66th Venice Film Festival 2009: Χρυσό λιοντάρι σε ισραηλινά χέρια

Με τον Χρυσό Λέοντα στον ισραηλινό Σαμουέλ Μαόζ για το "Lebanon", τον Αργυρό Λέοντα καλύτερης σκηνοθεσίας στην Σιρίν Νεσάτ και τα βραβεία ερμηνείας στους Κόλιν Φερθ και Ξένια Ράπαπορτ έπεσε φέτος η αυλαία του 66ου Φεστιβάλ Βενετίας.
66th Venice Film Festival 2009: Χρυσό λιοντάρι σε ισραηλινά χέρια
Όταν ο Όλιβερ Στόουν γύριζε το «Platoon» είχε υπέρ του μια σημαντική λεπτομέρεια. Ήταν κι εκείνος εκεί, σαν πεζικάριος κι ήξερε καλά για τι πράγμα μιλούσε. Οι ισραηλινοί φαντάροι, πολίτες που κάνουν τη θητεία τους, βρίσκονται διαρκώς σε καταστάσεις πολέμου, καταστάσεις στις οποίες δεν έχουν επιλέξει να εμπλακούν. Πλέον, με τα μάτια όλου του κόσμου στραμμένα σ' αυτή την αιματοβαμμένη γωνιά της Μέσης Ανατολής, κάποιοι απ' αυτούς βρίσκουν το θάρρος να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους μέσα απ' τη δουλειά τους κι εν προκειμένω, τις ταινίες τους. Το προπέρσινο «Beaufort» του Τζόζεφ Σίνταρ και το περσινό «Waltz with Bashir» του Άρι Φόλμαν, έφτασαν μέχρι τα Όσκαρ. Φέτος, στο Φεστιβάλ της Βενετίας, το «Lebanon» του Σαμουέλ Μαόζ (φωτο), μια ταινία που διαδραματίζεται μέσα σ' ένα τανκ κατά τη διάρκεια της εισβολής στο Λίβανο το 1982, τράβηξε όλα τα βλέμματα κι έφυγε τελικά με το Χρυσό Λέοντα.

Καλύτερη σκηνοθέτης αναδείχθηκε η ιρανή Σιρίν Νεσχάτ για το δράμα της «Women without men» ενώ το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής πήγε στα χέρια του πολυβραβευμένου Φατίχ Ακίν για το «Soul Kitchen», μια κωμωδία που, σύμφωνα με τον ίδιο, έπρεπε να κάνει για να μη ξεχάσει ότι η ζωή έχει κι άλλες εκφάνσεις πέρα από 'κείνες που εξερεύνησε μέχρι σήμερα με πιο βλοσυρό ύφος.

Τα βραβεία ερμηνείας πήγαν στον Κόλιν Φερθ (φωτο) για την ταινία του Τομ Φορντ «A single man», στην Ξένια Ράποπορτ για το «La doppia ora» του Τζιουζέπε Καποτόντι και στη νεαρή Γιασμίν Τρίνκα που έπαιξε στο «Il grande sogno» του Μικέλε Πλάσιντο. Η Σιλβί Ολιβέ τσίμπησε το βραβείο του παραγωγού για τη δουλειά της στο «Mr. Nobody» του Γιάκο Φαν Ντόρμελ, ενώ ο Τοντ Σολόντζ επανήλθε ελαφρώς στο προσκήνιο αφού βραβεύτηκε για το σενάριο της καινούργιας του ταινίας, «Life during wartime».

Βενετία τέλος λοιπόν και το κόκκινο χαλί μαζεύεται πάλι, όχι όμως πριν ο Ματ Ντέιμον με τον Στίβεν Σόντερμπεργκ το αποδομήσουν ως μια τελείως αφύσικη και αμήχανη διαδικασία...

Η συνέχεια εδώ, με τις επερχόμενες Νύχτες Πρεμιέρας.
 
Λουκάς Τσουκνίδας
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v