SPECIALSΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Το φιάσκο της Μαλακάσας και οι ευθύνες

Αν και πλέον οι επιφανείς καλλιτέχνες του διεθνούς ρεπερτορίου δεν είναι ακατάδεκτοι, ο "εχθρός" του λάτρη των συναυλιών ακούει στα ονόματα "τριτοκοσμικοί συναυλιακοί χώροι", "ανικανότητα" και "κουτοπονηριά". Τι μερίδιο ευθύνης έχει η Didi Music για τα όσα (δεν) συνέβησαν στο Terra Vibe;  

Το φιάσκο της Μαλακάσας και οι ευθύνες

του Δημήτρη Γλύστρα

Εδώ και λίγες μέρες δε μπορώ να βρω ούτε έναν που να θέλησε να δει από κοντά τους Depeche Mode και να μην κατέληξε να ταλαιπωρείται στις παρόδους της Εθνικής οδού και στις πλατείες της Μαλακάσας. Υπάρχει τελικά κάποιος που φταίει ή η "ανωτέρα βία" θα ξελασπώσει για άλλη μια φορά τους υπεύθυνους;   

Μέχρι προ ολίγων ετών οι συναυλίες στην Ελλάδα ήταν ένα θέμα πονεμένο. Πονεμένο γιατί οι επιφανείς καλλιτέχνες δεν επέλεγαν τη γωνιά της Ευρώπης για κάποιες από τις μετρημένες εμφανίσεις τους, αφήνοντας μονίμως παραπονεμένο το ελληνικό κοινό.

Λίγα χρόνια μετά θα ήταν υποκρισία να μην παραδεχτούμε ότι το πρόβλημα έχει πλέον μετακηλυθεί από την… ακαταδεξιά των αλλοδαπών καλλιτεχνών, στην δική μας ανικανότητα ως χώρας να διαθέτουμε χώρους και εταιρίες που θα μπορούν να «κλείσουν» και να φιλοξενήσουν μια μεγάλη συναυλιακή εκδήλωση χωρίς να ταλαιπωρούν και να κοροϊδεύουν τον κόσμο.

Το φιάσκο με τη συναυλία των Depeche Mode στο Terra Vibe της Μαλακάσας δεν αποκάλυψε απλώς την ανεπάρκεια της διοργανώτριας εταιρίας και του χώρου διεξαγωγής της συναυλίας, την απέδειξε.

Όταν το βράδυ της Τρίτης, μετά τα support συγκροτήματα άναψαν τα φώτα της σκηνής το πλήθος χειροκρότησε έξαλλα περιμένοντας να εμφανιστούν οι πρωταγωνιστές της βραδιάς. Μπορεί ίσως κανείς να φανταστεί ότι το πλήθος χειροκρότησε ακόμη πιο έξαλλα μετά την απίστευτη ταλαιπωρία του παρκαρίσματος και του μισάωρου περπατήματος που κάθε συναυλία στο Terra Vibe προϋποθέτει.

Αντι αυτών εμφανίστηκε η υπεύθυνη της Didi Music προκειμένου να ανακοινώσει την «αναβολή»- που τελικά ήταν ακύρωση- της συναυλίας λόγω αδιαθεσίας του τραγουδιστή, στέλνοντας τους 30.000 παριστάμενους κατ΄αρχάς στην δίωρη ταλαιπωρία της αποχώρησης από το συναυλιακό χώρο και μετά στο σπίτι τους. Άπρακτους.

Η αδιαθεσία ή έστω η απροθυμία κάθε καλλιτέχνη να εμφανιστεί δε βαραίνει- υπό νορμάλ περιστάσεις τη διοργανώτρια εταιρία. Δεν ισχύει όμως το ίδιο με τον όλο χειρισμό της οργάνωσης του event.

H Didi Music γνώριζε αρκετή ώρα πριν την ανακοίνωση ότι ο κ. Γκάαν ήταν ή δήλωνε αδιάθετος. Και το «δήλωνε» δεν είναι αυθαίρετα κακοπροαίρετο, αφού στη διπλανή φωτογραφία που είναι τραβηγμένη στις 20.00 της ίδιας βραδιάς και δημοσσιεύτηκε στο "Βήμα", το συγκρότημα λαμβάνει χρυσό δίσκο από τη δισκογραφική του εταιρία, Virgin με τον ... ασθενή να εικονίζεται όρθιος τέταρτος από δεξιά.

Γιατί η διοργανώτρια εξακολούθησε να κόβει εισιτήρια μέχρι τις 21.30; Πόσο δύσκολο θα ήταν να έχουν άμεσα ενημερωθεί τα ταμεία;

Όσοι βρέθηκαν την Τρίτη στο Terra Vibe ξέρουν ήδη πως χρειάστηκε περίπου μισή ώρα μόνο για να βγουν από το χώρο της συναυλίας και να ξεκινήσουν την… 40λεπτη και 50λεπτη πορεία προς τα αυτοκίνητά τους, συνωθούμενοι σε ένα σκοτεινό και χωμάτινο δρομάκι- η μόνη σου επιλογή στην περίπτωση που επιθυμείς να φύγεις- που μάλιστα στο τέλος του είχε μια κατεβασμένη μπάρα, η οποία υπολογίζεται μεν ότι χάρισε στους θαυμαστές των Depeche Mode ένα περίπου επιπλέον δεκάλεπτο καθυστέρησης, αλλά τουλάχιστον κράτησε μακριά τους τσαμπατζήδες που ήθελαν να απολαύσουν τη συναυλία χωρίς να πληρώσουν δεκάρα…

Πέρα από την ταλαιπωρία, άραγε τι προδιαγραφές ασφαλείας έχει «το ιδιόκτητο φυσικό τοπίο σε απόσταση αναπνοής από την πόλη ιδανικό για την φιλοξενία του Festival» (όπως περιγράφεται αυτή η αλάνα στο site της Didi) για να φιλοξενεί συγκεντρώσεις δεκάδων χιλιάδων ατόμων; Επί παραδείγματι, αν την ώρα που όλοι αποχωρούσαν χρειαζόταν κάποιος να μεταφερθεί επειγόντως στο νοσοκομείο από που θα περνούσε το ασθενοφόρο; Ακόμα και αν  ζητούσε από τα αυτοκίνητα να κάνουν στην άκρη, αυτά που ακριβώς θα πήγαιναν;

“Καταβάλονται προσπάθειες να πραγματοποιηθεί η συναυλία αύριο” είχε πει η κ. Μαντσούκα, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων στη Didi, προφανώς όχι επειδή πίστευε ότι θα γινόταν κάτι τέτοιο αφού οι εγκαταστάσεις άρχισαν να ξεστήνονται λίγη ώρα αργότερα, αλλά για να κατευνάσει την οργή του κόσμου που έβριζε και πέταγε αντικείμενα επί σκηνής. Ομολογουμένως η ειλικρίνεια είναι μια αμφισβητούμενη αρετή, αλλά αυτό αφορά τις εταιρίες.

Ακολούθησαν ακόμη δύο ανακοινώσεις στις οποίες το τοπίο παρέμεινε θολό σχετικά με το τι πρόκειται να γίνει αναφορικά με την ίδια τη συναυλία και κυρίως με την επιστροφή των χρημάτων των κατόχων εισιτηρίου. Η δυνατότητα να εξαγοραστεί το εισιτήριο θα έπρεπε να είναι δεδομένη από την Τετάρτη το πρωί. Γιατί η εταιρία είχε πουλήσει εισιτήρια για τη συναυλία της 12ης Μαΐου και όχι ανοικτής ημερομηνίας πάσο για όποτε εμφανιστούν οι Depeche Mode στην Αθήνα.

Και όμως ακόμη και σήμερα, η εταιρία του κ. Νίκου Λώρη δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τι πρόκειται να κάνει με τα χρήματα του εισιτηρίου, έχοντας απλώς συμβουλέψει άπαντες «να κρατήσουν το εισιτήριό τους».

Πιο εκνευριστικό της εκάστοτε ανικανότητας είναι η αλαζονεία που χρόνια φαίνεται να συντροφεύει την εν λόγω εταιρία. Η αλαζονεία, η οποία στο μυαλό κάποιων επιτρέπεται όταν ελέγχουν (πρακτικά) το μονοπώλιο σε μια αγορά.

Όταν δε αυτοί οι ίδιοι αντιμετωπίζουν τον κόσμο σαν απολίτιστο κοπάδι που θα έπρεπε να χαίρεται μόνο και μόνο επειδή έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει ζωντανά ένα «όνομα» της προκοπής, μάλλον μάς οφείλουν πολύ περισσότερα από το αντίτιμο της συναυλίας των Depeche Mode.

Αλλά θα κρατήσουμε το «απόκομμα»…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Το 80% της επιτυχίας είναι να κάνεις φιγούρα."

Γούντυ Άλλεν, Αμερικανός ηθοποιός & σκηνοθέτης

  • 1785 - Ιδρύεται το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια, το πρώτο δημόσιο πανεπιστήμιο στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2