H στρατηγική της Volvo για την ηλεκτροκίνηση    

Δείτε την αποκαλυπτική συνέντευξη του CEO της Volvo, Χάκαν Σαμούελσον.
H στρατηγική της Volvo για την ηλεκτροκίνηση

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Χάκαν Σαμούελσον, έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για την premium σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία.

Θέλει το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων της Volvo να προέλθει από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έως το 2025 και το άλλο μισό να είναι υβριδικά. Θέλει επίσης να γίνει η εταιρεία ουδέτερη προς το περιβάλλον έως το 2040 και για να φτάσει εκεί πρέπει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του κύκλου ζωής κατά 40% ανά αυτοκίνητο από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Ο Χάκαν Σαμούελσον, εξήγησε πώς η Volvo επιδιώκει να επιτύχει αυτούς τους στόχους σε συνέντευξη στον Ντάγκλας Μπόλντουκ, διακεκριμένο συντάκτη του Automotive News Europe.

-        Πότε θα αντιπροσωπεύουν τα EVs το 10% των παγκόσμιων πωλήσεών σας;                          

Θα πρέπει να πλησιάσουμε αυτό σε περίπου δύο χρόνια, υποθέτοντας ότι η αγορά θα συνεχίσει να αυξάνεται.

-        Πώς θα επηρεαστούν τα περιθώρια της Volvo από την ώθηση σας να διαθέσετε αυτοκίνητα με πλήρη ηλεκτρική ενέργεια για το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών σας έως το 2025;

Βραχυπρόθεσμα, θα ασκήσει πίεση στα περιθώρια, αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι κερδοφόρα από την πρώτη μέρα. Πιθανόν δεν θα παρέχουν το ίδιο επίπεδο κέρδους ανά μονάδα από τα άλλα μοντέλα μας. Αυτό θα διαρκέσει λίγο περισσότερο. Ωστόσο, σίγουρα δεν θα ήθελα να έχουν μόνο αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης στη σειρά μου πέντε χρόνια από τώρα. Αυτό θα ήταν πραγματικά επικίνδυνο.

-        Είναι κερδοφόρα τα υβριδικά σας plug-in;

Ναι.

-        Πόσο κρίσιμο είναι τα plug-in υβρίδια για να βοηθήσουν τη Volvo να ανταποκριθεί στον αυστηρότερο στόχο της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 που αρχίζει να ισχύει το 2020;

Είναι απολύτως ζωτικής σημασίας. Πριν από χρόνια καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να πουλάμε πελάτες ό, τι θέλουν, τα οποία είναι μεγάλα βαριά SUV. Δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό και να μειώσετε το CO2 με ένα συμβατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Θα ξοδέψατε δισεκατομμύρια και ίσως να έχετε εξοικονόμηση 2%. Πρέπει να τους ηλεκτρίσετε.



-        Ποιο ποσοστό των παγκόσμιων πωλήσεών σας για το 2020 θα είναι plug-in υβρίδια;

Το επόμενο έτος θέλουμε το 20% των πωλήσεών μας να είναι plug-in υβρίδια. Αν οι άνθρωποι τους επαναφορτίζουν 50 τοις εκατό του χρόνου που αντιστοιχεί στο 10 τοις εκατό των αυτοκινήτων μας είναι ουσιαστικά πλήρη ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ήδη το 2020. Είναι ένα μεγάλο βήμα.

-        Η Volvo εξακολουθεί να πουλά πολλούς πετρελαιοκινητήρες στην Ευρώπη. Πώς θα πείσετε τους πελάτες να αλλάξουν;

Πρέπει να τους δείξουμε ότι έχουμε μια εναλλακτική λύση που είναι τόσο καλή όσο και το ντίζελ: το ήπιο υβρίδιο. Εάν δεν έχετε καμία πρόθεση να χρεώσετε τότε ένα ελαφρύ υβριδικό βενζίνη θα πρέπει να ταιριάζει με την κατανάλωση ενός ντίζελ αλλά χωρίς τα προβλήματα NOx.

-        Πώς προτίθεται η Volvo να χρησιμοποιήσει την επαναφόρτιση XC40;

Κάναμε κάποια έρευνα πελατών και ήμουν έκπληκτος που έμαθα ότι κατά μέσο όρο οι άνθρωποι είναι έξω με τα αυτοκίνητα 15 φορές την ημέρα. Αυτό περιλαμβάνει την παραλαβή και απομάκρυνση των παιδιών στο σχολείο και τον αθλητισμό, την αγορά ψαριών και ούτω καθεξής. Υπάρχει πολλή οδήγηση που συμβαίνει στα προάστια. Έτσι, ίσως χρειαστεί να προσφέρετε περισσότερα από 400 χιλιόμετρα εύρους, διαφορετικά είστε στη μικρή πλευρά. Αυτό το εύρος είναι ευκολότερο να επιτευχθεί με ένα μικρότερο αυτοκίνητο.



-        Πόσο σημαντικό είναι για τη Volvo να έχει παραγωγή κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα;

Είναι σημαντικό επειδή πιστεύω ότι θα εξακολουθήσει να υπάρχει μεγάλη αντίδραση κατά της παγκοσμιοποίησης. Νομίζω ότι αυτό είναι πίσω από τους σημερινούς εμπορικούς πολέμους. Δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι τα πάντα παράγονται στην Κίνα και οι άνθρωποι στις ΗΠΑ και την Ευρώπη θα εργαστούν μόνο στον κλάδο των υπηρεσιών. Πρέπει να υπάρχουν θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και την Αμερική για εργαζομένους υψηλής ειδίκευσης, όπως η κατασκευή αυτοκινήτων ή άλλων βιομηχανικών προϊόντων. Είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε ένα αποτύπωμα παραγωγής και στις τρεις περιοχές [Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα]. Η κίνηση προς την ηλεκτροκίνηση θα μας βοηθήσει να κάνουμε ακόμα καλύτερη εργασία εντοπίζοντας την παραγωγή, επειδή μπορούμε να φτάσουμε σε υψηλότερο επίπεδο τοπικού περιεχομένου γρηγορότερα από όσο μπορούμε με τους περίπλοκους κινητήρες καύσης. Οι μπαταρίες θα εντοπιστούν από την αρχή και οι ηλεκτρικοί κινητήρες.

-        Η Volvo ονομάζεται η CATL της Κίνας και η LG Chem της Νότιας Κορέας ως προμηθευτές μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά μια σουηδική εταιρεία, η Northvolt, ξεκινάει και έχει ήδη συμφωνήσει με τον όμιλο Volkswagen. Θα συνεργαστεί επίσης η Volvo με τη Northvolt;

Είναι δυνητικός προμηθευτής, αλλά στο πρώτο βήμα προτιμούμε να συνεργαστούμε με προμηθευτές που μπορούν να μας ακολουθήσουν σε παγκόσμιο επίπεδο και όχι μόνο να μας προμηθεύσουν στην Ευρώπη. Πήγαμε με την LG Chem και την CATL επειδή θα κατασκευάσουν εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ασία-Ειρηνικό.

-        Είναι η Volvo σε καλό δρόμο να πουλήσει ρεκόρ 700.000 αυτοκινήτων φέτος;

Είναι απολύτως εφικτό φέτος και φιλοδοξία μας είναι να φτάσουμε τα 800.000 το επόμενο έτος. Είμαστε στο δρόμο γιατί δεν είχαμε ποτέ τόσο ισχυρή προσφορά προϊόντων.

-        Γιατί είναι αποφασισμένη η Volvo να αλλάξει το μοντέλο ιδιοκτησίας οχήματος;

Παραδοσιακά πωλούμε αυτοκίνητα στους πελάτες, αλλά πιστεύουμε ότι θα ήθελαν να έχουν κινητικότητα με άλλους τρόπους. Και δεν πρέπει να είναι υπερβολικά περίπλοκο. Θέλουν την ελευθερία να κινηθούν. Για να πάρω αυτό στο παρελθόν έπρεπε να πάω στην αντιπροσωπεία με πολλά χρήματα επειδή αγόρασα ένα αυτοκίνητο σε μετρητά. Τότε θα μπορούσα να πάρω δάνειο. Τότε θα μπορούσα να το μίσθω. Αυτό που θα είναι πολύ ελκυστικό στο μέλλον είναι η πληρωμή μιας ενιαίας τιμής συνδρομής για το προϊόν. Εξακολουθείτε να έχετε την ελευθερία να κινηθείτε επειδή αυτό το αυτοκίνητο είναι στη διάθεσή σας. Μετά από τρία χρόνια, αν σας αρέσει, το κρατάτε για τρία ή ακόμα τέσσερα χρόνια. Εάν θέλετε μεγαλύτερο, αλλάζετε σε μεγαλύτερο. Εάν δεν το επιθυμείτε, ακυρώνετε τη σύμβαση. Αυτό παίρνετε με την Care από τη Volvo.

-        Αυτή η επιχείρηση θα είναι ποτέ κερδοφόρα;

Δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος για τον οποίο αυτό δεν θα πρέπει να είναι τόσο κερδοφόρο όσο η μίσθωση. Μια επένδυση κεφαλαίου ύψους 50.000 ευρώ είναι πολύ μεγαλύτερη από τη δέσμευση 500 ευρώ το μήνα. Αυτό καθιστά την Care από τη Volvo ιδιαίτερα ελκυστική για τους νέους. Η φροντίδα μας από τους πελάτες της Volvo είναι 10 χρόνια νεώτερη από τους τυπικούς πελάτες μας. Συνήθως έχουν καλές θέσεις εργασίας και αξιοπρεπή ταμειακή ροή, αλλά δεν έχουν 50.000 ευρώ για να επενδύσουν σε αυτοκίνητο.



-        Η βιωσιμότητα αυξάνεται στο ίδιο επίπεδο σπουδαιότητας με την ασφάλεια στη Volvo;

Ναι. Είναι πολύ σημαντικό να αντιμετωπίζουμε την αειφορία με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζουμε την ασφάλεια, επειδή αυτός είναι ένας πολύ συγκεκριμένος τρόπος να εκφράσουμε αυτά που προσπαθούμε να επιτύχουμε. Η ασφάλεια αποτελεί μέρος της νοοτροπίας της Volvo. Δεν χρειάζεται να έχουμε ομάδες εργασίας ή ειδικά έργα γύρω από την ασφάλεια. Οι άνθρωποι ξέρουν ότι αυτό είναι μέρος της επιχείρησής μας.

-        Ποια άλλα παράλληλα βλέπετε μεταξύ ασφάλειας και βιωσιμότητας;

Ο συνδυασμός των δυνάμεων της αγοράς, της τεχνολογίας και των διεθνών κανονισμών οδήγησε πραγματικά στην βελτίωση της ασφάλειας των αυτοκινήτων τα τελευταία 50 χρόνια. Γιατί δεν πρέπει αυτό να λειτουργήσει και για την αειφορία;

-        Πώς θα καλύψει η Volvo το κόστος των επενδύσεων που απαιτούνται για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας;

Ένα πράγμα που θα κάνουμε είναι να εξαλείψουμε την επιχείρηση των κινητήρων καύσης και να το βάλουμε μαζί με τη Geely για να επικεντρωθούμε πλήρως στους μελλοντικούς κινητήρες. Αυτός είναι ένας τρόπος που μπορούμε να αντέξουμε τις επενδύσεις που κάνουμε για να καταστούν ουδέτερες για το κλίμα, δίνοντας προτεραιότητα. Πρέπει να κρατήσουμε την επένδυση σε r & d περίπου 5 τοις εκατό ή 6 τοις εκατό των εσόδων.

-        Πότε θα αρχίσει η αμερικανική μονάδα της Volvo να παράγει ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία;

Το 2022.

-        Η αγορά των ΗΨ στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ εξακολουθεί να φαίνεται λίγο επιφανειακή. Έχετε πραγματική εμπιστοσύνη στις πωλήσεις EV;

Ναι, το κάνουμε. Αυτό είναι μέρος της ομορφιάς της Volvo. Δεν θα σταματήσουμε να κατασκευάζουμε συμβατικά αυτοκίνητα. Θα έχουμε και τα δύο παράλληλα. Φυσικά, θα ήταν ένα μεγαλύτερο στοίχημα αν θα σταματήσετε την παραγωγή συμβατικών αυτοκινήτων και θα βασίζεστε σε μια μεγάλη αφομοίωση για ΗΥ. Από την άλλη πλευρά, κάθε EV που θα πουλήσουμε είναι ένα επιπλέον αυτοκίνητο στο συνολικό μας όγκο. Είμαστε πολύ σίγουροι ότι οι ΗΨ θα συμβάλουν στην ανάπτυξη μας.



-        Τι γίνεται με τα plug-in υβρίδια;

Αισθανόμαστε το ίδιο και με τα plug-in υβρίδια μας, τα οποία τώρα θα είναι μέρος της γραμμής Recharge. Αυτό δεν είναι μόνο μια εναλλακτική λύση σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Είναι κάτι περισσότερο, έτσι, θα πρέπει να μας φέρει ανάπτυξη. Είμαστε πολύ σίγουροι ότι θα το κάνουν. Αλλά πρέπει να κάνουμε μια καλύτερη δουλειά μάρκετινγκ. Πρέπει να είμαστε καλύτεροι στην επικοινωνία ποια είναι τα πλεονεκτήματα με την σύνδεση. Και γι 'αυτό αποφασίσαμε να δώσουμε αυτά τα αυτοκίνητα στο δικό τους όνομα. Η γραμμή αυτοκινήτου Recharge θα πρέπει να αντιπροσωπεύει το 20% των παγκόσμιων πωλήσεών μας το επόμενο έτος. Έχουμε την ικανότητα γι 'αυτό. Αυτό θα έχει περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα καθώς και οικονομικό, επειδή η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνότερη από το καύσιμο για τον εν λόγω καταναλωτή. Επιπλέον, θα πληρώσουμε τον λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας για ένα έτος για τα αυτοκίνητα στη γραμμή επαναφόρτισης. Και, πρέπει να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να επαναφορτίζουν τα υβριδικά τους plug-in. Νομίζω ότι τα plug-in υβρίδια θα μας βοηθήσουν πραγματικά να μεγαλώσουμε. Και αυτά τα αυτοκίνητα δεν προσφέρουν μόνο περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα. Πολλοί από αυτούς έχουν συνδυασμένες 400 ίππους. Δεν υπάρχει τίποτα κακό με αυτό. Και είναι επίσης ο τροχός όλων των τροχών.

-        Μπορεί η στρατηγική για τα ηλεκτρικά προϊόντα της Volvo να επιτύχει χωρίς την πλήρη συμμετοχή της αμερικανικής αγοράς; Αν το πόδι σας λείπει από το σκαμνί σας, το σκαμνί θα σταθεί ακόμα;

Ναι, έτσι νομίζω. Το συμβατικό αυτοκίνητο θα εξακολουθεί να είναι η βάση. Αλλά αν είχαμε μόνο ότι θα ήμουν πιο επιφυλακτικός σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης στην Αμερική. Πιστεύω ότι τόσο οι BEV όσο και οι PHEV θα μας βοηθήσουν να μεγαλώσουμε. Και δεν είναι μόνο για τις πωλήσεις είναι για την οικοδόμηση της μάρκας. Παρόλο που δεν υπάρχουν εγγυήσεις, είμαι αρκετά σίγουρος ότι με το να είναι λίγο πιο προοδευτικό με τα BEV και τα PHEV θα βελτιώσει την εικόνα της μάρκας μας. Αυτό θα είναι καλό για όλα τα μοντέλα της Volvo.

-        Τι πρόσθετος χώρος βλέπετε στην αγορά της Βόρειας Αμερικής για crossovers ή SUVs; Θα προσθέσει η Volvo το προϊόν σε αυτό το μέτωπο;

Τα SUV παγκοσμίως ανήλθαν στο 62% των συνολικών μας πωλήσεων και στις ΗΠΑ, πιθανότατα περισσότερο. Αλλά μπορεί να υπάρχει ακόμα χώρος για ένα επιπλέον SUV. Ας δούμε. Αλλά θα πρέπει ίσως να προβλέψετε ότι η κίνηση προς την ηλεκτροδότηση πιθανώς θα κάνει τους ανθρώπους να σκεφτούν ξανά την αντίσταση του αέρα. Οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για μεγαλύτερη απόσταση δεν μπορούν να αγνοήσουν ότι τα χαμηλότερα αυτοκίνητα οδήγησης είναι καλύτερα για αυτό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ήταν πιθανώς λίγο χαμηλότερα και μικρότερα. Δεν θα εκπλαγώ αν, καθώς κινούμαστε προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι δυνάμεις της αγοράς προκαλούν μια επιστροφή για μικρότερα sedans, ειδικά αν δεν χρειάζεστε το μέγεθος ενός SUV. Νομίζω ότι αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους νεότερους οδηγούς.

-        Πόση αμερικανική ικανότητα παραγωγής χρειάζεται η Volvo, μακροπρόθεσμα; Το νέο σας εργοστάσιο έχει αρχίσει μόλις πρόσφατα την παραγωγή, αλλά υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη να παραχθεί εκεί;

Η απλή απάντηση είναι ότι θα πρέπει να παράγουμε όσα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ πωλούμε στις ΗΠΑ, αλλά όχι απαραίτητα ακριβώς τα ίδια αυτοκίνητα. Μπορούμε να φτιάξουμε 150.000 αυτοκίνητα στο εργοστάσιο του Τσάρλεστον και αν μπορέσουμε να πουλήσουμε 150.000 θα έχουμε επίσης ένα πολύ καλό ισοζύγιο συναλλαγών. Ως εκ τούτου, θα συμβάλλουμε πραγματικά στις φιλοδοξίες ότι η κυβέρνηση έχει τώρα να εισαγάγει λιγότερα και να κατασκευάσει περισσότερα στις ΗΠΑ. Πουλάμε περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και ίσως να παράγουμε το ένα τρίτο αυτών στις ΗΠΑ. Αλλά θα προσθέσουμε γραμμές αυτοκινήτου [ξεκινώντας από το επόμενο έτος με την XC90 τρίτης γενιάς], έτσι ώστε να μπορούμε να το έχουμε στο ένα προς ένα. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιδρούμε σε όλες αυτές τις συζητήσεις σχετικά με τους εμπορικούς περιορισμούς. Νομίζω ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος, διότι αισθάνομαι ότι υπάρχει μια καλή κατανόηση στις ΗΠΑ ότι δεν χρειάζεται να πουλάτε μόνο αυτό που χτίζετε. Θέλετε να δημιουργήσετε απασχόληση για 150.000 αυτοκίνητα. Νομίζω ότι είναι αυτό που ακολουθεί η κυβέρνηση και δεν έχει κλείσει τελείως σύνορα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v