Ποδοσφαιρικές κόντρες στα... pits!

Μπορούν 18 ομάδες ποδοσφαίρου να κοντραριστούν στο ίδιο γήπεδο, ταυτόχρονα, για έναν νικητή; Ναι, εάν αλλάξουν τα δεδομένα, αν ονομάσουμε δηλαδή το γήπεδο …πίστα και δώσουμε τιμόνια στους παίκτες! Μια περιήγηση στον φανταστικό κόσμο της Superleague Formula όπου συμμετέχει και ο Ολυμπιακός.
Ποδοσφαιρικές κόντρες στα... pits!
του Γιώργου Φλώκα

H Superleague Formula είναι ένα μείγμα δυο εκ των πιο δημοφιλών αθλημάτων στον κόσμο, το ποδοσφαίρου και της Formula 1. Το νέο εγχείρημα, που ξεκίνησε τον Αύγουστο, αφορά μονοθέσια αυτοκίνητα Formula 1 που «φοράνε» τα χρώματα κάποιων εκ των κορυφαίων ομάδων ποδοσφαίρου στον κόσμο, μεταξύ των οποίων και ο Ολυμπιακός Πειραιώς.

Αντίπαλοί του, μεταξύ άλλων, η Ρόμα, η Ατλέτικο Μαδρίτης, η Μίλαν, η Γαλατασαράι, η Πόρτο, η Λίβερπουλ, η Τότεναμ, η Σεβίλλη, αλλά και ομάδες εκτός Ευρώπης, όπως οι βραζιλιάνικες Κορίνθιανς και Φλαμένγκο και η κινεζική Γκουάν Πεκίνου.

Μάλιστα, η κινεζική ομάδα βρίσκεται πρώτη στην κατάταξη, με 353 βαθμούς, σε απόσταση ασφαλείας από την Αϊντχόφεν και τη Λίβερπουλ. Ο Ολυμπιακός βρίσκεται στην 17η θέση, πάνω από την Ατλέτικο Μαδρίτης.

Στο ελληνικό μονοθέσιο, για λογαριασμό του Ολυμπιακού, κάθεται ο Σταμάτης Κατσίμης, ο οποίος διαδέχτηκε τον Δανό Κάσπερ Άντερσεν.

Το τουρνουά
Οι 18 παραδοσιακοί «αντίπαλοι» αναμετρόνται σε νέα πλαίσια, σε ορισμένες από τις καλύτερες πίστες μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο ενώ ο στόχος των διοργανωτών είναι η δημιουργία μοναδικού κράματος διασκέδασης, πάθους και fair play.

Στο πλαίσιο αυτό, τα αυτοκίνητα, οι μηχανές τους και η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι πανομοιότυπα, ξεχωρίζοντας μόνο από τα χρώματα της ποδοσφαιρικής ομάδας που φέρουν. Ειδικότερα, πρόκειται για μονοθέσιο αγωνιστικό με κινητήρα V12 που αποδίδει 750 ίππους. Η αλλαγή των κανόνων που «παίζεται» το παιχνίδι της Formula επαναφέρει στο προσκήνιο τον ανθρώπινο παράγοντα, με τις ικανότητες του οδηγού να έχουν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα.

Έχοντας την επίσημη έγκριση της Federation lnternationale de l’Automobile (FIA) -του επίσημου διεθνούς εποπτικού φορέα μηχανοκίνητου αθλητισμού- η Superleague Formula αντιμετωπίζει κάθε αυτοκίνητο ως εκπρόσωπο της ποδοσφαιρικής ομάδας, χωρίς, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, να ζητείται περαιτέρω οικονομική συνδρομή των ομάδων. Οι «κακές γλώσσες» ωστόσο, χαρακτηρίζουν το όλο εγχείρημα ως ένα διαφημιστικό κόλπο.

Κάθε αγώνας περιλαμβάνει προκριματικό γύρο το Σάββατο και δυο αγώνες την Κυριακή.

Σε κάθε αναμέτρηση, οι ομάδες ανταγωνίζονται με έπαθλο άνω του 1 εκατ. ευρώ ενώ οι πόντοι (και τα χρήματα) διανέμονται με βάση κλίμακα 1 έως 20. Πρωταθλητής φυσικά αναδεικνύεται η ομάδα που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος της σαιζόν.

Σημειώνεται ότι το τουρνουά είναι εμπνευσμένο από τους δημοφιλείς αμερικανικούς αγώνες Nascar, με τους αγώνες να πραγματοποιούνται σαββατοκύριακα, όπως στην παραδοσιακή Formula 1, σε κορυφαίες πίστες από όλα τα μέρη του κόσμου. Μάλιστα, η αγορά εισιτηρίου για την παρακολούθηση των αγώνων εξασφαλίζει στον επισκέπτη πρόσβαση τόσο στα γκαράζ και τα pits, όσο και σε διάφορες εξωαγωνιστικές δραστηριότητες.

Το πρώτο διήμερο του Νοέμβρη, το πρωτάθλημα της Superleague Formula μεταφέρθηκε στην Ιταλία, στην πίστα της Vallelunga. Σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από την Ρώμη, η Vallelunga αποτελεί την σημαντικότερη πίστα της ιταλικής πρωτεύουσας.

Στον προηγούμενο γύρο, στο Estoril της Πορτογαλίας, οι δυο ιταλικοί σύλλογοι έκαναν εξαιρετική εμφάνιση, με την Μίλαν να τερματίζει δεύτερη και στους δυο αγώνες, και τη Ρόμα να καταλαμβάνει την τρίτη θέση στον πρώτο αγώνα.

Ο Νταβίντε Ριγκόν, πιλότος ιταλικής καταγωγής, από τον πρώτο κιόλας γύρο της Superleague Formula έστειλε τον κινεζικό σύλλογο Γκουάν Πεκίνου στην πρώτη θέση του βαθμολογικού πίνακα, ενώ τερμάτισε 5ος και στους δυο αγώνες του Estoril.

O επόμενος αγώνας της Superleague Formula θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 22-23 Νοεμβρίου, στην πίστα του Χερέθ, στην Ισπανία. Για τους λάτρεις του Gran Turismo, να επισημανθεί ότι ο δεύτερος αγώνας της σαιζόν διενεργήθηκε στην πίστα του Nurburing, στη Γερμανία.

Από το επόμενο έτος, η διοργανώτρια αρχή έχει θέσει στόχο την επέκταση του πρωταθλήματος στους 17 αγώνες, πηγαίνοντας σε περισσότερες πίστες της Ευρώπης, της Νότιας Αμερικής και της Ασίας.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v