Εγώ, εσύ και η... ευαισθησία

Μια ευαίσθητη, αισιόδοξη και εναλλακτική κινηματογραφική ματιά προσφέρει το ”Εγώ, εσύ και όλοι οι γνωστοί” της Μιράντα Τζουλάι που την τελευταία χρονιά γύρισε τον κόσμο μαζεύοντας βραβεία για την ταινία της. Ο Ρίτσαρντ και η Κριστίν προσπαθούν να επικοινωνήσουν. Θα τα καταφέρουν; Από την Πέμπτη στις Αθηναϊκές αίθουσες, οι ανθρώπινες σχέσεις παίρνουν το ρόλο των υπερηρώων...
Εγώ, εσύ και η... ευαισθησία

του Λουκά Τσουκνίδα

Την τελευταία χρονιά η Μιράντα Τζουλάι γύρισε τον κόσμο μαζεύοντας βραβεία για την ταινία της ”Εγώ, εσύ και όλοι οι γνωστοί”, τέσσερα από αυτά στις Κάνες. Στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δε διαγωνίστηκε, αλλά κέρδισε το χειροκρότημα του κοινού όταν προβλήθηκε στα πλαίσια του αφιερώματος σε νέους βραβευμένους κινηματογραφιστές. Η εταιρεία διανομής αποφάσισε ότι αξίζει να μας τη σερβίρει στην ”καυτή” περίοδο των εορτών.

Ο Ρίτσαρντ χωρίζει και αναλαμβάνει την κηδεμονία των παιδιών του από κοινού με τη γυναίκα του. Η Κριστίν προσπαθεί να προωθήσει την τέχνη της και οδηγεί ταξί για ηλικιωμένους. Θα βρεθούν και θα προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν. Ενώ οι γύρω τους φαίνεται να τα καταφέρνουν έστω και με αλλόκοτους τρόπους, για εκείνους μοιάζει αρκετά δύσκολο...

Ένας πωλητής παπουτσιών που μένει μόνος με τους αποξενωμένους γιους του, μια καλλιτέχνης που ψάχνει το δρόμο της, και ένα τσούρμο παιδιών που παίζουν με τα ”παιχνίδια” των μεγάλων συνθέτουν την ιδιόρρυθμη αυτή ταινία. Όλοι προσπαθούν και φτάνουν τελικά στην επικοινωνία με τις πιο ασυνήθιστες μεθόδους. Μόνο ο πρωταγωνιστής μένει αμήχανος, καθυστερώντας να ανταποκριθεί στην πλέον φυσιολογική προσέγγιση.

Το διακριτικό χιούμορ και η γλυκύτητα με την οποία αποτυπώνονται οι χαρακτήρες μετριάζει το ”κοινωνικά ανάρμοστο” των πράξεών τους. Η παιδική αφέλεια αιωρείται στην ατμόσφαιρα σε όλη τη διάρκεια της ταινίας με αποκορύφωμα την πανέμορφη τελική σκηνή. Τα σεναριακά ευρήματά της είναι εξαιρετικά και λειτουργούν σα μικρές παραβολές.

Το ”Εγώ, εσύ και όλοι οι γνωστοί” δεν είναι μια ανεξάρτητη αμερικάνικη ταινία που ”φτύνει το Χόλιγουντ κατάμουτρα”. Δεν ξεκινά επανάσταση. Απλά μας θυμίζει ότι το μέγεθος δε μετράει πάντα και οι σημερινοί άνθρωποι μπορούν να είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντες για έναν κινηματογραφιστή.

Για περισσότερο... thrill, βάλτε την ανθρώπινη επικοινωνία στη θέση του γορίλα και τη μοναξιά στη θέση του Τυραννόσαυρου Ρεξ.

Το ”Εγώ, εσύ και όλοι οι γνωστοί” θα είναι στις αθηναϊκές αίθουσες από σήμερα, 22 Δεκεμβρίου.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v