DigitalWave:Ψηφιακές ταινίες με ελληνική σφραγίδα

Οι έντεκα ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος του Φεστιβάλ Ψηφιακών Ταινιών DigitalWave που εγκαινιάστηκε φέτος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης προβάλλονται, από τις 11 έως τις 17 Ιανουαρίου, στην Αθήνα και αποδεικνύουν περίτρανα ότι ο ελληνικός κινηματογράφος (συνεχίζει να) εξελίσσεται.
DigitalWave:Ψηφιακές ταινίες με ελληνική σφραγίδα

Μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στη διάρκεια του 47ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου και εγκαινιάστηκε, το 1ο Φεστιβάλ Ψηφιακών Ταινιών DigitalWave, θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, σε συνεργασία του Φεστιβάλ με το Filmcenter του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, από 11 έως 17 Ιανουαρίου 2007, στον κινηματογράφο Μικρόκοσμος Prince Filmcenter (Λ. Συγγρού 106, Φιξ).

Το ”νεογέννητο” DigitalWave έδωσε όχι μόνο στους νέους σκηνοθέτες, αλλά και στους καταξιωμένους, ένα απαραίτητο βήμα, υπαγορευμένο από τις σημαντικές αλλαγές που συντελούνται στο παγκόσμιο κινηματογραφικό σκηνικό.

Για το 2006, το βραβείο Ψηφιακός Αλέξανδρος του DigitalWave, απέσπασε η ταινία του Ευάγγελου Γιοβάνη, Land of Nod. Η κριτική επιτροπή του πρώτου DigitalWave τίμησε επίσης, με 4 ισότιμες εύφημες μνείες, τις ταινίες α των Γιώργου Λουκάκου και Μαντλέν Ακτύπη, Έρημος και μόνος για να μου φύγει ο πόνος του Νίκου Αλευρά, Όνειρα Θερινής Επαρχίας του Γιώργου Ακσεχερλίδη και Μια Ροζ Παραμάνα του Νίκου Πομώνη. Η ταινία του Γιώργου Ακσεχερλίδη Όνειρα Θερινής Επαρχίας, απέσπασε και το Βραβείο Κοινού Jameson του τμήματος.

Στον Μικρόκοσμο Prince Filmcenter, όπως και στο 47ο ΦΚΘ, η αυλαία θα ανοίξει με τα φιλμ Οι Περιπέτειες του Βιλλάρ (1924) του Ζόσεφ Χεπ και Ο Μάγος της Αθήνας (1931) του Αχιλλέα Μαδρά -σε αποκατεστημένες κόπιες από την Ελληνική Ταινιοθήκη– με τη συνοδεία ζωντανής, ηλεκτρονικής μουσικής από τον συνθέτη και παραγωγό Peekay Tayloh.

Εκτός από τις 11 ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος του DigitalWave, την Κυριακή 14 Ιανουαρίου, θα προβληθεί η ταινία Μεταμόρφωση του Κώστα Σφήκα, ως φόρος τιμής σε έναν από τους πρώτους Έλληνες δημιουργούς που πειραματίστηκαν με τα νέα μέσα.

Η τιμή εισιτηρίου για την κάθε προβολή είναι 5 ευρώ, ενώ όσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν και τις δυο ταινίες της ημέρας, θα πληρώσουν εισιτήριο 7,5 ευρώ.

Οι ταινίες του DigitalWave

• Όνειρα θερινής επαρχίας (Summer Province Dreams), Γιώργος Ακσεχερλίδης, Ελλάδα, 2006, 84’

Πλανήτης Γη. Ήπειρος Ευρώπη. Χώρα Ελλάδα. Πόλη Σέρρες. Ο Γιώργος, σχεδόν 18 ετών, περνάει τα βράδια του στην ήσυχη πόλη κάνοντας ραδιόφωνο, επισκεπτόµενος τον τελευταίο κινηµατογράφο, όπως και το τελευταίο βιντεοκλάµπ. Μοιράζεται τα νιάτα του µε τον κολλητό του, τον Βόλτερ, πρώην µοναχό του Σινά και νυν περιπτερά Βασίλη, την κοπέλα του, τον εξοργισµένο µε το δήµαρχο ταξιτζή και τον ονειροπόλο φύλακα του σχολείου του.

Οι δυο φίλοι, Γιώργος και Βόλτερ, βρίσκουν απάγκιο στην Καλλιθέα, στο αγαπηµένο τους παρκάκι. Το ανάποδο παγκάκι της πλατείας, η µη έλευση της αγαπηµένης του ταινίας, η γενικότερη ραθυµία όπως και η επίσκεψη του Ρένου Χαραλαµπίδη στην πόλη, φέρνουν την ανατροπή.

• Μια ροζ παραμάνα (A pink safety pin), Νίκος Πομώνης, Ελλάδα, 2006, 89’

Τρία παιδιά ψάχνουν τη θέση τους. Πρέπει να αποδείξουν την αξία τους ή να τα γκρεµίσουν όλα και νʼαρχίσουν ξανά; ∆εν είναι καν η ιστορία τους, αν και τα ακολουθούµε συνεχώς.

• α (alpha), Γιώργος Λουκάκος, Μαντλέν Ακτύπη, Ελλάδα/Γαλλία/Ολλανδία, 2006, 58’

Αθήνα, Άµστερνταµ, Αλφαβίλ. Τρεις πόλεις, τρία αυτοκίνητα, τρεις ιστορίες ανθρώπων που χάνουν το δρόµο τους. Το ότι δυο από τις πόλεις είναι υπαρκτές, ενώ η τρίτη κινηµατογραφική, δεν είναι τυχαία επιλογή ούτε όµως και φόρος τιµής στην οµώνυµη ταινία του Γκοντάρ (1965). Είναι κυρίως µία ένδειξη του τι συµβαίνει στο α, όπου, ταξιδεύοντας, η εικόνα θέλει να αναιρέσει τα δεδοµένα όρια µεταξύ του πλασµένου από τη φαντασία και του πραγµατικού σύµφωνα µε τη γεωγραφία, του εδώ και του αλλού, του πριν και του µετά. Μια περίεργη περιπλάνηση, σʼ έναν παράδοξο χάρτη.

• Η αρπαγή της Ευρώπης (The Abduction of Europe), Άγγελος Σπάρταλης, Ελλάδα, 2006, 75’

Ένα γλυπτό 5 τόνων κατασκευάζεται στον Άγιο Νικόλαο και µεταφέρεται από την Κρήτη στη Γαλλία. Σε µια άλλη ελληνική πόλη, µια µάνα παρακαλεί να της επιστρέψουν το πτώµα του γιου της.

• Έρημος και μόνος για να μου φύγει ο πόνος (Mr. Lumiere... I’m back), Νίκος Αλευράς, Ελλάδα, 2006, 94’

H αληθινή ιστορία ενός διεθνούς µυστικού πράκτορα (ανώτερου του Τζέιµς Μποντ) που, για να γλιτώσει από τους τροµοκράτες, φεύγει στην Κίνα, σʼ ένα µοναστήρι καλογραιών, όπου εκπαιδεύεται στα αθόρυβα όπλα και, αφού κάνει το γύρο του κόσµου σε 90 λεπτά, µετά από τροµακτικές περιπέτειες (µάχες, µίση, πάθη, κακίες και έρωτες) επανέρχεται στις ρίζες του, στο περιβόλι του... για να σκάψει το χώµα και να βρει την ευτυχία και την αρµονία της ζωής του και του σύµπαντος κόσµου. Ευοί Ευάν!

• Κάτω από το σεντόνι (Under the Sheet), Πέτρος Καλκόβαλης/Μελίνα Τσαμπάνη, Ελλάδα, 2006, 90’

Ο Πέρι κι ο Χρήστος µετά από µια νυχτερινή έξοδο καταλήγουν στο σπίτι του πρώτου για να συνεχίσουν τη βραδιά. Ο Πέρι αποφασίζει να καλέσει ένα γνωστό του κολ-γκερλ για να διασκεδάσουν. Η Κάτια έρχεται, αλλά σύντοµα η διασκέδαση καταλήγει σε εφιάλτη. Μετά απʼ αυτή τη βραδιά κανείς δεν θα είναι πια ίδιος.

• Τα κοινά: Τι κοινό έχουμε (The commons, What we hold in common), Λουκία Ρικάκη, Ελλάδα, 2006, 55’

Μια δοκιµιακή ταινία πάνω στις σκέψεις και τους προβληµατισµούς µιας οµάδας συγγραφέων ποιητών από όλο τον κόσµο που βρέθηκαν στην Πάρο για να αναβιώσουν το Συµπόσιο του Πλάτωνα. Μια συνάντηση µε άξονα τη σκέψη πάνω σʼ ένα θέµα και την ανταλλαγή σκέψεων και τοποθετήσεων. Η εικόνα στην ταινία επιχειρεί να δηµιουργήσει επίσης ένα διάλογο οπτικών συνειρµών µε το υλικό των λέξεων που κατοικούν στην ποίηση ή τις σκέψεις των συµµετεχόντων. Αντίστοιχα και η µουσική πλαισιώνει το ταξίδι της σκέψης, ακολουθώντας το ρυθµό της εικόνας.

• Όλα για τίποτα (All for nothing), Αλέξανδρος Σεφεριάδης, Shane Bunnag, Ελλάδα, 2006, 72’

Καλοκαίρι 2004. Η Αθήνα ετοιµάζεται πυρετωδώς για τους Ολυµπιακούς Αγώνες. Στους δρόµους διαδηλώσεις για τον πόλεµο στο Ιράκ, ενώ στο εξωτερικό οι φόβοι για την ασφάλεια των αγώνων κορυφώνονται. Ο Νίκος ζει ανέµελα. ∆ουλεύει ως κούριερ, κατεβαίνει σε διαδηλώσεις, διασκεδάζει µε την παρέα του και φλερτάρει. Οι φίλοι του αγνοούν όµως ότι δουλεύει συγχρόνως και ως χαφιές. Με κίνητρο το χρήµα και µέσα στην προσπάθειά του να κλέψει την κοπέλα ενός φίλου, αρχίζει να δίνει πλαστές πληροφορίες στο αφεντικό του. Όσο µεγαλώνει η πλεκτάνη που στήνει, τόσο ο Νίκος χάνει τον έλεγχο...

Land of Nod, Ευάγγελος Γιοβάνης, ΗΠΑ/Ελλάδα, 2006, 117’

Ο Abel έχει µάθει ότι για να ζήσει τη ζωή του πρέπει να έχει φίλους, να µένει ήρεµος και να λουφάζει. Στο σπίτι του κανείς δεν τον αγαπά, στη δουλειά οι άνθρωποι τον περιφρονούν, και στη ζωή έχει µείνει ”στην απʼ έξω”. Προσπαθώντας να είναι αόρατος, ο Abel τρέχει συνεχώς µακριά από τα προβλήµατα που τον διαλύουν, όπως οι καυτές µέρες της Αριζόνα. Από την ανατολή ως τη δύση, πλένει πιάτα στο εστιατόριο Mamma, απαγγέλλει ποίηση στους σκουπιδοτενεκέδες, και πιστεύει στωικά στην καλοσύνη των ανθρώπων. Ανίκανος να απογοητεύσει οποιονδήποτε εκτός από τον εαυτό του, ο Abel ακούσια κατρακυλά από πιστός φίλος σε πιστό θύµα.

• Τ: Φαντάσου τον κόσμο χωρίς την εικόνα του (T: Imagine the world without its picture), Γιώργος Μπακόλας, Ελλάδα, 2006, 50’

”Φαντάσου τον κόσμο χωρίς την εικόνα του”. Μια συγγραφέας εξαφανίζεται μετά τη δημοσίευση σειράς διηγημάτων, με γενικό τίτλο ”Τα”. Το θέμα των ιστοριών της σχετίζεται με την ύπαρξη ενός βιβλίου που συμπυκνώνει τη γνώση των τυφλών μέσα στους αιώνες για τη δύναμη ζωής και θανάτου που φέρουν οι εικόνες. Διαφορετικές διηγήσεις προσπαθούν να ρίξουν φως μʼ εντελώς πρωτόγνωρο τρόπο, στην αιτία του υποσυνειδήτου, δημιουργώντας θεωρίες που τοποθετούν τη σχέση ανθρώπου και εικόνας στο υψηλότερο βάθρο της ύπαρξης.

• Επόμενη στάση Γκόα (Bus to Goa), Βαγγέλης Ρικούδης, Ελλάδα, 2006, 76’

Ο Βαγγέλης, ένας µικροεπιχειρηµατίας, κάνει ένα ταξίδι στην Ινδία. Αντί όµως να ηρεµήσει, τον ταράζουν διάφορα τηλεφωνήµατα που δέχεται από την Ελλάδα. Μʼ ένα σάκο στην πλάτη, µακριά από το καθηµερινό του περιβάλλον, έρχεται αντιµέτωπος µε τον εαυτό του. Σιγά σιγά αυτές οι σκέψεις για την ουσία της ζωής του τον οδηγούν να βρει τρόπο να µείνει στην Ινδία.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v