Το BMW Group λανσάρει καύσιμα που υποκαθιστούν το ντίζελ

Με το ανανεώσιμο καύσιμο HVO100, το BMW Group δείχνει έναν άμεσο, ρεαλιστικό δρόμο για μείωση εκπομπών CO2 στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του, πριν καν βγουν από το εργοστάσιο.

Το BMW Group λανσάρει καύσιμα που υποκαθιστούν το ντίζελ

Το BMW Group παρουσίασε λύσεις για την απανθρακοποίηση των αυτοκινήτων. Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης σε καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες.

Το πλεονέκτημά τους είναι η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO2. Με περισσότερα από 250 εκατομμύρια οχήματα να κυκλοφορούν στην Ευρώπη, το αποτύπωμα CO2 μπορεί να βελτιωθεί εφόσον αυξηθεί το ποσοστό των ανανεώσιμων καυσίμων. Μία νέα τεχνική λύση του BMW Group επιβεβαιώνει ότι όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW ενός στόλου ανεφοδιάζονται αποκλειστικά με HVO100.

Ο Dr. Martin Kaufmann, Επικεφαλής Ανάπτυξης Κινητήριων Συνόλων του BMW Group, δήλωσε: «Στόχος μας είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικά. Με το HVO100, που υποκαθιστά το ντιζελ, έχουμε τη δυνατότητα να μειώσουμε το αποτύπωμα CO2. Ιδίως στον τομέα καυσίμων που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες, διακρίνουμε δυνατότητες που είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε».

Από τον Ιανουάριο του 2025, όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW που παράγονται στη Γερμανία εφοδιάζονται με HVO100 πριν παραδοθούν στους εμπόρους. Αυτό το βήμα υπογραμμίζει τη δέσμευση της BMW να καταστήσει την απανθρακοποίηση εφικτή και πρακτικά εφαρμόσιμη σήμερα. Η συντομογραφία HVO σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο» και το «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καύσιμο 100% καθαρό.

Το «Neste MY Renewable Diesel» HVO100 χρησιμοποιείται στα εργοστάσια του BMW Group σε Μόναχο, Dingolfing, Regensburg και Λειψία.

Μείωση εκπομπών CO2 έως και 90%

Το καύσιμο του Φινλανδού κατασκευαστή Neste επιτρέπει μείωση των εκπομπών CO2 έως και 90% («well to wheel») σε σύγκριση με το ορυκτό ντίζελ. Η αρχική πλήρωση στα εργοστάσια, πριν από την παράδοση στο δίκτυο εμπόρων του BMW Group, κυμαίνεται μεταξύ πέντε και οκτώ λίτρων, ανάλογα με το μοντέλο.

Για το BMW Group, η τεχνολογική δεκτικότητα αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, και οι προθέσεις του αποτυπώνονται στο μότο «Options instead of bans» («Επιλογές αντί για απαγορεύσεις»). Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο – από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV), plug-in υβριδικά οχήματα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, έως εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που μπορούν να λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα.

Ανανεώσιμα καύσιμα

Το BMW Group έχει ήδη εγκρίνει για τα οχήματά του τη χρήση διαφόρων ανανεώσιμων καυσίμων, όπως τα HVO100, B10 και eFuels σύμφωνα με το πρότυπο EN590 για πετρελαιοκινητήρες, καθώς και τα E25 και eFuels σύμφωνα με το πρότυπο EN228 για βενζινοκινητήρες.

Η νομοθεσία πρέπει να συμβαδίζει με τις εξελίξεις. Για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των ανανεώσιμων καυσίμων σε ολόκληρη την αγορά, το BMW Group ζητά φιλόδοξη εφαρμογή της Οδηγίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED III), συμπεριλαμβανομένων εθνικών στόχων που προβλέπουν τουλάχιστον 30% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v