Δύο δίσκοι λυρικοί, με ποιητικούς στίχους κι ενδιαφέρουσες ενορχηστρώσεις, που διαφέρουν στις ερμηνείες αλλά ταυτίζονται στη γλυκόπικρη αίσθηση που αφήνουν στο τέλος.
Παλαιότερο των 360 ημερών
της Φιλουμένας Ζλατάνου
Όταν πρωτοακούστηκε το τραγούδι «Αυτή η νύχτα μένει», κανείς δεν έμεινε ασυγκίνητος από τη δύναμη και τη ζέση των στίχων και της μουσικής που ήρθαν σαν γροθιά να ξυπνήσουν συναισθήματα, να κάψουν κρεβάτια και να μουσκέψουν χαρτομάντιλα. Ο Σταμάτης Κραουνάκης είχε κάνει το θαύμα του για ακόμη μία φορά. Η έκπληξη ήρθε με την επιλογή της φωνής που θα το ερμήνευε. Η Δήμητρα Παπίου μετά από χρόνια απουσίας επιλέχθηκε από τον συνθέτη ως η καταλληλότερη για να πει με τον δικό της τρόπο το κομμάτι που έμελλε να περάσει στη χορεία του διαχρονικού.
Στη συνέχεια ήρθε η παράσταση «Νέα, γυναίκα, μόνη τραγουδά» και η ηχογράφηση της, η συμμετοχή της σε άλλο ένα soundtrack, πάλι με τραγούδια του Κραουνάκη, και τέλος τη βρίσκουμε στο δίσκο «Carte postale» του Νότη Μαυρουδή και του Ηλία Κατσούλη, μ’ ένα τραγούδι για τη Σωτηρία Μπέλλου, για να φτάσουμε στην προσωπική της δισκογραφική δουλειά «Όσα έμαθε η καρδιά».
Με εφόδια την επικοινωνία προς το κοινό που της έμαθε ο δάσκαλος Κραουνάκης και τραγούδια που της εμπιστεύτηκαν σημαντικοί συνθέτες και στιχουργοί, η Δήμητρα Παπίου μας χαρίζει μυστικά για την καρδιά, μέσα από έντεκα τραγούδια και ένα ορχηστρικό. Κραουνάκης, Μαρίνος Καρβέλας, Κώστας Λειβαδάς, Κώστας Μπαλταζάνης, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Δάφνη Αλεξανδρή, Γιώργος Καλογερόπουλος, Δήμος Αναστασιάδης και οι κυρίες, Λίνα Νικολακοπούλου –η οποία υπογράφει τους στίχους σε πέντε τραγούδια– και Λίνα Δημοπούλου –στίχους στο «Μάντη»- είναι η ομάδα που εργάστηκε για τη δισκογραφική επανεμφάνιση της Παπίου. Δυνατά ονόματα σίγουρα, καλό αποτέλεσμα όμως;
Διαβάζουμε τους στίχους και θαμπωνόμαστε. Στίχοι ποιητικοί, εξυμνούν την αγάπη, τη συντροφικότητα, τη θλίψη και τη νύχτα με τρόπο τόσο παραστατικό και αλληγορικό πολλές φορές. Οι στιχουργοί εργάστηκαν σκληρά, σαν ζωγράφοι πάνω από τον καμβά. Συναντάμε δυο τραγούδια που όσοι είχαν την τύχη να ακούσουν σε δυο διαφορετικές στιγμές στο παρελθόν, σιγοτραγουδούσαν για καιρό. Η «Μάγια Μελάγια», μια δημιουργία των Κραουνάκη- Λειβαδά για τον διαγωνισμό τραγουδιού Θεσσαλονίκης και το «Τανγκό», του Κραουνάκη για την παράσταση «Ας μείνει μεταξύ μας», είναι δυο πολύ δυνατά σημεία του δίσκου.