Ακούμε: Μελίνα Τανάγρη και Nigma

Μια μουσικά ώριμη Μελίνα Τανάγρη συνεργάζεται με ένα πολλά υποσχόμενο ΔίδΥμΟ και πετάει τα... "λούσα και τη χρυσόσκονη" για να μας δώσει ήχο ηλεκτρονικό, r'n'b, μπαλάντες και remixes που έχουν πράγματα να πουν, ενώ η σειρά των Nigma φαίνεται να πλησιάζει... με το επόμενο CD τους.
Ακούμε: Μελίνα Τανάγρη και Nigma
της Φιλουμένας Ζλατάνου

Μελίνα Τανάγρη + το ΔίδΥμΟ «Διπλό κλικ_»
Θυμάστε που αφιερώναμε στις φίλες μας το «Φιλενάδα» ή ψιλογελούσαμε με το «Βυζάκια έξω λοιπόν», ένα από τα πιο ωραία φεμινιστικά τραγούδια; Τότε, όταν ακούγαμε το όνομα Μελίνα Τανάγρη, σκεφτόμασταν γλυκανάλατες, μελό μπαλάντες που λατρεύαμε να τραγουδάμε και να αφιερώνουμε. Μέναμε στην επιφάνεια και δε δίναμε σημασία στη δύναμη των στίχων τραγουδιών όπως «θανατηφόρος πυρετός».

Μετά μεγαλώσαμε και η εφηβεία μας φάνταζε μακρινή και ωριμάσαμε μουσικά. Το ίδιο όμως συνέβη και με τη Μελίνα Τανάγρη. Με τα χρόνια ο ήχος της ωρίμασε και οι στίχοι εξελίχθηκαν σε πιο σκληρούς και καυστικούς. Φέτος συνεργάζεται με το Δίδυμο, τον Ιάσονα Γρηγορίου και τον Γιάννη ʽLoudʼ Πετειναρά δηλαδή, οι οποίοι έκαναν το δισκογραφικό τους ντεμπούτο το 2005 ως Twinz με «Το φαινόμενο των Διδύμων» ενώ δύο χρόνια αργότερα κυκλοφόρησαν το «45 λεπτά» με τη συμμετοχή του Κωστή Μαραβέγια.

Μια συνεργασία που δίνει τραγούδια με ήχο πιο ηλεκτρονικό, πιο r'n'b, αλλά και κλασσικές μπαλάντες καθώς και το εξαιρετικό, «Οι κουβέντες» που αναμειγνύει λαϊκότητα στον ήχο και ραπ. Το remix του «θανατηφόρου πυρετού» συγκαταλέγεται στα πιο έξυπνα remix παλιών τραγουδιών που έχουμε ακούσει. Η διασκευή του τραγουδιού του Αττίκ "Ερημος βαρύς και μόνος" φρεσκάρεται και προσαρμόζεται στον ήχο του 2009. Οι στίχοι του «Αμάν και πότε», ενός από τα καλύτερα στιχουργικά τραγούδια του δίσκου, αποδεικνύουν ότι μέσα από τις πιο απλές φράσεις μπορείς να γεννήσεις πολύπλοκα νοήματα.

Η φωνή της Τανάγρη ακούγεται αγέραστη αλλά και καθόλου γλυκερή. Σκληραίνει, μαλακώνει, γίνεται αισθαντική και τελικά τόσο αυθεντική και μας χαρίζει πολύ ωραίες και όμορφα χρωματισμένες με αισθήματα ερμηνείες. Και όπως τραγουδάει στο «Ραντεβού», πέταξε τα λούσα και τη χρυσόσκονη και μας παρουσιάζεται με καλό υλικό έχοντας κάτι να πει.

«Κι αν έκρυψα και κρύφτηκα στη σκόνη και ζαλίστηκα
σε χρυσαφένιες σκαλωσιές απ' όπου βλέπεις ό,τι θες
κορδέλες και μπερδέματα γυαλάδες τέτοια θέματα
Με κόκκινο και μπλε βαθύ να το τραβήξω όπου βγει
Στολίζομαι και βγαίνω παίρνω το ίδιο τρένο
κάνω παιχνίδι με φωτιά ώσπου ένα βράδυ ξαφνικά...

Πετάω από πάνω μου τα λούσα έχω μαζί σου ραντεβού
εγώ χρυσόσκονη πουλούσα κι όλο έφευγα γι' αλλού
και πώς να σταματήσω τώρα, να φρενάρω ξαφνικά
μ' έχεις φέρει φάτσα φόρα στον παράδεισο μπροστά...»


Nigma «Ήρθε η σειρά μας»
Είναι ραπ, είναι λάτιν, είναι της μπαλάντας, είναι νοσταλγοί. Είναι οι Nigma και αποφάσισαν ότι έχουν κάτι να πουν. Όταν τους πρωτο-ανέβασε η διευθύντρια της Lyra στο πάλκο της κρητικής σκηνής το «Κονάκι», στην απονομή χρυσού δίσκου του Νίκου Ζωιδάκη και τον προκάλεσαν σε ανταλλαγή μαντινάδας-ραπ, είχαμε μείνει άφωνοι. Το πρώτο στοίχημα είχε κερδηθεί και αναμέναμε με αγωνία τον πρώτο τους δίσκο.

Το «Ήρθε η σειρά μας» κυκλοφόρησε και τα live των Nigma γέμισαν κόσμο. Ένας πολυσυλλεκτικός δίσκος στον οποίο προσπαθούν να πιάσουν πολλά είδη, δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον πολύχρωμο γαϊτανάκι. Κάνουν remix 2 μεγάλες επιτυχίες του Βασίλη Καζούλη, τη «Φανή» και το «Αν ήσουν Άγγελος», δίνοντας ένα πιο ραπ ύφος. Με τα 17 τραγούδια τους μπορείς να χορέψεις και να διασκεδάσεις ειδικά το καλοκαίρι.

Πρέπει όμως, να βρουν ένα πιο προσωπικό στυλ και να μην αναλώνονται γιατί έχουν το ταλέντο και μπορούν να το εξελίξουν. Οι dj mc Ilito, mc SiR Palou και ο S. Metaxa έχουν την εμπειρία και μπορούν να μείνουν στο μουσικό χάρτη αν δεν αναλωθούν.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v