Βρέθηκε ο πλανήτης... με το τριπλό ηλιοβασίλεμα!

Τρεις ήλιους, που ανατέλλουν και δύουν κάθε μέρα επί 250 χρόνια, έχει ο πλανήτης που μόλις ανακαλύψαμε στον αστερισμό του Κενταύρου.
Βρέθηκε ο πλανήτης... με το τριπλό ηλιοβασίλεμα!
Έναν από τους πιο ασυνήθιστους εξωπλανήτες που έχουμε ανακαλύψει μέχρι σήμερα εντόπισαν οι ερευνητές στον αστερισμό του Κενταύρου.

Ο πλανήτης HD 131399Ab απολαμβάνει επί 250 και κάτι χρόνια κάθε μέρα τρεις ανατολές και τρία ηλιοβασιλέματα, ενώ για τα επόμενα 250 χρόνια, οι τρεις ήλιοι του δεν δύουν ποτέ.

Πλανήτες με τρία άστρα είχαν ανακαλυφθεί και στο παρελθόν, ωστόσο η τεράστια τροχιά που ακολουθεί αυτός εδώ, σε απόσταση 320 εκατομμυρίων ετών φωτός, δεν μοιάζει με καμιά άλλη. Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Science, ο εξωπλανήτης περιφέρεται γύρω από το μεγαλύτερο άστρο της τριάδας, ενώ τα δύο άλλα άστρα κινούνται σε τροχιά γύρω από το πρώτο και ταυτόχρονα… γυροφέρνουν το ένα το άλλο σε μικρή απόσταση.

Όπως εκτιμούν οι ερευνητές του Ευρωπαϊκού Αστεροσκοπείου του Νότου (ESO), το έτος του νεοανακαλυφθέντος μας πλανήτη διαρκεί 550 γήινα χρόνια. Το πρώτο μισό του έτους πιθανότατα επικρατεί αιώνια μέρα, με τα τρία άστρα μονίμως ορατά. Για το υπόλοιπο μισό, ο πλανήτης απολαμβάνει τρεις ανατολές και τρεις δύσεις κάθε μέρα.

Με μάζα τέσσερις φορές μεγαλύτερη από του Δία και θερμοκρασία 580 βαθμών Κελσίου, ο HD 131399Ab είναι ένας από τους ελάχιστους εξωπλανήτες που έχουν γίνει άμεσα ορατοί από τη Γη. Στις περισσότερες άλλες περιπτώσεις, οι αστρονόμοι μπορούν μόνο να συμπεραίνουν την ύπαρξη πλανητών από την αλληλεπίδρασή τους με τα μητρικά άστρα τους.