Telemarketing: Τα προϊόντα που μας σημάδεψαν

Μαχαίρια- παντοκόφτες , σουρεάλ μηχανήματα γυμναστικής, φουσκωτοί καναπέδες, αυτοσχέδιες κατασκευές μασάζ και ανεκδιήγητοι παρουσιαστές γέμιζαν – και συνεχίζουν να γεμίζουν – την τηλεοπτική «ζώνη του λυκόφωτος». Το in2life αποτίει φόρο τιμής στα πιο cult infomercials όλων των εποχών.
Telemarketing: Τα προϊόντα που μας σημάδεψαν
του Νικόλα Γεωργιακώδη

Telemarketing, το: Η μέθοδος προώθησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας μέσω τηλεόρασης ή τηλεφώνου, με σκοπό την πώλησή του.

Είναι εξαιρετικά δύσκολο να καταφέρει κάποιος να προσδιορίσει μέσα σε μία και μόνο πρόταση το cult φαινόμενο του telemarketing, που εμφανίστηκε σαν κομήτης στην τηλεοπτική πραγματικότητα την δεκαετία του ’90 και συνεχίζει μέχρι σήμερα να κυριαρχεί στην μεταμεσονύχτια τηλεοπτική ζώνη.

Βαριόσουν; Είχες αϋπνίες; Σε έπιανε μια ανεξήγητη κατάθλιψη εκεί γύρω στις δύο με τρεις τα μεσάνυχτα; Το μόνο που είχες να κάνεις είναι ένα απλό ζάπινγκ, για να «πέσεις» πάνω σε μία τέτοια διαφήμιση και τότε η νύχτα αποκτούσε πρωτόγνωρο ενδιαφέρον. Πιθανότατα αρκετές φορές να μπήκες και στον πειρασμό να σηκώσεις το τηλέφωνο και να παραγγείλεις εκείνη την στιγμή τον σούπερ αποχυμωτή ή το απόλυτο μαχαίρι που έκοβε τα πάντα ή το μηχάνημα μασάζ που σου χάριζε six pack και ας έτρωγες σαβούρες. Όχι τόσο για να τα χρησιμοποιήσεις, όσο για να καυχηθείς την επόμενη μέρα στους/στις φίλες σου ότι το αγόρασες.

Από σκηνοθετικής και σεναριακής πλευράς τα πάντα ήταν άψογα οργανωμένα: Ο γοητευτικός –αμερικάνος συνήθως- παρουσιαστής, το βγαλμένο από την ζωή σενάριο, τα all time classic ντεκόρ, οι δεκάδες κομπάρσοι , οι «αυθόρμητες» εντυπώσεις όσων είχαν δοκιμάσει το προϊόν και τα cult τραγούδια που «έντυναν» την παρουσίαση, συνέθεταν ένα μοναδικό για την εποχή οπτικοακουστικό σύνολο. Σήμερα, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, το telemarketing ως θεσμός ζει και βασιλεύει στο μεταμεσονύχτιο πρόγραμμα των καναλιών, για να μας υπενθυμίσει ότι το cult – σε οποιαδήποτε μορφή του- δεν πεθαίνει ποτέ.

Με πολύ κόπο ξεχωρίσαμε μερικές από τις πιο απολαυστικές τηλεοπτικές διαφημίσεις προϊόντων, αρκετά από τα οποία συνεχίζουν και πωλούνται. Αν μπείτε στον πειρασμό να τα αγοράσετε μην νιώσετε άσχημα. Το ίδιο θα κάναμε και εμείς.

1.Tony Little’s Gazelle
Με σήμα κατατεθέν το jockey καπελάκι και την πλούσια χαίτη του, ο Tony Little με ατάκες του στιλ «You can do it!» και «Always Believe in Yourself», κατάφερε να προωθήσει αποτελεσματικά τα προϊόντα του και να κάνει πωλήσεις που έφτασαν τα τέσσερα εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Παραβλέποντας βιβλία, DVD και μινιατούρες του ίδιου, αξίζει να σταθούμε στο υβριδικό ελλειπτικό μηχάνημα Gazelle, πάνω στο οποίο κουνιόταν με ταχύτητα... απογείωσης, προσπαθώντας να μας πείσει ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αδυνατίσουμε, έχοντας ως μοντέλο έναν... παλαιστή του WWF. Κλασσικό spot από κάθε άποψη.



2.Slender Shaper Fat burning Machine
Βλέποντας τα πρώτα δευτερόλεπτα από την διαφήμιση του συγκεκριμένου προϊόντος, είναι σίγουρο ότι θα κάνετε κοιλιακούς και χωρίς να το αγοράσετε. Μόνο από τα γέλια. Δέκα λεπτά χρήστης του slender shaper λοιπόν, σε καθημερινή βάση και έχετε άμεση καύση λίπους, μείωση πόντων από περιφέρεια και γλουτούς και ανακουφιστικό μασάζ, όλα σε ένα. Έτσι τουλάχιστον αναφέρει το βίντεο. Ξεχάστε λοιπόν γυμναστήρια, όργανα γυμναστικής, διαδρόμους και διατροφές. Το slender shaper είναι το μυστικό για το τέλειο σώμα. Επίσης μυστικό είναι το γεγονός ότι δεν κάνει απολύτως τίποτα για το καταραμένο «σωσίβιο», αλλά ποιος νοιάζεται;



3.Snuggie
Όχι δεν πρόκειται για βίντεο προώθησης κάποιας αίρεσης, ούτε για την νέα προσπάθεια των μοναχών καπουτσίνων να προσεγγίσουν το τηλεοπτικό κοινό. Ο σχετικά καινούργιος αυτός μανδύας-κουβέρτα- πάπλωμα – ό,τι άλλο θέλετε, φοριέται μέσα και έξω από το σπίτι και σας κρατάει ζεστούς όλη μέρα, κάθε μέρα. Δώστε βάση στα χαρακτηριστικά του: διαθέτει ειδικά μανίκια ώστε τα χέρια σας να είναι ελεύθερα και έτσι να μπορείτε να προσεύχεστε, να αλλάζετε κανάλι, να μιλάτε στο τηλέφωνο, ακόμα και να παρακολουθήσετε την αγαπημένη σας ποδοσφαιρική ομάδα στο γήπεδο, με ιδιαίτερη ευκολία και προπάντων χωρίς να κρυώνετε ούτε στιγμή. Μιας και το προϊόν είναι σχετικά καινούργιο, περιμένουμε με ανυπομονησία την πρώτη φουρνιά – αίρεση των Snuggiers που αναμένεται να κατακλύσουν το κέντρο της πόλης, φορώντας τέτοιους μανδύες. Βοήθεια μας.



4.Hawaii Chair
Δύσκολο να βρεις λόγια για να περιγράψεις την πρώτη πατενταρισμένη καρέκλα – χούλα χουπ, που όπως υποστηρίζει ο συμπαθητικός κύριος με το χαβανέζικο πουκαμισάκι στην διαφήμιση «σας κρατάει δραστήριους ενώ κάθεστε». Πάνω που νομίζαμε ότι παρόμοια προϊόντα αδυνατίσματος είχαν κάνει τον κύκλο τους και αργόσβηναν μαζί με το Ab Flex , η Hawaii Chair ήρθε για να βάλει τα πράγματα στην θέση τους. Είτε διαβάζετε εφημερίδα, είτε μιλάτε στο τηλέφωνο, είτε βρίσκεστε στο γραφείο, η καρέκλα χούλα χουπ κουνάει κυκλικά το σώμα σας σε διάφορες ταχύτητες, κρατώντας σας δραστήριους και... ζαλισμένους. Αξίζει να δείτε και το χιουμοριστικό βίντεο από την εκπομπή της Ellen De Generes, στο οποίο δοκιμάζει την συγκεκριμένη καρέκλα με απρόβλεπτα αποτελέσματα.



5.Chuck Norris Total Gym
Όταν ένας θρύλος των περιπετειών δράσης, για τον οποίο έχει βγει ολόκληρη λίστα με facts διαφημίζει ένα μηχάνημα γυμναστικής, τότε καταλαβαίνουμε ότι δεν πρόκειται για ένα τυχαίο μηχάνημα. Καταρχήν είναι δημιούργημα του ίδιου του Chuck και εφόσον ο ίδιος λέει ότι πρέπει να το αγοράσουμε, δεν χρειάζεται να αρνηθούμε προκαλώντας την τύχη μας. Μια απλή στριφογυριστή κλωτσιά – σήμα κατατεθέν του μουσάτου ηθοποιού αρκεί για να μας βάλει στην θέση μας μία και καλή.



6.Hulk Hogan's Ultimate Grill
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διαφημίσεις μια υγιεινή ψηστιέρα. Αρχικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιον διατροφολόγο ή ένα μοντέλο που να υποστηρίζουν την σημασία του υγιεινού ψησίματος χωρίς λάδι. Έπειτα μπορείς να βάλεις κάποιον γυμναστή να μιλήσει για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και του υγιεινού μαγειρέματος. Προφανώς όλα τα παραπάνω δεν ικανοποίησαν τους δημιουργούς του Ultimate Grill, οι οποίοι επιστράτευσαν τον παλαιστή με το χαρακτηριστικό ξανθό μουστάκι Hulk Hogan για να προωθήσει την εν λόγω ψηστιέρα. Η κίνησή του αυτή, πέρα από το ότι απογοήτευσε τους χιλιάδες fans του, μας χάρισε μία από τις κλασσικότερες στιγμές στην ιστορία των τηλε-πωλήσεων. Απολαύστε τον.



7.Thighmaster 
Πιθανότατα το έχετε δει σε κάποιο σπίτι, καλυμμένο με ρούχα, σκονισμένο, εγκαταλελειμμένο. Άδοξο τέλος για το «θαυματουργό» αυτό μηχάνημα που έκανε την εμφάνισή του το 1991 στις τηλεοράσεις μας και κατάφερε – ακόμα απορούμε πως- να μπει στο σπίτι και την καθημερινότητα κάθε νοικοκυράς. «Υπεύθυνη» για αυτό, η πανέξυπνη και καλλίγραμμη Suzanne Somers, η οποία έπεισε εκατομμύρια γυναίκες πως ανοιγοκλείνοντας τα πόδια τους με την βοήθεια του συγκεκριμένου «μηχανήματος» θα μπορέσουν να αποκτήσουν το σώμα που πάντα ονειρεύονταν. Ας πρόσεχαν.



8.Multi-Vitamin-Saft
Αποχυμωτής και Telemarketing πάνε συνήθως πακέτο, πολύ περισσότερο αν τον συγκεκριμένο αποχυμωτή τον διαφημίζει ένα όνομα –θρύλος του χώρου των τηλε-πωλήσεων. Η cult telemarketing περσόνα Horst Fuchs λοιπόν, συνεχίζει να ταλαιπωρεί τα αυτιά και τα μάτια μας από το 1985 με κάθε λογής προϊόντα και όπως φαίνεται δεν πρόκειται να το βάλει εύκολα κάτω. Μέσα σε επτά λεπτά, κόβει, στύβει και ξεζουμίζει ότι φρούτο ή λαχανικό μπορείτε να φανταστείτε επαναλαμβάνοντας συνέχεια «πόσες βιταμίνες έχουν αυτοί οι χυμοί».



9.Ginsu
Το διάσημο μαχαίρι που κόβει τα πάντα έκανε την εμφάνισή του στις αρχές του 1990 και έθεσε τις βάσεις για το πώς θα πρέπει να γυρίζονται τα infomercials. Για πρώτη φορά ακούμε ατάκες του στιλ «Πόσο θα πληρώνατε για όλα αυτά;», «Περιμένετε! Έχει και άλλο..» και το all time classic «Στην φοβερή τιμή των...». Τι και αν τα μαχαίρια ήταν αμερικάνικης κατασκευής και όχι ιαπωνικής όπως ανέφερε η διαφήμιση; Μπορούσαν να κόψουν από τενεκεδάκια και ξύλο μέχρι ψωμί και τομάτες σε extra λεπτές φέτες και αυτό αρκούσε.



Επίσης, δεν θα ξεχάσουμε ποτέ:


* Τον καναπέ-κρεββάτι-στρώμα θαλάσσης κτλ. κτλ. Air O Space και τις δύο νταλίκες που αποδείκνυαν εμπράκτως τις εκπληκτικές αντοχές του.

* Την μέθοδο πασαλείψου-τυλίξου- αδυνάτισε, που λάνσαρε για πρώτη φορά στην τηλεόραση το Slim Waist. Δείτε το και στα ελληνικά με την Μαρία Ιωαννίδου.

* Το θαυματουργό σκεύασμα Capilarine ενάντια στην τριχόπτωση, την φαλάκρα, την πιτυρίδα και ο,τι τελοσπάντων είχε να κάνει με το τριχωτό της κεφαλής μας.

* Το spray για τα μαλλιά από την GLH και το ξεκαρδιστικό διαφημιστικό του (δώστε βάση στο 0:20)

* Την Disco Fever και την Sound of the 70's Collection.

* Τον ανεπανάληπτο fitness guru Richard Simmons με το θρυλικό του DVD "Sweating to the Oldies".
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v