να μειώσει τα έξοδα μάρκετινγκ, αλλά να σιγουρευτούμε ότι κατευθύνονται εκεί που εξασφαλίζετε η υψηλότερη απόδοση.



- Το Brexit, θα αλλάξει το θέμα των κανόνων καταγωγής των μοντέλων της Toyota. Θα μπορέσετε να προσαρμοστείτε για να ικανοποιηθούν οι συμφωνίες του ελεύθερου εμπορίου;

Οι κανόνες προέλευσης είναι πολύ σημαντικοί. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά μεταξύ των μελών της Ευρωπαϊκής τελωνειακής ένωσης, όπως η Τουρκία. Το Ηνωμένο Βασίλειο θα πρέπει να δημιουργήσει τις σχέσεις με τις χώρες αυτές, ώστε να μπορέσουμε να εισάγουμε ατελώς τα ανταλλακτικά και ότι αυτά τα μέρη πρέπει να πληρούν τους κανόνες καταγωγής.

- Ποιο είναι το ποσοστό των τοπικά παρεχόμενων εξαρτημάτων για το Corolla που κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο;

Είναι 30%.

- Η Toyota, παρουσίασε το αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου νέας γενιάς Mirai στην έκθεση αυτοκινήτων του Τόκιο. Ποιος είναι ο ευρωπαϊκός στόχος πωλήσεων για το νέο αυτοκίνητο;

Η υποδομή δεν αναπτύσσεται επαρκώς για να μπορέσουμε να πουλήσουμε χιλιάδες μονάδες. Είμαστε, ωστόσο, σίγουροι ότι θα πουλήσει πολλά περισσότερα από όσα πούλησε η πρώτη γενιά(614 μονάδες). Ο στόχος μας είναι να πουλήσουμε 30.000 αυτοκίνητα Mirai παγκοσμίως.

- Ποιο είναι το μέλλον του υδρογόνου ως καυσίμου στην Ευρώπη;

Ως ενεργειακός φορέας έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει πολύ σημαντικό ρόλο στο μελλοντικό ενεργειακό μας μείγμα. Το υδρογόνο είναι πολύ κατάλληλο για φορτηγά και λεωφορεία, γι αυτό θα επικεντρωθούμε στην Ευρώπη σε αυτόν τον τομέα. Έχουμε ήδη ξεκινήσει το πρώτο μας λεωφορείο, το οποίο αναπτύξαμε σε συνδυασμό με το CaetanoBus στην Πορτογαλία.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v