Οι πιο ανοιχτοχέρηδες Έλληνες

Το υποπτευόμασταν, αλλά δεν το ξέραμε. Οι άνδρες θεσσαλονικείς είναι πιο ανοιχτοχέρηδες από τους υπόλοιπους Έλληνες. Στους δύσκολους καιρούς, θυμόμαστε πως... η φτώχια θέλει καλοπέραση, και χαιρετίζουμε τα καρντάσια.  
Οι πιο ανοιχτοχέρηδες Έλληνες
της Πέννυ Κούτρα

Τον γενναιόδωρο άνθρωπο, όλοι τον εκτιμούν. Ακόμη κι εκείνοι που θα τον επικρίνουν για σπατάλη, θα σπεύσουν να επωφεληθούν από την ανοιχτόκαρδη (και ανοιχτοχέρικη...) συμπεριφορά του.

Όσο για τις γυναίκες, όντως χειραφετήθηκαν, απέκτησαν δικό τους Ε9, αυτοσυντηρούνται και γενικώς είναι έτοιμες να κατακτήσουν και οικονομικά τον κόσμο, αλλά όταν ο συνοδός τους κάνει τον αδιάφορο την ώρα του λογαριασμού, ξενερώνουν αυτομάτως.

Ο μπαμπάς μου (μέγας κουβαρντάς και ας μην έχει μία στον τραπεζικό του λογαριασμό), πάντα υπογραμμίζει ότι «τον άνθρωπο, που το χέρι του σκαλώνει στην τσέπη, δεν πρέπει να τον εμπιστεύεσαι».

Ακόμη και αν πρόκειται για μια υπερβολή, σκεφτείτε πόσο πιο ευχάριστοι, πιο φιλόξενοι και πιο ικανοποιημένοι είναι οι άνθρωποι που προσφέρουν είτε στους γύρω τους, είτε στον εαυτό τους μικρές απολαύσεις.

Σε εποχές οικονομικής δυσπραγίας, πολλοί θα αντιπαραβάλλουν την αδυναμία τους να ξοδέψουν. Όμως στην πραγματικότητα, όλοι νοιώθουμε ποιος έχει τη διάθεση να προσφέρει ή να ζήσει στιγμές καλοπέρασης, έστω και με τους ευνόητους περιορισμούς.

Και ποιοι είναι αυτοί; Προφανώς δεν φέρουν σημάδι στο μέτωπο για να τους αναγνωρίζετε, αλλά να που οι αστικοί μύθοι έχουν βάση. Σύμφωνα με έρευνα της Visa Europe, που εξετάζει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων ανδρών σε όλη την χώρα και αναζητά τις διαφορές που ίσως υπάρχουν στον αρσενικό πληθυσμό μεταξύ της Αθήνας, Θεσσαλονίκης και των άλλων μεγάλων αστικών κέντρων, οι πιο «κιμπάρηδες» είναι οι Θεσσαλονικείς και κατ’επέκταση οι βορειοελλαδίτες.

Οι άνδρες στη Θεσσαλονίκη είναι πιο «ανοιχτοχέρηδες» σε σχέση με τους υπόλοιπους Έλληνες που εμφανίζονται πιο «σφιχτοί», καθώς μόνο το 36% των Θεσσαλονικιών απάντησε ότι ξοδεύει τα χρήματά του στα ψώνια με προσεκτικό τρόπο, σε σύγκριση με το 39% των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα και τους μισούς από τους ερωτηθέντες Αθηναίους (57%).

Πιο αναλυτικά, το 38% των ανδρών στη συμπρωτεύουσα υποστηρίζουν ότι όταν επισκέπτονται εμπορικά κέντρα ξοδεύουν τα χρήματά τους πιο εύκολα, σε σχέση με το 27% των ανδρών στα μεγάλα αστικά κέντρα και το 25% των Αθηναίων. Η ίδια τάση ακολουθείται και όταν οι Θεσσαλονικείς ψωνίζουν στα πολυκαταστήματα, καθώς το 39%, όσων προτιμούν αυτού του είδους τα καταστήματα, απαντούν ότι παρασύρονται ευκολότερα σε αγορές (συγκριτικά με το 31% των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα και το 28% των ανδρών στην Αθήνα).

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι άνδρες στη συμπρωτεύουσα είναι ιδιαίτερα φιλόξενοι, καθώς ένα ποσοστό της τάξης του 86% (συγκριτικά με το 67% των ανδρών στα μεγάλα αστικά κέντρα και το 60% των Αθηναίων) δηλώνει ότι ξοδεύει πολύ εύκολα χρήματα για φαγητό όταν πρόκειται να καλέσει φίλους στο σπίτι!

Επιπρόσθετα το 47% των ανδρών που ερωτήθηκαν στη Θεσσαλονίκη απάντησαν ότι είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν εύκολα χρήματα για τους φίλους τους (σε σχέση με το 37% των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα και το 24% των ανδρών στην Αθήνα). Εμφανίζονται ακόμα ιδιαίτερα γενναιόδωροι αφού οι μισοί από τους ερωτηθέντες αγοράζουν με ευκολία δώρα, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστό για τους άνδρες στην Αθήνα και στα μεγάλα αστικά κέντρα διαμορφώνονται στο 33% και στο 47% αντίστοιχα.

Οι Θεσσαλονικείς όχι μόνο φροντίζουν ιδιαίτερα τους φίλους τους, αλλά είναι και πολύ περιποιητικοί απέναντι στη σύντροφό τους διαθέτοντας εύκολα χρήματα για εκείνη σε ποσοστό 66% (έναντι 54% των ανδρών στα μεγάλα αστικά κέντρα και 42% των Αθηναίων), αλλά και για τα παιδιά τους αφού με άνεση ξοδεύουν για εκείνα (80%) σε σύγκριση με τους άνδρες στην Αθήνα και στα μεγάλα αστικά κέντρα (35% και 61% αντίστοιχα). Το ίδιο «ανοιχτοχέρηδες» είναι και ως προς τους γονείς τους, καθώς το 61% των Θεσσαλονικέων απαντά ότι αγοράζει με ευκολία πράγματα για τη μαμά και τον μπαμπά (έναντι 24% των Αθηναίων και 39% των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα).

Ιδιαίτερα προσεκτικοί και ως προς την εμφάνισή τους εμφανίζονται οι Θεσσαλονικείς, καθώς το 44% (συγκριτικά με το 30% των Αθηναίων και το 41% των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα) δηλώνει ότι ξοδεύει χρήματα πιο εύκολα σε καταστήματα με ρούχα και παπούτσια.

Σύμφωνα με την έρευνα της Visa οι Θεσσαλονικείς αναδεικνύονται σε δεινούς bon viveurs καθώς το 61% (συγκριτικά με το 43% και το 50% των ανδρών στην Αθήνα και στα μεγάλα αστικά κέντρα αντίστοιχα) που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε ότι ξοδεύει εύκολα χρήματα για ταξίδια. Ακόμα φαίνεται ότι είναι πολύ γλεντζέδες αφού το 70% όσων ερωτήθηκαν απάντησαν ότι διαθέτουν εύκολα χρήματα για την έξοδό τους (με τους Αθηναίους και τους υπόλοιπους κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων να δίνουν την ίδια απάντηση σε ποσοστά 43% και 58% αντίστοιχα).

Εντύπωση προκαλεί και η απάντηση των Θεσσαλονικιών στην ερώτηση: «ποια κατάσταση σας παρακινεί να είστε περισσότερο ανοικτοχέρηδες»:
- Το 68% των ερωτηθέντων απαντά ότι ψωνίζει ευκολότερα όταν πρόκειται να βγει σε κάποιο σημαντικό ραντεβού (σε σύγκριση με το 46% των ανδρών στην Αθήνα και το 36% των ανδρών στα μεγάλα αστικά κέντρα).
- Η συντριπτική πλειοψηφία (75%) των ανδρών στη συμπρωτεύουσα απάντησε ότι ξοδεύει εύκολα χρήματα στο πρώτο ραντεβού μιας σχέσης (έναντι του 72% και του 67% των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα και των Αθηναίων).
- Το 69% δήλωσε ότι πιο εύκολα προβαίνει σε αγορές όταν είναι ευτυχισμένος ή χαρούμενος (σε σύγκριση με το 58% των ανδρών στα μεγάλα αστικά κέντρα και το 46% των Αθηναίων).
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v