Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID. Polo

Μια πρώτη βόλτα στους δρόμους της Βαρκελώνης με το ολοκαίνουργιο ID. Polo, αποκαλύπτει την κατεύθυνση της Volkswagen στα προσιτά μικρά EV και τα βασικά τεχνικά του στοιχεία.

Οδηγούμε στη Βαρκελώνη το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID. Polo

αποστολή στην Ισπανία

Το 2026, η Volkswagen θα εξαπολύσει σφοδρή επίθεση της στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι η δεύτερη φορά στην ιστορία της που εισβάλει στην αγορά των EV, αλλά τώρα έχει νέα στόχευση, την κατηγορία των μικρών και προσιτών όσον αφορά την τιμή πώλησης μοντέλων μηδενικών ρύπων. Δηλαδή, τώρα κάνει αυτό που θα έπρεπε να πράξει όταν ξεκίνησε την προσπάθεια της στην ηλεκτροκίνηση.

Ακολουθήσαμε πιστά το πρόγραμμα

Συμμετείχαμε στην ολιγομελή δημοσιογραφική αποστολή της Kosmocar στη Βαρκελώνη, της Ισπανίας για να οδηγήσουμε και να αξιολογήσουμε το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID. Polo. Ακολουθήσαμε πιστά το πρόγραμμα με ακρίβεια λεπτού γιατί μας συνόδευε η τελειομανής και ακούραστη Βίκυ Καραδήμου Senior PR Expert Group Kosmocar. Εξαιρετική συνεργάτης εδώ και πολλά χρόνια. Ένα λαμπερό αστέρι της αυτοκίνησης.

Ειλικρινά δεν θυμόμαστε πόσες φορές μας είπαν τα στελέχη της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης την τιμή του ID. Polo. «Είναι κάτω από τις 25.000 ευρώ», τόνισαν σε κάθε ευκαιρία. Μας διευκρίνισαν ότι κάτω από τις 25.000 ευρώ θα κοστίζει η βασική έκδοση. Δεν έχουμε λόγους να μην τους πιστέψουμε γιατί αυτό το καθοριστικό στοιχείο περιλαμβάνεται και στο επίσημο κείμενο της παρουσίασης. Επιτέλους, η Volkswagen μειώνει τις τιμές πώλησης προσδοκώντας σε αύξηση του μεριδίου της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Έρχεται τον Απρίλιο 2026

Το ID. Polo είναι το πρώτο από τα τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα στην κατηγορία μικρών και συμπαγών αυτοκινήτων που πρόκειται να κυκλοφορήσουν από το 2026. Οι επίσημες προπωλήσεις του ID. Polo θα ξεκινήσουν σε περίπου πέντε μήνες - στα τέλη Απριλίου 2026.

Οι τελικές δοκιμαστικές διαδρομές για την τελειοποίηση του νέου Volkswagen βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο αυτών των δοκιμαστικών διαδρομών με αυτοκίνητα προπαραγωγής που εξακολουθούν να είναι καμουφλαρισμένα, η Volkswagen ανοίγει τώρα τις πόρτες του ID. Polo στα διεθνή μέσα ενημέρωσης για πρώτη φορά.

Νέα πλατφόρμα

Είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην τεχνολογία από το νέο εξελικτικό στάδιο της πλατφόρμας αρθρωτής ηλεκτρικής κίνησης (MEB), την MEB+. Με το βελτιωμένο υλικό και λογισμικό από την MEB+, η Volkswagen φέρνει μια νέα γκάμα καινοτομιών στα μοντέλα ID. Αυτές περιλαμβάνουν μια νέα ηλεκτρική κίνηση στους εμπρός τροχούς που αναπτύχθηκε ειδικά για τις πιο συμπαγείς σειρές προϊόντων της VW - αυτή χρησιμοποιείται ως νέο χαρακτηριστικό στο ID. Polo. Στις μικρότερες κατηγορίες οχημάτων, το νέο σύστημα κίνησης προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο όσον αφορά τον διαθέσιμο χώρο όσο και την τιμή.

Αυθεντικό Volkswagen

Αυτό το συμπαγές μοντέλο Volkswagen είναι μια συνεργασία εντός του Brand Group Core, η Cupra ήταν υπεύθυνη για τη διαχείριση του έργου, ενώ το Κέντρο Σχεδιασμού Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ ήταν το σημείο όπου έλαβε χώρα η διαδικασία σχεδιασμού για το ID. Polo.

Οι βασικές τεχνολογίες του ηλεκτρικού Polo - π.χ. τα συστήματα υποβοήθησης, η κίνηση, το σύστημα κίνησης και το σύστημα διεύθυνσης - βασίζονται στο αρθρωτό σύστημα MEB+ που αναπτύχθηκε από τη Volkswagen. Το ID. Polo κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Seat & Cupra στο Μαρτορέλ στην Ισπανία, καθιστώντας το ένα πραγματικά ευρωπαϊκό.

Το ID. Polo είναι το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε με βάση τη σχεδιαστική γλώσσα Volkswagen Pure Positive που ανέπτυξε ο Andreas Mindt και η ομάδα του. Επιπλέον, το όχημα είναι εξαιρετικά αεροδυναμικό, με τον καλύτερο στην κατηγορία του συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,264.

Το ολοκαίνουργιο ID. Polo που βασίζεται στο MEB+ έχει μήκος 4.053 χιλ., πλάτος 1.816 χιλ. και ύψος 1.530 χιλ. Το μεταξόνιο είναι 2.600 χιλ. Για λόγους σύγκρισης, αυτές είναι οι αντίστοιχες τιμές για το Polo με βενζινοκινητήρες που βασίζονται στο αρθρωτό εγκάρσιο πλαισιο (MQB), το οποίο προσφέρεται παράλληλα με το ηλεκτρικό ID. Polo: 4.074 χιλ. (μήκος), 1.751 χιλ. (πλάτος), 1.451 χιλ. (ύψος) και 2.552 χιλ. (μεταξόνιο).

Οι εξωτερικές διαστάσεις και των δύο Polo βρίσκονται σε παρόμοιο επίπεδο. Παρ' όλα αυτά, το ηλεκτρικό ID. Polo προσφέρει σημαντικό επιπλέον χώρο χάρη στις ιδιαίτερα συμπαγείς μονάδες κίνησης της MEB+. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες έχουν 19 χιλ. περισσότερο εσωτερικό χώρο διαθέσιμο από ό,τι στο κλασικό Polo και αυτό είναι ιδιαίτερα αισθητό στο πίσω μέρος.

Το εσωτερικό πλάτος και ο χώρος για το κεφάλι έχουν επίσης αυξηθεί. Ο όγκος του χώρου αποσκευών έχει επίσης επεκταθεί κατά 24% - από 351 σε 435 λίτρα. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι αναδιπλωμένες, η χωρητικότητα φορτίου αυξάνεται στα 1.243 λίτρα (Polo MQB: 1.125 λίτρα). Χάρη σε αυτόν τον επιπλέον χώρο, το τετράθυρο και πενταθέσιο ID. Polo είναι πλέον ένα πιο ολοκληρωμένο μοντέλο από οποιονδήποτε άλλον προκάτοχό του, εξειδικευμένο σε αστικά περιβάλλοντα, αλλά εξίσου άνετο και πολύ πέρα ​​από τα όρια της πόλης και σε ταξίδια με οικογένεια και φίλους.

Κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού έχει ανανεωθεί και επανασχεδιαστεί πλήρως. Βασικές πτυχές του σχεδιασμού εδώ περιλαμβάνουν την εργονομική αλληλεπίδραση ψηφιακών και φυσικών χειριστηρίων, καθώς και την οριζόντια αρχιτεκτονική του ταμπλό. Τα ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) και η οθόνη ψυχαγωγίας που είναι ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό είναι διατεταγμένα έτσι ώστε να σχηματίζουν έναν οπτικό άξονα για τον οδηγό. Αυτές οι δύο νέες οθόνες από μόνες τους αποτελούν απόδειξη του πόσο υψηλής ποιότητας, ακριβείς και λειτουργικές είναι οι λεπτομέρειες στο ID. Polo.

Οθόνες 10,25 ιντσών και 13 ιντσών. Το Digital Cockpit έχει διαγώνιο 26 εκατ. (10,25 ίντσες) και διαθέτει κρυστάλλινα γραφικά. Ένα μοναδικό σημείο πώλησης στο ID. Η κατηγορία του Polo έχει μέγεθος οθόνης αφής 13 ιντσών (διαγώνιος 33 εκατ.) του συστήματος ψυχαγωγίας, του οποίου ο πίνακας μενού είναι απλός και αυτονόητος. Για άλλη μια φορά, τα γραφικά είναι υψηλής ανάλυσης και ακριβή. Η οθόνη είναι επίσης εύκολα προσβάσιμη τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.

Νέος ηλεκτρικός κινητήρας

Νέος σχεδιασμός ηλεκτροκινητήρα. Η ηλεκτρική κίνηση για το ID. Το Polo έχει εντελώς νέο σχεδιασμό. Η δυναμική καρδιά του αποδοτικού συστήματος είναι ο νέος ηλεκτρικός κινητήρας APP290. Το APP σημαίνει αξονική παράλληλη θέση, ενώ το 290 αντιπροσωπεύει τη μέγιστη ροπή σε νιούτον-μέτρα.

Ο νέος ηλεκτρικός κινητήρας θα είναι αρχικά διαθέσιμος σε τρία επίπεδα ισχύος με 85 kW (116 ίπποι), 99 kW (135 ίπποι) και 155 kW (211 ίπποι). Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, μια ιδιαίτερα σπορ έκδοση του ID. Το Polo με ισχύ 166 kW (226 ίπποι) θα ακολουθήσει ως το πιο ισχυρό μοντέλο στη σειρά προϊόντων. Το κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένου του περιβλήματος, και ο επίσης πρόσφατα αναπτυγμένος παλμικός μετατροπέας είναι τοποθετημένοι στο περίβλημα του κινητήρα.

Η μπαταρία στο ID. Polo διατίθεται με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 37 kWh ως μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) και με 52 kWh ως μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) με ακόμη υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα.

Πρώτη δοκιμή στους δρόμους της Βαρκελώνης

Πήραμε την έκδοση με την μπαταρία 52 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία 450 χλμ. και ξεκινήσαμε την πρώτη δοκιμή στους δρόμους της Βαρκελώνης. Το προκαθορισμένο πρόγραμμα της δοκιμής περιλάμβανε ακόμη και μια μικρή διαδρομή σε στρωμένο χωματόδρομο.

Στο ασφάλτινο τερέν το γερμανικό EV κινήθηκε με εξαιρετικό τρόπο. Σταθερό, προβλέψιμο, με μικρές κλίσεις στις στροφές και ιδιαίτερα αποδοτικό. Μας έκανε εντύπωση η άμεση παροχή ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα και η αθόρυβη λειτουργία του. Να τονίσουμε την υψηλή ποιότητα κύλισης και την εργονομία. Οι χώροι είναι άνετοι και η ποιότητα κατασκευής στα υψηλά επίπεδα της γερμανικής μάρκας.

Δεν το πιέσαμε όσο θα θέλαμε γιατί οδηγήσαμε ένα αυτοκίνητο προπαραγωγής και επιπλέον είχαμε μαζί μας έναν συνοδό από την Volkswagen για να ελέγχει συνεχώς το αυτοκίνητο.

Πήραμε όμως μια καλή γεύση και διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για μια πρόταση η οποία ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του οδηγού που αναζητά ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων. Είναι ένα αυθεντικό μοντέλο της Volkswagen. Αν και στην Ελλάδα η βασική έκδοση κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ, θα αποτελέσει ένα ακόμη ισχυρό ατού της μάρκας για να αυξήσει το ποσοστό της στα EV.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v