Ορχήστρα Νέων Gustav Mahler: "Μάθημα μουσικής" στο Μέγαρο

Την Ορχήστρα Νέων Μουσικών Gustav Mahler, υποδέχεται η Αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής στο Κυριακάτικο πρωινό της 12ης Απριλίου, με ένα ξεχωριστό
‘μάθημα μουσικής’ από τον σποουδαίο μαέστρο Ινγκο Μέτσμαχερ, που θα παρακολουθήσουν σπουδαστές της Δράσης Εκτός Έδρας.
Ορχήστρα Νέων Gustav Mahler: Μάθημα μουσικής στο Μέγαρο
Θεωρείται η καλύτερη και η πιο διάσημη Ορχήστρα Νέων του κόσμου. Τα εύσημα για την Ορχήστρα Νέων Gustav Mahler, η οποία εμφανίζεται στο πλαίσιο των Κυριακάτικων πρωινών, ενός κύκλου που έχει ιδιαίτερη εκπαιδευτική σημασία. Την Κυριακή 12 Απριλίου υπό τη μουσική διεύθυνση του Ίνγκο Μέτσμάχερ, θα ερμηνεύσει τη Συμφωνία αρ.10 του Ντμίτρι Σοστακόβιτς. Την επιμέλεια-παρουσίαση της εκδήλωσης έχει αναλάβει η Έφη Αβέρωβ-Μιχαηλίδου, ενώ ο μαέστρος Ίνγκο Μέτσμαχερ θα κάνει ειδική παρουσίαση του έργου με σχόλια και επεξηγήσεις για τα παιδιά κατά τη διάρκεια της συναυλίας.

Τη συναυλία έχουν κληθεί να παρακολουθήσουν 150 σπουδαστές από τις πέντε πόλεις της Ελλάδας (Λαμία, Βόλο, Ρέθυμνο, Καλαμάτα και Πάτρα) που μετέχουν στο πρόγραμμα ΔΡΑΣΗ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής. Το πρόγραμμα ΔΡΑΣΗ ΕΚΤΟΣ ΕΔΡΑΣ πραγματοποιείται με την πολύτιμη χορηγία του κυρίου Βίκτωρα Ρέστη.

Η αριστουργηματική Συμφωνία αρ. 10 σε μι ελάσσονα έργο 93 του Ντμίτρι Σοστακόβιτς(1906-1985) είναι μία από τις δεκαπέντε συνολικά συμφωνίες που συνέθεσε ο συνθέτης, ο οποίος και θεωρείται ο μεγαλύτερος συμφωνιστής του 20ου αιώνα. Η παρουσίασή της σηματοδοτεί την είσοδο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς στην τελευταία και πλέον δημιουργική φάση της σταδιοδρομίας του και αποτελεί ένα καθαρά αυτοβιογραφικό έργο. Δεν είναι τυχαίο ότι η συγκεκριμένη Συμφωνία γράφτηκε το έτος θανάτου του Στάλιν, δηλαδή το 1953, όταν η αυστηρή αντιμετώπιση των καλλιτεχνών από τους ανθρώπους του καθεστώτος άρχισε να χαλαρώνει. Αυτό δικαιολογεί και το γεγονός ότι η Συμφωνία αρ.9 και 10 γράφτηκαν με μία μεγάλη χρονική απόκλιση 8 ετών. Η ζωή του Ντμίτρι Σοστακόβιτς σημαδεύτηκε από μια σύνθετη και αντιφατική σχέση με το σοβιετικό καθεστώς, το οποίο δυο φορές αποκήρυξε τη μουσική του, το 1936 και το 1948, και κατά καιρούς απαγόρευε έργα του. Παρόλ’ αυτά, η ο Σοβιετικός συνθέτης υπήρξε δημοφιλέστατος την εποχή του και παρέλαβε πολυάριθμες τιμητικές διακρίσεις και κρατικά βραβεία.

Η Ορχήστρα Νέων Gustav Mahler δημιουργήθηκε το 1986 από τον Κλάουντιο Αμπάντο και εξελίχθηκε σε ένα δυναμικό σύνολο νέων μουσικών υψηλής ποιότητας και έντονης ζωτικότητας που εντυπωσιάζουν το κοινό με την εκλεπτυσμένη αυτοπεποίθησή τους και με τη γενναιοδωρία των ερμηνειών τους. Τα μέλη της ορχήστρας επιλέγονται σε ανοιχτές ακροάσεις, που γίνονται κάθε χρόνο σε περισσότερες από 25 πόλεις της Ευρώπης, από επιτροπή στην οποία συμμετέχουν διακεκριμένοι μουσικοί και μαέστροι. Η ορχήστρα αποτελείται πλέον από 130 μουσικούς και υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Το ρεπερτόριο της ορχήστρας κινείται από την κλασική έως τη σύγχρονη εποχή, με έμφαση στα μεγάλα συμφωνικά έργα της Ρομαντικής και της ύστερης Ρομαντικής περιόδου. Το υψηλό επίπεδο των μουσικών της και η διεθνής αναγνώριση του συνόλου, έλκουν πολλούς διάσημους μαέστρους και σολίστες σε εμφανίζεις μαζί του. Ο Πιέρ Μπουλέζ, ο Μιούνγκ Γιουν Τσουνγκ, ο Μπέρναρντ Χάιτινκ, ο Μαρίς Γιάνσονς, ο Κεντ Ναγκάνο και ο Σέιζι Οζάουα είναι μερικοί από τους διευθυντές ορχήστρας που έχουν ανέβει στο πόντιουμ της ορχήστρας, ενώ φημισμένοι σολίστες όπως, η Μάρτα Άργκεριχ, ο Γιούρι Μπασμέτ, ο Εβγκένι Κισίν, ο Ράντου Λούπου, η Άννε-Ζοφίε Μούτερ, ο Μαξίμ Βεγκέροφ, η Άννε-Ζοφίε φον Ότερ, έχουν κατά καιρούς συνεργαστεί με τους νέους αυτούς μουσικούς.

Ο Ίνγκο Μέτσμάχερ (γ.1957 Ανόβερο) έχει κατακτήσει μια ξεχωριστή θέση στην ομάδα των διακεκριμένων διεθνώς μαέστρων, με την ένθερμη αφοσίωσή του στη μουσική του 20ου αιώνα και με τις καινοτομίες στον προγραμματισμό των συναυλιών που διευθύνει. Από το 2007 είναι ο μουσικός διευθυντής της Deutsche Symphonie-Orchester του Βερολίνου ενώ με την Φιλαρμονική του Βερολίνου έκανε την πρώτη του εμφάνιση διευθύνοντας την 9η Συμφωνία του Χανς Βέρνερ Χέντσε. Από το 1999 μέχρι το 2004 είχε καθιερώσει στο Ανόβερο, τα κοντσέρτα της παραμονής της Πρωτοχρονιάς με τίτλο, «Ποιος φοβάται τη μουσική του 20ου αιώνα;» που είχαν εντυπωσιακή επιτυχία και κυκλοφόρησαν και σε CD. Η παραγωγή του Προμηθέα του Λουίτζι Νόνο, που έκανε για το Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ το 1993 και η ηχογράφηση όλων των συμφωνιών του Κάρλ Αμαντέους Χάρτμαν, για την ΕΜΙ με την Συμφωνική Ορχήστρα του Μπάμπεργκ είναι δυο από τις σημαντικές στιγμές της καριέρας του. Στο βιβλίο του, «Καμία ανησυχία για τους καινούριους τόνους», που εκδόθηκε το 2005 στην Γερμανία, κάνει μια εμπνευσμένη αποτίμηση πρωτοπόρων συνθετών όπως ο Τσαρλς Άιβς, ο Ολιβιέ Μεσιάν, ο ΄Αρνολντ Σέμπεργκ, ο Έντγκαρ Βαρέζε, ο Κάρλχάιντς Στόκχάουζεν και ο Τζον Κέιτζ.

Η εμφάνισή του με την Ορχήστρα Νέων Gustav Mahler, στο Μέγαρο, εντάσσεται σε ένα μεγάλο κύκλο συναυλιών σε όλη την Ευρώπη με την ορχήστρα αυτή, ενώ για την τρέχουσα περίοδο ο Μέτσμάχερ έχει προγραμματίσει μια σειρά συναυλιών στην Ακαντέμια Νατσιονάλε ντι Σάντα Τσετσίλια, στη Ρώμη, την παραγωγή του Τριστάνου και Ιζόλδης για την Όπερα της Ζυρίχης, και μια εμφάνιση στα Proms του Λονδίνου, με τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασίζης, του Ολιβιέ Μεσιάν, σε μορφή κοντσέρτου.
 
Ορχήστρα νέων μουσικών Gustav Mahler, στο Κυριακάτικο πρωινό της 12ης Απριλίου, ώρα 11.30π.μ. στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v