Υποψηφιότητες Όσκαρ: Ποιος έχασε το χιούμορ και το βρήκε η Ακαδημία;

Δεκατρείς υποψηφιότητες για ένα υπερτιμημένο φαβορί που δε θα κερδίσει σε καμία σημαντική κατηγορία, ένα σπάνιο άρωμα πολιτικής στην υποψηφιότητα του Α' ανδρικού ρόλου και ένα... τελευταίο βραβείο στον Χιθ Λέτζερ αποτελούν τις πρώτες (μας) προβλέψεις για τα φετινά Όσκαρ.
Υποψηφιότητες Όσκαρ: Ποιος έχασε το χιούμορ και το βρήκε η Ακαδημία;
του Λουκά Τσουκνίδα

Κάποιοι κακεντρεχείς έχουν πει πως στα Όσκαρ δεν υπάρχει θέση για κωμικούς παρά μόνο εκείνη του παρουσιαστή/ διασκεδαστή. Ο Γουίλ Φερέλ μάλιστα, μαζί με τον Τζακ Μπλακ και τον Τζον Σι Ράιλι, έκαναν ένα νούμερο στο περσινό πανηγύρι σατιρίζοντας αυτήν ακριβώς την, όχι και τόσο αδικαιολόγητη, εντύπωση. Κι όμως, η Ακαδημία όχι μόνο έχει χιούμορ, αλλά δε διστάζει να κάνει κιόλας, όπως αποδεικνύει η υποψηφιότητα του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ για το βραβείο Β' ερμηνείας χάρη στο ρόλο του Οσκαρικού ηθοποιού στην κωμωδία «Tropic Thunder». Γιατί λείπει απ' τη λίστα ο Μπεν Στίλερ; Μάλλον η ερμηνεία του ως καθυστερημένος ξεπέρασε τ' αποδεκτά όρια... «You never go full retard!»


Never Go Full Retard - Click here for this week’s top video clips

Πέρσι, η μεγάλη μάχη ήταν Αφοί Κοέν εναντίον Π.Τ. Άντερσον και «No Country for Old Men» vs. «There Will Be Blood». Δυο ταινίες που προαναγγέλθηκαν ως αριστουργήματα και βραβεύτηκαν ως τέτοια, χωρίς ωστόσο να δικαιολογούν απόλυτα αυτού του είδους τον ενθουσιασμό. Παρ' όλ' αυτά έδωσαν στο θεσμό ένα σχετικό ενδιαφέρον, ένα χαρακτήρα ντέρμπι. Φέτος ο αγώνας παίζεται διαφορετικά. Ένα κυριολεκτικά υπερτιμημένο φαβορί με 13 υποψηφιότητες, το «The Curious Case of Benjamin Button» του Ντέιβιντ Φίντσερ, που δεν αξίζει να κερδίσει και δε θα κερδίσει σε καμία απ' τις κυριότερες κατηγορίες, μεταφέροντας έτσι το σασπένς στη μάχη των υπολοίπων.

Απ' όσα έχω δει κι απ' όσα έχω ακούσει (για όσα δεν είδα), το «Slumdog Millionaire» του Ντάνι Μπόιλ πιθανότατα θα τσιμπήσει το βραβείο καλύτερης ταινίας, με τον Γκας Βαν Σαντ να παίρνει το αγαλματάκι του σκηνοθέτη για το «Milk», κόντρα σε Μπόιλ και Ρον Χάουαρντ (Frost/Nixon). Για τον Α' Ανδρικό ρόλο, ο Φρανκ Λανγκέλα (Richard Nixon στο «Frost/Nixon») θα χτυπηθεί άγρια με τον Σον Πεν (Harvey Milk στο «Milk»), σε μια διαμάχη που έχει κι ένα σπάνιο άρωμα πολιτικής. Ο Λανγκέλα όμως είναι πιο βετεράνος και θα νικήσει. Στις γυναίκες, η Μέριλ Στριπ (Doubt) είναι πολύ ανώτερη των υπολοίπων κι έτσι μάλλον, θα υποσκελίσει την Κέιτ Γουίνσλετ που υποσκελίζει με τη σειρά της την Αντζελίνα Τζολί (Changeling), χάρη στο ρόλο της στο «ολοκαυτωματικό» «The Reader».

Για τα βραβεία Β' ρόλων, κανείς δεν ποντάρει κόντρα στον Χιθ Λέτζερ για τον τελευταίο ρόλο της ζωής του στο «The Dark Knight», ενώ μία απ' τις δύο αφροαμερικάνες ηθοποιούς (Βαϊόλα Ντέιβις για το «Doubt» και Ταράζι Π. Χένσον για το «...Benjamin Button») με τους πιο άχαρους ρόλους, ίσως αποσπάσει το αγαλματάκι στην αυγή της προεδρίας Ομπάμα. Αλλιώς, ανάμεσα στις Μαρίσα Τομέι (The Wrestler), Πενέλοπε Κρουζ (Vicky Christina Barcelona) και Έιμι Άνταμς (Doubt) έχουμε να κάνουμε με την πιο αμφίρροπη κατηγορία για φέτος. Λατρεύω Μαρίσα Τομέι αλλά ποντάρω στην Πενέλοπε.

Στην κατηγορία των κινουμένων σχεδίων, το «Wall-E» δεν έχει αντίπαλο ενώ στις ξενόγλωσσες τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Δεν έχω δει την αυστριακή συμμετοχή (Revanche), αλλά δύσκολα θα το πάρει η ίδια χώρα με πέρσι. Το γερμανικό βίντεο-κλιπ «The Baader Meinhof Complex» δεν έχει καμία θέση σ' αυτή την πεντάδα (όπως το περσινό «Mongol» δηλαδή), ενώ το φαβορί «Waltz With Bashir» δεν ευνοείται ιδιαίτερα απ' τη διεθνή συγκυρία και τα γεγονότα της Γάζας. Οπότε, μάλλον είναι το γαλλικό «Entres Les Mours» και το ιαπωνικό «Departures» που θα κονταροχτυπηθούν για το πολυπόθητο άγαλμα. Δεν έχω δει το δεύτερο κι έτσι δε μπορώ να επιλέξω, όμως το πρώτο δεν αποτελεί τίποτε το ξεχωριστό. Ελπίζω το «Βαλς» να ξεπεράσει το εμπόδιο της πολιτικής ορθότητας και να επικρατήσει.

Οι υπόλοιπες κατηγορίες είναι προφανώς για εσωτερική κατανάλωση και για βραβεία παρηγοριάς στα φαβορί που δε «βγαίνουν». Αναλυτικά οι υποψηφιότητες στη δεξιά στήλη, Σχετικά Documents.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v