Γιατί πρέπει να επιβραβεύουμε και πώς θα το κάνουμε;

Η επιβράβευση είναι απαραίτητο συστατικό για την αύξηση της αποδοτικότητας του εργαζόμενου και μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας στον χώρο εργασίας.
Γιατί πρέπει να επιβραβεύουμε και πώς θα το κάνουμε;
Η επιβράβευση λειτουργεί ταυτόχρονα ως μέσο αναγνώρισης και εκτίμησης των επιτευγμάτων των υπαλλήλων και ως εφόδιο ενός ανώτερου ώστε να ηγηθεί μιας ομάδας και να αναδειχθεί καλός μέντορας. Οι εργαζόμενοι όταν διαπιστώνουν ότι η δουλειά τους εκτιμάται, ενισχύεται η αφοσίωσή τους, ο δεσμός τους με την εταιρεία επίσης ενισχύεται και η ένταση στον χώρο εργασίας μειώνεται.

Εκτός από αυτούς, υπάρχουν και άλλοι πολλοί λόγοι που πολλά τμήματα HR ανά τον κόσμο επιβραβεύουν τους υπαλλήλους τους.

1. Αυξημένη παραγωγικότητα

Όταν ένας εργαζόμενος κάνει το καθήκον και παράγει καλά αποτελέσματα, ο εργοδότης καλό είναι να επικυρώνει την αποτελεσματικότητά του. Όταν ένας υπάλληλος δει ότι η δουλειά του γίνεται αντικείμενο θαυμασμού, θα βρει το κίνητρο και θα προσπαθήσει να παράγει εξίσου καλά ή ακόμα και καλύτερα αποτελέσματα σε σύγκριση με τα προηγούμενα. Ενισχύει τη δέσμευσή του και βοηθά στην αύξηση της παραγωγικότητας.

2. Ευχάριστη ατμόσφαιρα στον χώρο εργασίας

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι χαρούμενοι εργαζόμενοι συνθέτουν έναν χαρούμενο χώρο εργασίας. Ο εργοδότης ή ο προϊστάμενος δεν χρειάζεται μόνο να πει «ευχαριστώ» ή «υπέροχη δουλειά», αλλά και να δώσει στον εργαζόμενο μια ανταμοιβή, ώστε να αισθάνεται κίνητρο και περήφανος. Αυτό θα ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του και θα έχει μεγαλύτερη τάση να κάνει το καλύτερο για την εταιρεία. Μία τέτοια ανταμοιβή θα μπορούσε να είναι μια μικρή άδεια για να σχολάσει νωρίτερα.

3. Δεσμός μεταξύ εργαζομένου και εργοδότη

Όταν εκτιμάται και αναγνωρίζεται η δουλειά και οι προσπάθειες ενός υπαλλήλου, δημιουργείται ένας δυνατός δεσμός μεταξύ αυτού και του προϊσταμένου του. Αυτό θα οδηγήσει αυτόματα σε ένα θετικό και υγιές περιβάλλον.

Παράλληλα, είναι σημαντικό οι εργαζόμενοι να αισθάνονται άνετα να μιλούν κοντά και να εκφράζουν τις απόψεις τους για τη βελτίωση της εταιρείας. Το να έχει ο υπάλληλος τη δυνατότητα να λέει τη γνώμη του, είναι και αυτό μια μορφή επιβράβευσης. Και οι δύο πλευρές θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν ο ένας τις ικανότητες του άλλου.

4. Προγράμματα αναγνώρισης

Τα προγράμματα αναγνώρισης είναι σημαντικά για τους εργαζόμενους, καθώς ανταμείβονται για τη σκληρή δουλειά και τις προσπάθειές τους. Η επιβράβευση επιτυγχάνεται μέσω προγραμμάτων όπως το «employee of the month» ή με κάποια προσαρμοσμένη στον υπάλληλο επιβράβευση την ημέρα των γενεθλίων του.

5. Σαν οικογένεια

Ναι, είναι σημαντικό οι από πάνω προς τα κάτω να αναγνωρίζουν τον όγκο εργασίας που έχουν οι υπάλληλοι φέρει εις πέρας, αλλά και οι από κάτω προς τα πάνω να βλέπουν ότι οι προϊστάμενοι τους προσπαθούν. Είναι κι αυτό μια μορφή (έμμεσης) επιβράβευσης προς τους εργαζομένους, καθώς βλέπουν ότι δεν έχουν αναλάβει εκείνοι αποκλειστικά την ευθύνη και πως ο προϊστάμενός τους εργάζεται εξίσου σκληρά. Δημιουργεί συντροφικότητα μεταξύ των συναδέλφων και βελτιώνει την ομαδική εργασία. Όλοι για έναν και ένας για όλους.

6. Πίστη

Ο υπάλληλος μένει πιστός στην εταιρεία όταν λαμβάνει αναγνώριση και εκτίμηση από τον διευθυντή του. Είναι απαραίτητο να «γιορτάζονται» τα επιτεύγματα του υπαλλήλου και να  επαινείται έγκαιρα. 

7. Ανταμοιβή

Η κατάλληλη ανταμοιβή θα ωθήσει τους εργαζόμενους να ασχοληθούν περισσότερο με την εργασία τους. Θα χαίρονται να συνεργάζονται με τον προϊστάμενό τους.

Η ανταμοιβή μερικές φορές λειτουργεί ως δόλωμα και ο εργαζόμενος αποκτά μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για το πώς πρέπει να δουλέψει. Δεν είναι απαραίτητο να αυξηθεί ο μισθός του, αλλά μπορεί να λάβει κάποιο μπόνους για τον έξτρα όγκο δουλειάς που διεκπεραίωσε που.

8. Άμεση αναγνώριση

Δεν χρειάζεται να αναγνωρίζεται η προσπάθεια και η σκληρή δουλειά κάποιου μόνο όταν φέρνει αποτελέσματα. Όλα είναι θέμα συγχρονισμού. Εάν η ομάδα ας εργάζεται εξαιρετικά σκληρά για την επίτευξη του στόχου γιατί να μην εκτιμηθεί μια συγκεκριμένη συνεισφορά και να επιβραβευθεί επί τόπου;

Αυτό μπορεί να γίνει σε ένα γρήγορο μήτινγκ με ευχαριστήριες ευχές ή με ένα κερασμένο γεύμα. Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, ώστε να παραμείνουν οι εργαζόμενοι  πιστοί και να έχουν κίνητρα.


Με πληροφορίες από hrcloud.com


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v