Κλείστε την πόρτα... και πάρτε τους πελάτες μαζί

Αποφασίσατε να κλείσετε για πάντα την πόρτα πίσω σας, αδειάσατε το παλιό σας γραφείο... Και αναρωτιέστε τι θα γίνει με τους πελάτες σας. Υπάρχει ”σωστός” τρόπος να τους πάρετε μαζί, χωρίς να δημιουργήσετε ρήξη στη σχέση με τους πρώην εργοδότες σας;
Κλείστε την πόρτα... και πάρτε τους πελάτες μαζί

Όλες οι επιχειρήσεις επενδύουν πολλά στους πελάτες τους, την εξυπηρέτησή τους και τις υπηρεσίες που τους παρέχουν. Ο λόγος είναι απλός. Χωρίς πελάτες, δεν υπάρχει επιχείρηση.

Όταν, λοιπόν, αποφασίσετε ότι είναι ώρα να αφήσετε το παλιό σας γραφείο, είτε για να προσχωρήσετε στην ομάδα του ανταγωνιστή, είτε για να δραστηριοποιηθείτε μόνοι στον τομέα, χρειάζεστε ένα καλό roster πελατών για να ξεκινήσετε –και για να κατακτήσετε την κορυφή.

Είναι, όμως, δεοντολογικό να πάρετε μαζί τους υπάρχοντες πελάτες σας φεύγοντας; Υπάρχει ”ασφαλής” τρόπος να το κάνετε, χωρίς να δημιουργηθεί νομικό ή μη θέμα με τους πρώην εργοδότες σας; Η απάντηση είναι ναι, αρκεί να προσέξετε τα παρακάτω σημεία.

* Μη σαμποτάρετε και μην παίρνετε πληροφορίες από την εταιρεία, που θα μπορούσαν να δυσχεράνουν ή να καταστρέψουν τη σχέση της με τον πελάτη.

* Η εμπιστευτικότητα και η ιδιοκτησία ακόμη και των εγγράφων εκείνων που μπορεί να μη σας φαίνονται εμπιστευτικά, όπως για παράδειγμα τα πελατολόγια, ορίζονται από το συμβόλαιο που υπογράψατε κατά την πρόσληψή σας. Το να τα πάρετε μαζί σας φεύγοντας μπορεί να σας κοστίσει χρόνο και χρήμα στα δικαστήρια.

* Θυμηθείτε ότι το γεγονός πως δημιουργήσατε κάτι –όπως τα προαναφερθέντα πελατολόγια– δε σημαίνει απαραίτητα ότι σας ανήκει.

* Όσο σημαντικό κι αν είναι να μάθουν οι πελάτες σας για την αποχώρησή σας, η ανακοίνωση πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν διακριτικότερα. Μία λύση είναι να αφήσετε το αφεντικό σας να την κάνει για εσάς.

* Αν έχετε φιλικές σχέσεις με κάποιους από τους πελάτες σας, μπορείτε να τους το ανακοινώσετε προσωπικά –δεδομένου ότι η ανακοίνωση θα γίνει ανεπίσημα.

* Επίσης, το ”αποχαιρετιστήριο” e-mail είναι μια ασφαλής λύση, καθώς ο ρόλος του είναι ουσιαστικά διπλός: ευχαριστείτε τους πελάτες σας για τη συνεργασία και τους ανακοινώνετε, έμμεσα, τα μελλοντικά σας σχέδια.

Ο σημαντικότερος, βέβαια, παράγοντας που θα καθορίσει το αν οι πελάτες θα σας ακολουθήσουν ή θα παραμείνουν στην εταιρεία που μόλις αποχαιρετίσατε είναι η σχέση που έχετε αναπτύξει μαζί τους. Οι παρακάτω τακτικές θα σας βοηθήσουν αν έχετε ακόμη χρόνο μέχρι να φύγετε –αν πάλι όχι, θα σας φανούν χρήσιμες στην επόμενη δουλειά.

* Οι πελάτες σας μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικοί σύμμαχοι, γι’ αυτό είναι καλό να χτίσετε από νωρίς τη σχέση σας μαζί τους –και να τους δείξετε ότι η γνώμη τους μετράει. Ζητήστε τους feedback για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που τους παρέχετε, ρωτήστε τη γνώμη τους όταν αναζητάτε καινούριες ιδέες ή όταν σχεδιάζετε τη βελτίωση υπηρεσιών και προϊόντων και ακούστε την προσεκτικά.

* Στείλτε τακτικά ευχαριστήρια μηνύματα ή τηλεφωνήστε τους για να τους ευχαριστήσετε για τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη που σας δείχνουν.

* Κάντε πιο προσωπική τη σχέση σας μαζί τους, τηλεφωνώντας ή στέλνοντας μια κάρτα για να πείτε ”χρόνια πολλά” σε γιορτές και γενέθλια. Θα εκπλαγούν ευχάριστα που τους θυμηθήκατε και θα αισθανθούν ότι εκτιμάτε τη σχέση σας.

* Μοιραστείτε πληροφορίες χρήσιμες για τη δουλειά τους ή απλά σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους. Στείλτε τους το link ενός άρθρου που θα μπορούσε να τους ενδιαφέρει, μιας είδησης που μόλις δημοσιεύθηκε ή κάποιου event που διοργανώνεται στην πόλη τους, συνοδευόμενο από ένα σύντομο σημείωμα.

* Να θυμάστε πάντα ότι οι πελάτες είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της επιχείρησης –και η έλλειψή τους η αιτία για να κλείσει. Επενδύστε, λοιπόν, στο χτίσιμο μιας δυνατής σχέσης μαζί τους.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v