Body of Lies: Ντι Κάπριο vs. Αλ Κάιντα

Η νέα ταινία του Ρίντλευ Σκότ βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του David Ignatius και προσφέρει δυναμικές σκηνές δράσης, σφιχτοδεμένο σενάριο, καλές ερμηνείες και ένα αχτύπητο πρωταγωνιστικό δίδυμο (Ντι Κάπριο- Κρόου).
Body of Lies: Ντι Κάπριο vs. Αλ Κάιντα
του Λουκά Τσουκνίδα

Γιατί ο πόλεμος στο Ιράκ δεν τελειώνει; Γιατί ο Μπιν Λάντεν είναι ακόμα ελεύθερος; Γιατί όλη αυτή η τεχνογνωσία και η υψηλή τεχνολογία δε φέρνουν αποτελέσματα; Σ’ ένα παλιότερο άρθρο στο περιοδικό Wired με τίτλο «How technology almost lost the war in Iraq…» αναλύεται το πώς η επανάπαυση στη δύναμη της τεχνολογίας αποδυναμώνει τον χρήστη που στην προκειμένη περίπτωση θα έπρεπε να δουλέψει στο έδαφος και σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο για ν’ αντιστρέψει την κατάσταση. Είναι κοινή λογική. Η τεχνολογία είναι εκεί για να της φορτώνουμε δουλειά αλλά όχι και τις ευθύνες.

Είναι αναπόφευκτο πια το να βλέπουμε όλο και πιο πολλά θρίλερ με τρομοκράτες και κατασκόπους τα οποία θα είναι όλο και πιο απολογητικά ή κι επικριτικά ακόμη για την λειτουργικότητα των μεθόδων που εφαρμόζονται απ’ τις αμερικανικές υπηρεσίες. Χωρίς να χάσει χρόνο ο «καυτός» Ρίντλεϊ Σκοτ, μπαίνει στο χορό με το «Body of Lies» και σέρνει μαζί του τον (όχι πια αμούστακο) Λέο Ντι Κάπριο και τον (αρκετά παχύ) Ράσελ Κρόου.

Ο Ρότζερ Φέρις (Ντι Κάπριο) είναι μυστικός πράκτορας της αμερικανικής αντιτρομοκρατικής αντικατασκοπείας (μπερδεμένο;), που σημαίνει ότι πρέπει να περνά ως άραβας ώστε να διεισδύει σε τοπικά παραρτήματα της Αλ Κάιντα και να συλλέγει πληροφορίες. Αντικειμενικός σκοπός φυσικά, είναι να πιαστεί ο (αντί του Μπιν Λάντεν στην ταινία) Αλ Σαλίμ και να κλείσει η υπόθεση μια και καλή. Αόρατος προστάτης κι οδηγός του Φέρις είναι ο Εντ Χόφμαν (Κρόου), ένας οικογενειάρχης προϊστάμενος που παρακολουθεί κάθε κίνηση του πράκτορά του από ψηλά (με υπερδορυφόρους) και συνομιλεί μαζί του όπου κι αν βρίσκεται κι οποιαδήποτε στιγμή.

        Δειτε το trailer της ταινίας:


Όταν η τρέχουσα επιχείρηση πάει κατά διαόλου, ο Εντ επανατοποθετεί τον Φέρις στην Ιορδανία με σκοπό να εργαστεί για το γνωστό σκοπό κάτω απ’ τη μύτη του αρχηγού των Βασιλικών μυστικών υπηρεσιών Χάνι (Μαρκ Στρονγκ). Όμως ο Φέρις που έχει δει τις μεθόδους του εντολέα του ν’ αποτυγχάνουν κι έχει ρισκάρει τη ζωή του (και των γύρω του) ακολουθώντας τις, αποφασίζει να προχωρήσει με τον τρόπο του. Θα βρεθεί έτσι ανάμεσα σε δυο πολύ δυνατούς άνδρες με διαφορετικές ατζέντες, τον Χόφμαν και τον Χάνι, με εκρηκτικά αποτελέσματα…

Το «Body of Lies» είναι ένα κατασκοπικό θρίλερ που φιλοδοξεί να περάσει ως ευαίσθητο στον τοπικό χαρακτήρα και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των περιοχών όπου γεννιέται κάθε λεπτό κι ένας νέος υποψήφιος «τρομοκράτης». Το σενάριο του έμπειρου Γουίλιαμ Μόναχαν μπορεί να χαρακτηριστεί τραβηγμένο, αλλά όχι κι άσχετο με την πραγματικότητα.

Ο χαρακτήρας του Ντι Κάπριο αναγνωρίζει ένα προς ένας τα λάθη και τις ανισορροπίες των αποφάσεων που υπηρετεί και τοποθετείται σε διαρκή αντίθεση με εκείνον του Κρόου, που ενώ ψωνίζει με τα παιδιά του στο σούπερ-μάρκετ δίνει την εντολή να πεθάνουν τα παιδιά κάποιου άλλου σε μια ανοιχτή αγορά. Δίπλα τους ο τοπικός ρεαλιστικός παράγοντας εξουσίας στο πρόσωπο του Χάνι, που έχει δικές του μεθόδους, οι οποίες αποδεικνύονται πιο ορθολογιστικές από ‘κείνες των τεχνοκρατών αμερικανών.

Ο Ρίντλεϊ Σκοτ κάνει πολύ καλή δουλειά όπως θα περίμενε κανείς. Θριαμβεύει στις σκηνές δράσης και δίνει ρυθμό στην αφήγηση του Μόναχαν, ενώ μοιράζει την εικόνα ισόποσα και στους τρεις κύριους χαρακτήρες. Οι ερμηνείες είναι πολύ καλές, ο Ντι Κάπριο είναι συμπαθής, ο Κρόου εξαιρετικά αντιπαθής κι Μαρκ Στρονγκ απόμακρος και ψαρωτικός. Δυστυχώς, οι δευτερεύοντες χαρακτήρες μένουν ανεκμετάλλευτοι, ενώ δεν αποφεύγεται τελικά η ηθική ασπίδα γύρω απ’ τον ταλαιπωρημένο ήρωα.

Ένα καλό κατασκοπικό θρίλερ, με τις υπερβολές, αλλά και με τις εύστοχες αιχμές του.

Βγαίνουν ακόμα:
- Το ανισόρροπο «Caos Calmo» με τον πολύ καλό Νάνι Μορέτι, το κουραστικό «Elegy» της Ιζαμπέλ Κοισέ με τους Μπεν Κίνγκσλεϊ και Πενέλοπε Κρουζ, η καφρίλα δράσης «Death Race» με τον Τζέισον Στέιθαμ, το «Linha de Passe» των Βάλτερ Σάλες και Ντανιέλα Τόμας και η κωμωδία «The Women» μ’ ένα ολ-σταρ γυναικείο καστ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v