Φεστιβάλ Βενετίας: Η ”Μόστρα” δεν εντυπωσίασε

Χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις έκλεισε το 63ο Φεστιβάλ Βενετίας το οποίο, παρά τις πολυαναμενόμενες συμμετοχές εντός και εκτός συναγωνισμού, δεν κατάφερε να εμπνεύσει ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Την παράσταση έκλεψε η ταινία του Ζία Ζανγκ-Κε, ”Still Life”, που απέσπασε τελικά το Χρυσό Λιοντάρι, ενώ το Αργυρό Λιοντάρι κατέκτησε ο Αλέν Ρενέ, για την ταινία ”Private fears in public places”.
Φεστιβάλ Βενετίας: Η ”Μόστρα” δεν εντυπωσίασε

Τέλειωσε και η πρώτη φεστιβαλική συνεύρεση της σεζόν (αν υποθέσουμε ότι ισχύει ακόμα το ”ραντεβού το Σεπτέμβρη”), το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, χωρίς όμως να εμπνεύσει ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Οι αμερικάνικες παραγωγές δεν κατάφεραν να καταπλήξουν τα πλήθη.

Τα διαγωνιζόμενα, ”Bobby” του Εμίλιο Εστεβέζ, ”Hollywoodland” του Άλεν Κούλτερ και το ταλαιπωρημένο ”The Fountain” του Ντάρεν Αρονόφσκι δεν εντυπωσίασαν την επιτροπή παρά το βραβείο καλύτερου ανδρικού ρόλου που κατάφερε να πάρει απ’ το πουθενά ο... Μπεν Άφλεκ. Το ”The Queen” του Στίβεν Φρίαρς, άρεσε και συγκέντρωσε δύο βραβεία, καλύτερου γυναικείου ρόλου για την Έλεν Μίρεν και σεναρίου για τον Πίτερ Μόργκαν. Η νέα ταινία του Αλφόνσο Κουάρον, ”Children of Men”, πήρε το βραβείο φωτογραφίας.

Η επιτροπή, με πρόεδρο την Κατρίν Ντενέβ, έδωσε το Χρυσό Λιοντάρι στην Κινέζικη ταινία ”Still Life” του Ζία Ζανγκ-Κε που μπήκε στον διαγωνισμό την τελευταία στιγμή και μάλιστα ως ταινία-έκπληξη. Εντυπωσίασε τελικά, λόγω της τεχνικής και καλλιτεχνικής αρτιότητας με την οποία διηγείται την ιστορία κάποιων ανθρώπων στο παρασκήνιο της καταστροφής του χωριού ”Fengjie” εξαιτίας της ανέγερσης ενός φράγματος. Το γεγονός είναι αληθινό.

Εκτός συναγωνισμού προβλήθηκαν, η ”Μαύρη Ντάλια” του Μπράιαν Ντε Πάλμα, ”Ο διάβολος φοράει Πράντα” του Ντέιβιντ Φράνκελ, οι αναμενόμενοι ”Δίδυμοι πύργοι” του Όλιβερ Στόουν και το ”Μυστικό του σκιάχτρου” του Νιλ Λα Μπιούτ χωρίς να ενθουσιάσουν. Αντίστοιχης υποδοχής έτυχαν, η καινούργια ταινία του βραβευμένου με το βραβείο συνολικής προσφοράς Ντέιβιντ Λιντς, ”Inland empire” και το ”Μαύρο βιβλίο” του Πολ Βερχόφεν, που επέστρεψαν με Ευρωπαϊκές παραγωγές.

Αργυρό Λιοντάρι για καλύτερη σκηνοθεσία, πήρε ο αειθαλής Αλέν Ρενέ με την ταινία του ”Private fears in public places” και για καλύτερο νέο σκηνοθέτη, ο ”ντόπιος” Εμανουέλε Κριαλέζε με το ”Golden Door”.

Βραβείο πήρε και ο Σπάικ Λι, για το τετράωρο ντοκιμαντέρ του ”When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts”, μια διερεύνηση των βαθύτερων αιτιών για την καταστροφή που προκάλεσε ο διαβόητος τυφώνας ”Κατρίνα” στη Νέα Ορλεάνη.

Η συνέχεια στις Νύχτες Πρεμιέρας.

Λουκάς Τσουκνίδας

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v