Μότσαρτ και Σούμπερτ στο Μέγαρο Μουσικής

Με ”βουτιές” σε αριστουργηματικά έργα των Μότσαρτ και Σούμπερτ συνεχίζεται στο Μέγαρο η σειρά ”Με αφετηρία τον Μότσαρτ”. Αυτό το Σάββατο, σε έργα Σούμπερτ και Μότσαρτ, με την Καμεράτα συμπράττει ο διάσημος κλαρινετίστας, Σπύρος Μουρίκης.
Μότσαρτ και Σούμπερτ στο Μέγαρο Μουσικής

Συναυλία με έργα Μότσαρτ και Σούμπερτ υπό τη διεύθυνση του μόνιμου αρχιμουσικού της Καμεράτα Κρίστοφερ Ουώρρεν-Γκρην οργανώνει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στο πλαίσιο της σειράς ”Με αφετηρία τον Μότσαρτ”.

Στη συναυλία που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2007, στις 8:30 το βράδυ στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος θα ερμηνευθούν μερικά από τα πιο εμπνευσμένα έργα των Μότσαρτ και Σούμπερτ (1797-1828): η Συμφωνία αρ.29 σε λα μείζονα, Κ.201 και το Κοντσέρτο για κλαρινέτο σε λα μείζονα Κ.622 του Μότσαρτ και η Συμφωνία αρ.5 σε σι ύφεση μείζονα, D.485 του Σούμπερτ.

Με την Ορχήστρα, που έχει ως αποκλειστικό χορηγό από το 1994 τον Όμιλο Eurobank EFG, συμπράττει ο σπουδαίος έλληνας σολίστ κλαρινέτου, Σπύρος Μουρίκης.

Η συναυλία θα ξεκινήσει με τη Συμφωνία αρ.29 σε λα μείζονα, Κ.201, του Β. Α. Μότσαρτ (1756-1791). Το διάστημα 1772-1773, υπήρξε ένα από τα πιο παραγωγικά στη ζωή του μεγάλου κλασικού συνθέτη, καθώς παρήγαγε μεταξύ άλλων 14 Συμφωνικά έργα.

Τα επόμενα δύο χρόνια, ο αριθμός των Συμφωνιών μειώθηκε. Τρεις μόνο Συμφωνίες αριθμούνται από αυτή την περίοδο, εκ των οποίων η αρ.29, θεωρείται η πιο σημαντική. Το έργο τοποθετείται χρονικά τον Απρίλιο του 1774 , εποχή που ο δεκαοχτάχρονος τότε συνθέτης βρίσκονταν στη δούλεψη των Ζάλτζμπουργκ.

Σε αντίθεση με τις προγενέστερες Συμφωνίες του, η αρ. 29, ξεκινά με ένα ήρεμο allegro moderato το οποίο μορφολογικά θυμίζει σονάτα, για να κλείσει με ένα από τα πιο πλούσια και δραματικά φινάλε, δομημένο επίσης σε μορφή σονάτας. Εισαγωγή και φινάλε, αποτελούν κατά γενική ομολογία από τα πιο δημοφιλή και αναγνωρίσιμα μέρη του Μότσαρτ.

Αφιερωμένο στον Βιεννέζο κλαρινετίστα Άντον Στάντλερ το Κοντσέρτο για κλαρινέτο σε λα μείζονα Κ.622 , είναι το δεύτερο κατά σειρά έργο του Μότσαρτ που θα ερμηνεύσει η Καμεράτα. Ξεκίνησε να γράφεται το 1789 και ολοκληρώθηκε δύο μήνες πριν το θάνατο του συνθέτη το 1791. Γραμμένο αρχικά για κόρνο ντι μπασέτο, στην πορεία ο συνθέτης το προσάρμοσε για κλαρινέτο.

Γραμμένο με νοσταλγικό λυρισμό, αλλά και μοναδική ζωντάνια, το έργο είναι ένα από τα πιο όμορφα κομμάτια που έχουν γραφτεί ποτέ. Το δεύτερο μέρος του Κοντσέρτου, έχει μάλιστα χρησιμοποιηθεί στο σάουντρακ της ταινίας ”Πέρα από την Αφρική” του Σύντνεϋ Πόλλακ.

Η συναυλία της 24ης Φεβρουαρίου θα ολοκληρωθεί με ένα έργο του μεγάλου Ρομαντικού συνθέτη Φρανκ Σούμπερτ (1797-1828). Η Συμφωνία αρ.5 σε σι ύφεση μείζονα, D.485, έργο του 1816, γράφτηκε όταν ο συνθέτης ήταν 19 χρονών. Την περίοδο εκείνη εργάζονταν ως βοηθός διευθυντή στο σχολείο του πατέρα του και παρόλο που οι συνθήκες δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ιδανικές για το νεαρό συνθέτη, καθόλου δεν φάνηκε να τον επηρεάζουν, καθώς η χρονιά εκείνη υπήρξε πολύ παραγωγική συνθετικά (αριθμούνται 125 τραγούδια και 50 επιπλέον χορωδιακά, ορχηστρικά, και άλλα έργα). Στην τετραμερή Συμφωνία αρ.5 ο Σούμπερτ εγκαταλείπει το έντονα δραματικό ύφος που συναντάται σε προηγούμενες Συμφωνίες, όπως για παράδειγμα την αρ. 4 και καταπιάνεται με πιο καθαρές φόρμες που θυμίζουν αντίστοιχες συνθέσεις του Χάυντν και του Μότσαρτ.

Ο πολύ γνωστός κλαρινετίστας Σπύρος Μουρίκης, με πολλά βραβεία και διακρίσεις στο βιογραφικό του, έχει συμπράξει με όλες σχεδόν τις ελληνικές ορχήστρες, καθώς και με πολλές ορχήστρες του εξωτερικού. Το 2000 πραγματοποίησε σειρά εμφανίσεων στις σημαντικότερες αίθουσες της Ευρώπης, στο πλαίσιο του διεθνούς θεσμού Rising Starts. Σήμερα είναι σόλο κλαρινέτο στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και μέλος του Συνόλου Πνευστών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα συμπράττει ως σόλο κλαρινέτο με την Ορχήστρα Δωματίου ”Μάλερ”, υπό τη διεύθυνση του Κλάουντιο Αμπάντο και άλλων γνωστών αρχιμουσικών. Διδάσκει κλαρινέτο στο Ωδείο Αθηνών.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v