Οι γλώσσες που πρέπει να ξέρεις για δουλειά στο εξωτερικό

Ξεκινάς από τα αγγλικά… Και μετά πού πας; Σε έξι συγκεκριμένες γλώσσες που νέα μελέτη λέει πως θα σου χρειαστούν, αν αναζητήσεις δουλειά στο εξωτερικό.

Κινέζικα, ισπανικά, γαλλικά, αραβικά, ρώσικα και γερμανικά είναι οι έξι γλώσσες που πρέπει να μάθει κανείς αμέσως μετά τα αγγλικά σύμφωνα με τη μελέτη Power Language Index Ranking 2059, που παρουσιάστηκε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.

Με βάση τις τάσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία, μπορεί κανείς να εντοπίσει ποιες πρόκειται να είναι οι απαιτούμενες γλωσσικές εξειδικεύσεις για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των συναλλαγών, επισημαίνει η μελέτη.

Εν αρχή ην τα κινέζικα

Τα κινεζικά, με τις 12 γλωσσικές παραλλαγές τους, με κύρια εξ αυτών τα μανταρίνικα, ομιλείται από 845 εκατ. ανθρώπους και παραμένει η πιο διαδεδομένη μητρική γλώσσα στον κόσμο. Αλλά δεν είναι μόνον αυτό: Στην Κίνα καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός χρηστών του διαδικτύου στον κόσμο.

Ιδιαίτερα μεγάλη είναι η επίπτωση που έχει η χρήση κινητού τηλεφώνου τα τελευταία χρόνια στη συμπεριφορά των κινέζων καταναλωτών. Σύμφωνα με τη στατιστική έρευνα για την ανάπτυξη του ίντερνετ στην Κίνα (CNNIC), οι χρήστες ανέρχονται σε 656 εκατ., δηλ. το 92,5% του συνόλου των παρόντων στο διαδίκτυο.

Και στην περίπτωση που η ασιατική αγορά συνεχίσει τους ίδιους ρυθμούς αύξησης της χρήσης του ίντερνετ, τα κινέζικα είναι υποψήφια να καταλάβουν τη θέση που έχουν τα αγγλικά ως πιο διαδεδομένη γλώσσα στο διαδίκτυο.

Ήδη, η Σαγκάη που αποτελεί το λίκνο των επιχειρήσεων τεχνολογίας αιχμής της Κίνας έχει χαρακτηριστεί «Σίλικον Βάλεϊ του hardware», ενώ εταιρείες όπως η Huawei έχουν ακόμη πιο αυξημένες πιθανότητες να κυριαρχήσουν στην αγορά και να γίνουν πρωτοπόρες στην ψηφιακή επανάσταση που συντελείται.

Η συνέχεια είναι… ευρωπαϊκή

Τα πρωτεία στην εκμάθηση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές γλώσσες διεκδικούν τα ισπανικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.

Τα γαλλικά εκτός του ότι αποτελούν παραδοσιακά τη γλώσσα της διπλωματίας και ομιλούνται σε 51 χώρες του κόσμου, είναι σημαντικά γιατί οι γαλλικές επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα παρούσες σε νευραλγικούς τομείς της οικονομίας, όπως η ενέργεια, τα οπλικά συστήματα, η βιομηχανία μετάλλου και η αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ ηγετικό ρόλο έχουν σε τομείς όπως η περιποίηση και η μόδα.

Τα ισπανικά είναι από τις πιο δημοφιλείς γλώσσες για εκμάθηση (είναι για παράδειγμα η πρώτη γλώσσα εκμάθησης στη Βρετανία) και σύμφωνα με τους head hunters (όσους αναζητούν τους κατάλληλους υποψήφιους για επαγγελματικά στελέχη) αποτελεί εχέγγυο για την εύρεση εργασίας.

Η στενή σχέση −και γλωσσική-- της Ισπανίας με τη Λατινική Αμερική, αλλά και το υψηλό επίπεδο του τομέα του τουρισμού, της εστίασης και της προσφοράς ξενοδοχείων στην ίδια τη χώρα (που έχουν σημειώσει μία άνοδο 75-80% τα τελευταία χρόνια) προσφέρει μεγάλες πιθανότητες απασχόλησης στους ενδιαφερόμενους και γνώστες της γλώσσας.

Τι συμβαίνει με τα αραβικά;

Όσον αφορά τις δυνατότητες στην Ανατολή, τα αραβικά αποτελούν μητρική γλώσσα για περίπου 221 εκατ. ανθρώπους, ενώ οι γεωπολιτικές ισορροπίες και οι οικονομικές σχέσεις έχουν καταστήσει τον διάλογο με την Μέση Ανατολή ιδιαίτερα σημαντικό για τομείς όπως η δημοσιογραφία, ή οι πολιτιστικές ανταλλαγές, ενώ οι χώρες της περιοχής συνεχίζουν να παραμένουν σημαντικοί παράγοντες για το παγκόσμιο εμπόριο και τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές. Άλλωστε το πετρέλαιο εξακολουθεί να αποτελεί την κινητήριο δύναμη της παγκόσμιας οικονομίας.

Τα ρώσικα ηγούνται της τουριστικής βιομηχανίας

Στην έκτη θέση του Power Language Index Ranking 2059 βρίσκουμε τη γλώσσα που πραγματικά αποτελεί lingua franca σε πολλούς τομείς, ιδιαίτερα για όποιον θέλει να ασχοληθεί με τον τουρισμό: τα ρωσικά.

Χάρη στις μεγάλες δυνατότητες που προσφέρει στη χώρα για ανάπτυξη ο τομέας της ενέργειας, αλλά και οι χρηματοοικονομικές και τραπεζικές συναλλαγές, όλο και αυξάνεται το ποσοστό των εύπορων τάξεων στη Ρωσία, της οποίας η μεσαία τάξη αρέσκεται στην επίδειξη πλούτου με σημαντικές δαπάνες στα τουριστικά ταξίδια και την αγορά καταναλωτικών προϊόντων.

Η φτωχή έως μηδενική γνώση αγγλικών από μεγάλο τμήμα των ρώσων τουριστών καθιστά αναγκαία τη γνώση της γλώσσας.

Και τέλος τα γερμανικά

Τελευταία, αλλά όχι λιγότερο σημαντική, είναι η θέση που έχει στην κατάταξη του Power Language Index Ranking 2059 η γερμανική γλώσσα.

Ως μητρική γλώσσα είναι μία από τις ευρύτερα ομιλούμενες στην Ευρώπη, όμως η ευρωστία της γερμανικής οικονομίας στα χρόνια της κρίσης και οι μεγάλες δυνατότητες εργασίας που προσφέρει για εξειδικευμένο προσωπικό και επιστήμονες, έχουν εκτοξεύσει το ποσοστό των ανθρώπων που σπουδάζουν τη γερμανική.

Τα γερμανικά τα τελευταία χρόνια έχουν επεκταθεί ως γλώσσα συνεννόησης στους τομείς της επιστήμης και του πολιτισμού, ενώ και βιομηχανικά κι επιχειρηματικά το κεφάλαιο της καινοτομίας και του οικονομικού οραματισμού μοιάζει να έχει μετατοπισθεί από το Λονδίνο στο Βερολίνο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v