Τέλος στην φορολόγηση με βάση τα κυβικά του αυτοκινήτου σχεδιάζει να θέσει η κυβέρνηση. Μάθετε για όλα τα νέα φορολογικά σχέδια και πόσα θα πληρώνουμε για τα ΙΧ.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Δραστικές αλλαγές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών. Μεταξύ άλλων, προτίθεται να βάλει τέλος στην απόσυρση και να την αντικαταστήσει με επιδότηση, καθώς και να καταργήσει την φορολόγηση των ΙΧ με βάση τα κυβικά.
Όπως μεταδίδει το Euro2Day, στα νέα δεδομένα περιλαμβάνονται οι εξής προθέσεις – μετά από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς:
-Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι' αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης. -Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχος στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού. -Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα τέλος περιβάλλοντος. -Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς. -Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα. -Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Διαβάστε στο σχετικό ρεπορτάζ του Euro2Day.gr τις θετικές αντιδράσεις της αγοράς στις νέες φορολογικές ρυθμίσεις και εδώ μια χρήσιμη ανάλυση για το ποιος κερδίζει, ποιος χάνει και πόσα τελικά θα πληρώνουμε πλέον για το αυτοκίνητο.