Η καρδιά του αμιγώς ηλεκτρικού Toyota bZ4X

Το ανανεωμένο Toyota bZ4X έρχεται με σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις, αυξημένη ισχύ και βελτιωμένη αυτονομία, ανεβάζοντας τον πήχη στην ηλεκτροκίνηση.

Η καρδιά του αμιγώς ηλεκτρικού Toyota bZ4X

αποστολή στην Ισπανία

Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του ανανεωμένου αμιγώς ηλεκτρικού Toyota bZ4X, στη Μάλαγα, της Ισπανίας, είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για την τεχνολογική πρόοδο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης που έχει δημιουργήσει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

Μάθαμε τα βασικά στοιχεία του ανανεωμένου αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X: Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βελτιώσεων και νέων χαρακτηριστικών. Πλήρης αναθεώρηση του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης με μπαταρία: νέες μπαταρίες και eAxles προσφέρουν περισσότερη ισχύ – έως 338 ίππους και μεγαλύτερη απόδοση. Αυξημένες επιλογές με διπλή σειρά μπαταριών (57,7 και 73,1kWh). Εκτεταμένη αυτονομία, έως 552 χλμ. και ταχύτερη φόρτιση. Ρύθμιση ανάρτησης για βελτιωμένη άνεση οδήγησης και δυναμική απόδοση. Νέες εξωτερικές λεπτομέρειες ενισχύουν τον σχεδιασμό του μπροστινού μέρους και βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση. Νέο οριζόντιο ταμπλό με οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών και κεντρική κονσόλα «ψηφιακού νησιού». Πρόσθετα μέτρα για περαιτέρω μόνωση της καμπίνας από θόρυβο και κραδασμούς.

Το bZ4X ήταν το πρώτο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία της Toyota, που κυκλοφόρησε στην αγορά το 2022, θέτοντας το πρότυπο για την προσέγγιση της εταιρείας στην ανάπτυξη νέων, πλήρως ηλεκτρικών SUV.

Νέοι eAxles

Τα στελέχη της Toyota τόνισαν ότι το σημαντικότερο τεχνολογικό επίτευγμα είναι οι νέοι, συμπαγείς και ελαφριοί eAxles, που ενσωματώνουν το ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων, τον κινητήρα και τον μετατροπέα. Πιο αποτελεσματική απόδοση μετατροπέα με νέους ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SiC). Στοχευμένα μέτρα για τη μείωση των εσωτερικών απωλειών ενέργειας. Βελτιωμένη δυναμική απόδοση AWD με νέο σύστημα ελέγχου στροφής για τον έλεγχο της ροπής κίνησης εμπρός και πίσω στις στροφές.

Η πλήρης ενημέρωση της πλατφόρμας του bZ4X περιλαμβάνει την υιοθέτηση αναβαθμισμένων eAxles. Αυτές οι συμπαγείς, ελαφριές μονάδες ενσωματώνουν τα βασικά ηλεκτρικά εξαρτήματα κίνησης: κιβώτιο ταχυτήτων, κινητήρα και μετατροπέα. Ο σχεδιασμός εξοικονόμησης χώρου συμβάλλει στο να προσφέρει στο όχημα μικρότερες προεξοχές, χαμηλότερο κέντρο βάρους και περισσότερο χώρο καμπίνας και φόρτωσης.

Η πλήρης αναθεώρησή τους για το νέο μοντέλο επικεντρώθηκε τόσο στην απόδοση όσο και στην αποδοτικότητα με στόχο την παροχή περισσότερης ισχύος με χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας.

Αύξηση ισχύος

Ως αποτέλεσμα, η μέγιστη ισχύς από τον μπροστινό κινητήρα αυξάνεται κατά περισσότερο από 11%, από 150 σε 167 kW, ενώ η μέγιστη ισχύς από την πίσω μονάδα έχει αυξηθεί από 80 σε 87 kW.

Στο bZ4X με τετρακίνηση, η συνδυασμένη ισχύς είναι 338 ίπποι, καθιστώντας το ένα από τα πιο ισχυρά μοντέλα Toyota που διατίθενται στην Ευρώπη, εκτός του εύρους απόδοσης GR. Αυτή η ισχύς διαχειρίζεται άνετα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το οποίο διαθέτει διαφορικό προφόρτισης και ίσου μήκους αριστερούς και δεξιούς άξονες κίνησης για να διασφαλίζεται η ευθύγραμμη οδήγηση.

Διαχείριση υψηλών τάσεων

Μας ενημέρωσαν ότι οι νέοι ημιαγωγοί καρβιδίου του πυριτίου (SiC) στον μετατροπέα είναι το κλειδί για αυτό το επίτευγμα. Αυτοί είναι πιο αποδοτικοί από τον προηγούμενο τύπο πυριτίου στη διαχείριση υψηλών τάσεων, λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες και παρέχουν υψηλότερες εξόδους.

Η Toyota επιδίωξε επίσης να μειώσει τις απώλειες ενέργειας όπου είναι δυνατόν. Αυτό περιελάμβανε την εφαρμογή μιας διαδικασίας υπερ-στίλβωσης στις επιφάνειες των δοντιών του γραναζιού στο κιβώτιο ταχυτήτων. Περαιτέρω οφέλη σημειώθηκαν με την εισαγωγή μιας ηλεκτρικής αντλίας λαδιού που χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια από τον προηγούμενο μηχανικό τύπο.

Προετοιμασία μπαταρίας

Μας εξήγησαν ότι η νέα λειτουργία προετοιμασίας μπαταρίας είναι το κλειδί για τη μείωση των χρόνων φόρτισης, ιδιαίτερα σε ψυχρά κλίματα. Αυτό διασφαλίζει ότι η μπαταρία βρίσκεται στη βέλτιστη θερμοκρασία της κατά την έναρξη της φόρτισης. Με την μπαταρία πλήρως προθερμασμένη, μια γρήγορη φόρτιση DC από 10 έως 80 τοις εκατό θα διαρκέσει 28 λεπτά, απόδοση που είναι σταθερή σε ένα εύρος εξωτερικής θερμοκρασίας από -10 έως +25°C.

Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει την προετοιμασία χειροκίνητα μέσω του συστήματος πολυμέσων του αυτοκινήτου, να την προγραμματίσει να ξεκινήσει σε μια συγκεκριμένη ώρα ή θα ενεργοποιηθεί αυτόματα όταν ένα σημείο γρήγορης φόρτισης προγραμματιστεί ως προορισμός στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.

Απόδοση με ψύξη και θέρμανση μπαταρίας

Έμφαση δόθηκε στη διάταξη ψύξης νερού που χρησιμοποιεί ψυκτικό από το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου όταν χρειάζεται για να μειώσει τη θερμοκρασία του ψυκτικού. Το ψυγείο λειτουργεί από την κάτω επιφάνεια της μπαταρίας, έτσι ώστε κάθε στοιχείο να ψύχεται ομοιόμορφα. Η στάνταρ παροχή αντλίας θερμότητας στο σύστημα κλιματισμού εξασφαλίζει ενεργειακά αποδοτική απόδοση.

Η λειτουργία θέρμανσης μπαταρίας παρέχει ομοιόμορφη θέρμανση όλων των στοιχείων, με συνεπή λειτουργία ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, συμβάλλοντας στη μείωση του χρόνου φόρτισης. Το σύστημα χρησιμοποιεί έναν εναλλάκτη θερμότητας νερού-νερού που βρίσκεται ανάμεσα στα κυκλώματα ψυκτικού υψηλής και χαμηλής θερμοκρασίας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v