Παραπέντε: Δείτε την Ελλάδα... αφ' υψηλού

Το χάδι του ανέμου στο πρόσωπο, η θέα του ανοιχτού ορίζοντα, ο απόλυτος έλεγχος των φτερών και η αυθεντική αίσθηση πτήσης πρέπει να ήταν που ξελόγιασαν τον Ίκαρο. Ευτυχώς, για μας τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Πάμε άλλον ένα γύρο εκδρομές με αφορμή;
Παραπέντε: Δείτε την Ελλάδα... αφ υψηλού
της Ηρώς Κουνάδη

Από τον Ίκαρο στον Ντα Βίντσι και από εκεί στους αδερφούς Ράιτ, η επιθυμία του ανθρώπου να πετάξει παραμένει διαχρονική όσο και επίκαιρη, επιτακτική όσο και πραγματοποιήσιμη. Κι αν τα Boeing, τα Airbus, τα ιδιωτικά τζετ και τα ελικόπτερα μοιάζουν εκ πρώτης να ανταποκρίνονται σε αυτήν ακριβώς την ανάγκη, σε μια δεύτερη ανάγνωση φαίνονται να λύνουν, ουσιαστικά, μόνο το πρόβλημα των συνισταμένων περιορισμένος χρόνος – μακρινή απόσταση. Γιατί η απουσία της αίσθησης ότι πετάμε παραμένει.

Ήταν αυτή ακριβώς η αίσθηση –για την ακρίβεια, η επιθυμία της– που οδήγησε τον Otto Lillienthal να σχεδιάσει το πρώτο αιωρόπτερο και να πετάξει με αυτό το 1891, από ένα λόφο ύψους 100 μέτρων, διανύοντας μια απόσταση 30 περίπου μέτρων. Η αρχή είχε γίνει και, λιγότερο από έναν αιώνα αργότερα, το 1981, οι πρώτες σχολές αλεξιπτώτου πλαγιάς κάνουν την εμφάνισή τους στη Γαλλία. Το άθλημα ονομάζεται επίσημα parapente, από τις γαλλικές λέξεις parachute de pente –που σημαίνουν, βέβαια, αλεξίπτωτο πλαγιάς.

Λίγα χρόνια αργότερα, το παραπέντε τελειοποιείται και διαδίδεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Απλή κατασκευή, ευκολία στη χρήση, μεγάλες δυνατότητες και, βέβαια, μαγική αίσθηση είναι τα βασικά πλεονεκτήματα που το κατατάσσουν στην κορυφή της λίστας των δημοφιλέστερων αεραθλημάτων. Πλέον τα αλεξίπτωτα έχουν λόγο κατολίσθησης 8/1, ήτοι για κάθε ένα μέτρο ύψους που χάνουν διανύουν οκτώ μέτρα απόσταση και πιάνουν ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ το παγκόσμιο ρεκόρ διανυμένης απόστασης έχει ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα.

Μεγαλύτερη, όμως, αξία από τα «ψυχρά» νούμερα και τα ρεκόρ έχουν οι διηγήσεις όσων έχουν δοκιμάσει έστω και για μία μόνο φορά την πτήση με το αλεξίπτωτο πλαγιάς. Διηγήσεις που μιλούν όχι τόσο για την αδρεναλίνη που έρχεται πρώτη στο μυαλό των περισσότερων όταν μιλάμε για extreme sports, όσο για τον άνεμο στο πρόσωπο, τη θέα του ορίζοντα μπροστά, τον απόλυτο έλεγχο των φτερών –εχμ, του αλεξίπτωτου– και την αυθεντική αίσθηση πτήσης που ξελόγιασε τον Ίκαρο. Ευτυχώς που σήμερα οι συνθήκες είναι κατά πολύ ασφαλέστερες.

Ένας σημαντικός αριθμός σχολών και εκπαιδευτών σε Αττική και επαρχία αναλαμβάνει να σας… μεταδώσει το μικρόβιο, επιστρατεύοντας τις δοκιμαστικές πτήσεις –οι οποίες είναι πτήσεις που γίνονται σε διθέσιο αλεξίπτωτο συνοδεία πεπειραμένου πιλότου και στις οποίες εσείς το μόνο που κάνετε είναι να απολαμβάνετε τη διαδρομή και να αποφασίζετε αν θα θέλατε να ασχοληθείτε περαιτέρω με το άθλημα– και στη συνέχεια να σας μυήσει στα μυστικά του.

Η βασική εκπαίδευση στις περισσότερες σχολές διαρκεί περίπου 2 μήνες –για την ακρίβεια, οκτώ Σαββατοκύριακα θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων. Καθ’ ότι η σαιζόν του αλεξιπτώτου πλαγιάς στην Ελλάδα ξεκινά, θεωρητικά τουλάχιστον, στις αρχές Μαρτίου και τελειώνει περί τα μέσα Νοεμβρίου, οι συνήθεις μήνες έναρξης των μαθημάτων είναι ο Απρίλιος, ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος –χωρίς αυτό να είναι απόλυτο, δεδομένου του βασικότατου παράγοντα καιρού, που ειδικά τα τελευταία χρόνια δεν είναι πάντα απαγορευτικός κατά τους χειμερινούς μήνες.

Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής σας, δίνετε τις εξετάσεις –γραπτές, προφορικές και πρακτικές– που προβλέπει η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία, στις οποίες αν επιτύχετε παίρνετε την άδεια χειριστού του επιπέδου σας και αν έχετε κολλήσει με το άθλημα –πράγμα πολύ πιθανό– συνεχίζετε στο επόμενο επίπεδο εκπαίδευσης. Οι κατηγορίες διπλωμάτων είναι τρεις: Πιλότος Λέσχης (Π.Λ.), για όσους μετά τη βασική εκπαίδευση πετάνε τακτικά, Πιλότος (Π), για τους πιλότους που έχουν αποκτήσει εμπειρία με συχνές πτήσεις και Πεπειραμένος Πιλότος (Π.Π.), για τους πλέον έμπειρους πιλότους με αγωνιστικές βλέψεις. Για τη συμμετοχή σας σε κάποιο πρόγραμμα εκπαίδευσης αρχαρίων απαιτείται μόνο ένα πιστοποιητικό υγείας, η εγγραφή σε κάποιο σωματείο –η οποία γίνεται εύκολα, κατόπιν συνεννόησης με τη σχολή ή τον εκπαιδευτή σας– και, βέβαια, μερικά ελεύθερα Σαββατοκύριακα και πολλή όρεξη.

Μάθετε από τους καλύτερους

* Στη σχολή Paraclub (Χωρικών 4 Γλυφάδα, τηλ.: 210 9680620, 6944 222869) τα μαθήματα θα σας κοστίσουν 450 ευρώ για δύο μήνες, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού που θα χρησιμοποιείτε κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης. Οι πτήσεις γνωριμίας με το διθέσιο αλεξίπτωτο πραγματοποιούνται κάθε Κυριακή στον Κιθαιρώνα, 50 μόλις χιλιόμετρα από την Αθήνα.

* Για να συνδυάσετε την εκπαίδευση ή τη δοκιμαστική πτήση σας με μία ή περισσότερες μίνι αποδράσεις, η σχολή Freedom Paragliding (Πλαταιές Θηβών, Βοιωτία, τηλ.: 22620 97100, 644 431709) διοργανώνει μαθήματα και πτήσεις στις Πλαταιές και το Καντήλι Μεγάρων, τα οποία θα σας κοστίσουν 650 ευρώ για οκτώ Σαββατοκύριακα πρακτικών και θεωρητικών μαθημάτων ή 50 ευρώ για ένα… test flight σε διθέσιο αλεξίπτωτο.

* Σε Αθήνα και Πάτρα δραστηριοποιείται η σχολή Free Sky (τηλ.: 6977674080) του Πρωταθλητή Ελλάδας για το 1995 Γιώργου Αμαξά. Τα μαθήματα εδώ θα σας κοστίσουν 550 ευρώ, περιλαμβανομένου του εξοπλισμού, ενώ για μία δοκιμαστική πτήση υπολογίστε 50 ευρώ.

* Επίσης στην Πάτρα πραγματοποιεί μαθήματα και δοκιμαστικές πτήσεις, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, η σχολή Freedom Paragliding of Patras (τηλ.: 2610226449 και 6974756402) σε τιμές που δεν ξεπερνούν τα 500 και 30 ευρώ αντίστοιχα.

* Αν προτιμάτε πιο… μάξι αποδράσεις, απευθυνθείτε στη σχολή No Limits (1ο χλμ Κόνιτσας -Ιωαννίνων, Κόνιτσα, τηλ.: 26550 23777) η οποία διοργανώνει μαθήματα και δοκιμαστικές πτήσεις στην Κόνιτσα. Η βασική εκπαιδευτική περίοδος εδώ διαρκεί από Μάρτιο έως Οκτώβριο, αν όμως πετύχετε σχετικά ήπιο καιρό θα έχετε τη δυνατότητα να πετάξετε κανονικά οποιαδήποτε περίοδο. Η δοκιμαστική πτήση θα σας κοστίσει 45 ευρώ, ποσό το οποίο θα αφαιρεθεί από το κόστος των μαθημάτων –το οποίο είναι 450 ευρώ– αν τελικά αποφασίσετε να συνεχίσετε.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v