Nissan Juke: Με πολυτροπικό υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων
Το Nissan Juke Hybrid συνδυάζει πολυτροπικό υβριδικό κιβώτιο, ηλεκτρική εκκίνηση και έξυπνη ανάκτηση ενέργειας, για πιο άμεση απόκριση και οικονομία στην καθημερινή οδήγηση.
Το Nissan Juke Hybrid συνδυάζει πολυτροπικό υβριδικό κιβώτιο, ηλεκτρική εκκίνηση και έξυπνη ανάκτηση ενέργειας, για πιο άμεση απόκριση και οικονομία στην καθημερινή οδήγηση.
Το εμβληματικό συμπαγές crossover της Nissan, το Juke, είναι εξοπλισμένο με ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, προσφέροντας αποτελεσματική και άμεση απόκριση. Διαθέτει ένα πολυτροπικό υβριδικό κιβώτιο ταχυτήτων που δίνει προτεραιότητα στην απόδοση, την άμεση απόκριση και την αρμονική οδήγηση. Οδηγοί και επιβάτες απολαμβάνουν την 100% ηλεκτρική εκκίνηση, την ελκυστική οδηγική του ικανότητα και την εξαιρετική οικονομία καυσίμου, το αποτελεσματικό σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας και την μπαταρία υψηλής απόδοσης.
Κεντρικός στόχος του υβριδικού συστήματος κίνησης ήταν ότι έπρεπε να συμπληρώνει την ήδη ευέλικτη και δυναμική προσωπικότητα του Juke, η οποία έχει αποδειχθεί τόσο δημοφιλής στους πελάτες της έκδοσης με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ενώ τα παραδοσιακά υβριδικά προσφέρουν μια πολύ καλή εμπειρία, το έξυπνο σύστημα κίνησης του Juke Hybrid έχει ρυθμιστεί για να μεγιστοποιεί τον χρόνο που το Juke αφιερώνει σε λειτουργία EV, κάτι που εκτιμούν περισσότερο οι οδηγοί. Ένας βασικός στόχος για τους μηχανικούς της Nissan ήταν να μειώσουν τη συχνότητα ενεργοποίησης και απενεργοποίησης του κινητήρα, κάτι που οι οδηγοί βρίσκουν άβολο και ενοχλητικό. Αυτό αυξάνει την οδηγική απόλαυση καθώς και βελτιστοποιεί την απόδοση.
Κατά τη διάρκεια των τελικών δοκιμών, έως και 80% της αστικής οδήγησης επιτεύχθηκε σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, με σύντομες υβριδικές φάσεις για την επαναφόρτιση της μπαταρίας πριν από την επιστροφή στη λειτουργία EV. Το Juke Hybrid όχι μόνο ξεκινάει 100% σε ηλεκτρική λειτουργία, αλλά μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 χλμ./ώρα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, ώστε οι οδηγοί να απολαμβάνουν ισχυρή, σταθερή, επαναλαμβανόμενη και διαρκή εμπειρία οδήγησης EV.
Το σύστημα μεγιστοποιεί αυτόματα τη χρήση ηλεκτρικού οχήματος, αλλά το Juke Hybrid είναι επίσης εξοπλισμένο με έναν ειδικό διακόπτη λειτουργίας EV που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χαρακτηριστικό όταν ο οδηγός δεν θέλει να λειτουργεί ο κινητήρας, όπως σε κατοικημένες περιοχές, γύρω από κατοικημένες περιοχές όπως σχολεία, χώρους στάθμευσης, drive-through και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ενώ η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας το επιτρέπει, θα αναγκάσει το Juke Hybrid να λειτουργεί μόνο ως ηλεκτρικό όχημα.

Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης Nissan νέας γενιάς, υπερσύγχρονο, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε υβριδικές εφαρμογές. Αποδίδει 94 ίππους και ροπή 148 Nm. Από την ηλεκτρική πλευρά, η Nissan παρείχε τον κύριο ηλεκτροκινητήρα που παράγει 49 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ η Renault παρείχε τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, τον μετατροπέα και την υγρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και το καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα επιλογή βενζινοκινητήρα, με μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% σε σχέση με τον μικτό κύκλο.
Το κλειδί για την οδηγική απόλαυση είναι το προηγμένο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών επιλογών χαμηλής τριβής που παρέχει βέλτιστη αξιοποίηση της προωθητικής ισχύος, είτε πρόκειται για ηλεκτρικό κινητήρα, βενζινοκιτήρα είτε και τα δύο.
Το κιβώτιο ταχυτήτων ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο, ο οποίος διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την προηγμένη αρχιτεκτονική σειριακής-παράλληλης σύνδεσης. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να πλοηγηθεί απρόσκοπτα σε διαφορετικές απαιτήσεις υβριδισμού (σειρά, παράλληλη σύνδεση, σειριακή-παράλληλη σύνδεση) ανάλογα με τις απαιτήσεις επιτάχυνσης και ισχύος, όλα χωρίς καμία παρέμβαση του οδηγού. Ως αποτέλεσμα, δεν υπάρχει αίσθηση «λαστιχένιας ζώνης», η οποία γίνεται αρνητικά αντιληπτή από τους πελάτες των παραδοσιακών υβριδικών, και ο οδηγός θα απολαύσει άμεση επιτάχυνση, ησυχία, εκλεπτυσμένη οδήγηση καθώς και αποτελεσματικές χαμηλές εκπομπές ρύπων – το καλύτερο όλων των κόσμων.

Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας θα λειτουργεί ως γεννήτρια και θα συλλαμβάνει κινητική ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική ενέργεια που θα αποθηκεύεται στην υβριδική μπαταρία πρόωσης.
Η προηγμένη λειτουργία Regenerative Cooperative Brake συνδυάζει την αναγεννητική πέδηση και την παραδοσιακή πέδηση τριβής για να επιτύχει μια φυσική αίσθηση πεντάλ και αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας. Ο οδηγός δεν θα αντιλαμβάνεται τις ρυθμίσεις μεταξύ των δύο συστημάτων, διασφαλίζοντας ότι η ανατροφοδότηση μέσω του πεντάλ φρένου παραμένει σταθερή και διαισθητική.
Διαθέτει επίσης επιλογέα τρόπου οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία Eco/Normal/Sport. Η λειτουργία οδήγησης όχι μόνο αλλάζει την προσπάθεια στο τιμόνι, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, αλλά στην περίπτωση του νέου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλάζει επίσης τη συμπεριφορά του συστήματος αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η αναγέννηση κατά το φρενάρισμα ρυθμίζεται σε υψηλό επίπεδο, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για αποτελεσματική επιτάχυνση. Στη λειτουργία Eco, θα μειώσει την απαίτηση του συστήματος κλιματισμού για μεγιστοποιήση της απόδοσης.
Όπως και με το LEAF pure EV, το JUKE Hybrid είναι εξοπλισμένο με το σύστημα e-Pedal Step της Nissan, το οποίο, όταν ενεργοποιηθεί, επιτρέπει τον έλεγχο της πορείας του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας το πεντάλ γκαζιού. Όταν το πόδι σηκώνεται από το γκάζι, εφαρμόζεται μέτρια αναγεννητική πέδηση (έως 0,15g) και θα επιβραδύνει το JUKE σε ταχύτητα έρπουσας ταχύτητας (~5kph). Πρόσθετο πεντάλ πέδησης μπορεί μερικές φορές να είναι απαραίτητο για την επιβράδυνση και είναι απαραίτητο για την επίτευξη πλήρους ακινητοποίησης (η λειτουργία αυτόματης συγκράτησης μπορεί να επιλεγεί για ευκολία). Η χρήση του e-Pedal γίνεται γρήγορα διαισθητική και το αποτέλεσμα είναι η μείωση του φόρτου εργασίας του οδηγού κατά την οδήγηση στην πόλη και, με αυτόν τον τρόπο, παρέχει μια ομαλή και χαλαρωτική εμπειρία οδήγησης, μεγιστοποιώντας παράλληλα τις ευκαιρίες αναγέννησης της υβριδικής μπαταρίας, βελτιώνοντας περαιτέρω την εμπειρία EV.