Οδηγούμε στη μαγευτική Ανδαλουσία το αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X

Μια ολοκληρωμένη πρώτη εμπειρία από την οδήγηση του ανανεωμένου Toyota bZ4X στην Ανδαλουσία, μέσα από το ταξίδι και τις δοκιμές μας στη Μάλαγα.

Οδηγούμε στη μαγευτική Ανδαλουσία το αμιγώς ηλεκτρικό Toyota bZ4X

αποστολή στην Ισπανία

Προσκαλεσμένοι της Toyota Ελλάς, πήγαμε στη Μάλαγα για να δοκιμάσουμε το ανανεωμένο Toyota bZ4X.

Η Μάλαγα είναι μια πόλη και δήμος της Ισπανίας, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας που ανήκει στην Αυτοδιοικούμενη Περιφέρεια της Ανδαλουσίας. Βρίσκεται στη δυτική άκρη της Μεσογείου και στη νότια ακτή της Ιβηρικής χερσονήσου, γύρω στα 100 χιλιόμετρα ανατολικά του στενού του Γιβραλτάρ.

Σε μια ώρα από το αεροδρόμιο απολαμβάνοντας το τοπίο και τον εξαιρετικό οδικό δίκτυο με άσφαλτο υψηλής ποιότητας, φθάνεις στο Sotogrande. Είναι το μεγαλύτερο ιδιωτικό οικιστικό συγκρότημα στην Ανδαλουσία της Ισπανίας!

Πρόκειται για μια περιφραγμένη κοινότητα στον δήμο San Roque. Βρίσκεται 25 χλμ. βορειοανατολικά του Γιβραλτάρ, το Sotogrande αποτελείται από μια έκταση 25 τετραγωνικών χιλιομέτρων από τη Μεσόγειο Θάλασσα μέχρι τους πρόποδες της Sierra Almenara, προσφέροντας θέα στη θάλασσα, τους λόφους, τα δάση φελλού και τα καταπράσινα fairways, συμπεριλαμβανομένου του Βράχου του Γιβραλτάρ και του Μαρόκου.

Φιλοσοφία eTNGA

Το bZ4X ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που αναπτύχθηκε με βάση τη φιλοσοφία eTNGA της Toyota New Global Architecture. Είναι ένα αυτοκίνητο κατηγορίας D που ξεχωρίζει στην κατηγορία του για την απόδοση και το στυλ ενός SUV, με προαιρετική τετρακίνηση XMODE.

Έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2022, το bZ4X υπέστη σημαντικές οπτικές και τεχνικές βελτιώσεις το 2025. Στην επίσημη παρουσίαση έμφαση δόθηκε στην επιλογή που υπάρχει ανάμεσα σε δυο μπαταρίες. Το ανανεωμένο bZ4X προσφέρει την επιλογή δύο μπαταριών ιόντων λιθίου με διαφορετική ισχύ (57,7 και 73,1 kWh μικτής χωρητικότητας). Επίσης αναφέρθηκε και η πρόοδος στους ηλεκτροκινητήρες. Υιοθετήθηκαν νέοι, ισχυρότεροι ηλεκτροκινητήρες eAxle με ισχύ έως 343 ίππους.

Μάθαμε ότι ο οδηγός έχει δυο επιλογές για την μετάδοση της κίνησης. Η μπαταρία των 57,7 kWh είναι αποκλειστική για το bZ4X με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η μονάδα των 73,1 kWh είναι διαθέσιμη τόσο σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός όσο και σε εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Αυτονομία έως 573 χλμ.

Η μέγιστη αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο οδήγησης WLTP είναι έως 573 χλμ., ανάλογα με την έκδοση και το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Η Toyota προσφέρει ένα Πρόγραμμα Φροντίδας Μπαταρίας που καλύπτει την μπαταρία κάθε χρόνο για έως και 10 χρόνια ηλικίας οχήματος ή έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης, με την επιφύλαξη ετήσιου ελέγχου της υγείας της μπαταρίας.

Επίσης προσφέρονται νέος (προαιρετικός) ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW, λειτουργία προετοιμασίας μπαταρίας για ταχύτερη φόρτιση και ενημερώσεις λογισμικού για την παροχή έξυπνου σχεδιασμού διαδρομής. Η νέα λειτουργία προετοιμασίας μπαταρίας βελτιώνει την απόδοση φόρτισης στις περισσότερες συνθήκες.

Να τονίσουμε ότι από την κυκλοφορία του, το bZ4X έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πέντε κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα στην κατηγορία του σε όλη την Ευρώπη. Οι τελευταίες αλλαγές ενισχύουν περαιτέρω τη θέση του στην πρώτη γραμμή του διευρυνόμενου χαρτοφυλακίου BEV της Toyota.

Αυξημένη ισχύς με βελτιωμένους eAxles

Μας ενημέρωσαν ότι τα συμπαγή, ελαφριά και ενεργειακά αποδοτικά eAxles έχουν επίσης αναβαθμιστεί. Χρησιμοποιούν πλέον ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SIC), οι οποίοι βοηθούν στην επίτευξη υψηλότερης ισχύος εξόδου, καθιστώντας το ανανεωμένο bZ4X ένα από τα πιο ισχυρά μοντέλα της μάρκας που διατίθενται στην Ευρώπη εκτός της γκάμας αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων GR.

Διατίθενται τρία συστήματα μετάδοσης κίνησης:
Μπαταρία 57,7 kWh και 167 DIN hp (123 kW), κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Μπαταρία 73,1 kWh και 224 ίπποι DIN (165 kW), κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Μπαταρία 73,1 kWh και 343 ίπποι DIN (252 kW), τετρακίνηση.

Η έκδοση με τετρακίνηση διαθέτει διπλάσια ικανότητα ρυμούλκησης, στα 1.500 κιλά. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC παραμένει στα 150 kW.

Ενημερώσεις σχεδιασμού και βελτιώσεις άνεσης

Όπως διαπιστώσαμε, ο σχεδιασμός έχει ανανεωθεί τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου παρουσιάζει μια πιο κομψή εμφάνιση με βελτιωμένη αεροδυναμική. Προσέξαμε ότι το εσωτερικό έχει ανανεωθεί πλήρως και διαθέτει νέα κεντρική κονσόλα για εύκολη χρήση ψηφιακών συσκευών και νέο σχεδιασμό πίνακα οργάνων, με οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών (βασικός εξοπλισμός).

Ενημερώσεις λογισμικού

Μάθαμε ότι το ανανεωμένο bZ4X είναι εξοπλισμένο με λειτουργία προετοιμασίας μπαταρίας (στάνταρ). Με την προετοιμασία της μπαταρίας, μπορεί να διασφαλιστεί η βέλτιστη θερμοκρασία για τη φόρτιση, επιτρέποντας υψηλότερη ισχύ φόρτισης. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα ή αυτόματα μέσω πλοήγησης σε σταθμό ταχείας φόρτισης.

Παρέχεται λειτουργία πλοήγησης BEV, η οποία επιλέγει αυτόματα μια διαδρομή με προτεινόμενους, βολικούς σταθμούς φόρτισης, με βάση την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου και την υπολειπόμενη αυτονομία οδήγησης. Παρέχεται ασύρματα μέσω της μονάδας επικοινωνίας δεδομένων (DCM).

Στους δρόμους της Ισπανίας

Για την πρώτη οδήγηση του ανανεωμένου Toyota bZ4X, επιλέξαμε την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία 73,1 kWh, απόδοση 224 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Για να έχουμε μια πλήρη εικόνα του αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων που φιλοδοξεί να κατακτήσει και την ελληνική αγορά προτιμήσαμε την πιο μεγάλη και απαιτητική διαδρομή από τις διαθέσιμες επιλογές του τμήματος της Toyota που είχε διοργανώσει την δημοσιογραφική εκδήλωση.

Πήραμε την διαδρομή που οδηγεί στους αμμόλοφους της Ταρίφα. Διάρκεια 3 ώρες και 30 λεπτά / 209 χιλιόμετρα. Μια μεγάλη διαδρομή που ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα σε απόσταση και διάρκεια τρεις ώρες. Περάσαμε από το Γιβραλτάρ και συνεχίσαμε μέχρι την Ταρίφα. Είναι το νοτιότερο σημείο της Ιβηρικής Χερσονήσου, όπου συναντώνται η Μεσόγειος και ο Ατλαντικός Ωκεανός. Κάναμε σλάλομ ανάμεσα σε αμμόλοφους και απολαύσαμε τη θέα του Μαρόκου.

Απέναντι από τις ακτές του Μαρόκου

Η Ταρίφα είναι ισπανική πόλη και δήμος στην επαρχία του Κάδιθ, στην Ανδαλουσία, στο νοτιότερο άκρο της χώρας, απέναντι από τις ακτές του Μαρόκου. Βρίσκεται σε υψόμετρο 7 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και σε απόσταση 105 χιλιομέτρων από το Κάδιθ.

Μέσα στον κύριο οικιστικό πυρήνα βρίσκεται το νοτιότερο σημείο της Ιβηρικής χερσονήσου, το ακρωτήριο της Ταρίφα, γεωγραφικό χαρακτηριστικό που βρίσκεται στο νησί Λας Παλόμας, το οποίο σήμερα συνδέεται με την πόλη μέσω ενός δρόμου, που εξυπηρετεί την πρόσβαση στον φάρο που βρίσκεται εκεί.

Πιο κοντά στην αφρικανική ήπειρο

Το ακρωτήριο της Ταρίφα χρησιμεύει επίσης ως όριο ανάμεσα στα ύδατα της Μεσογείου και του Ατλαντικού Ωκεανού, τα οποία συναντώνται ακριβώς απέναντι από την ίδια την πόλη. Βρίσκεται στο πιο στενό σημείο του στενού του Γιβραλτάρ, σε ελάχιστη απόσταση 14 χιλιομέτρων από τις ακτές του Μαρόκου, γεγονός που την καθιστά την ευρωπαϊκή πόλη που βρίσκεται πιο κοντά στην αφρικανική ήπειρο.

Αμιγώς ηλεκτρικό που τα σπάει

Οι Ιάπωνες μηχανικοί θέλουν να μας εντυπωσιάσουν και όπως φαίνεται τα κατάφεραν. Το αυτοκίνητο είναι αφρός, κινείται σαν να μην πατάει στο δρόμο. Τόσο χαμηλό επίπεδο θορύβου έχουμε συναντήσει σε ελάχιστα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Δεν είναι όμως μόνο το επίπεδο θορύβου που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι και η μεγάλη ευκολία στη χρήση.

Πρόκειται για ένα από τα πιο ευέλικτα μοντέλα της αγοράς με έντονη την αίσθηση της ασφάλειας και της σιγουριάς.

Νοιώσαμε ότι χειριζόμαστε ένα φιλικό στη χρήση αυτοκίνητο ικανό να αντιμετωπίσει κάθε τι στο δρόμο. Παράλληλα έχει τη δυνατότητα να χαρίζει μεγάλη ποσότητα οδηγικής ευχαρίστησης και να μην νοιώθει ο οδηγός αποκομμένος από το αυτοκίνητο, να συμμετέχει στη διαδικασία.

Χάρη στις αναβαθμίσεις στη ρύθμιση της ανάρτησης και στο αμάξωμα, επωφελείται επίσης από χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, καθώς και από βελτιωμένη άνεση και δυναμική οδήγησης.

Στις στροφές εμφανίζει περιορισμένες κλίσεις που δεν ανησυχούν τους επιβάτες. Ωστόσο, το μεγάλο βάρος λόγω της μπαταρίας είναι εμφανές αλλά διαχειρίσιμο από τον οδηγό, καθώς το εξελιγμένο αυτοκίνητο επικουρείται από πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.

Ο τιμοκατάλογος του ανανεωμένου Toyota bZ4X ξεκινά από τα 40.400 ευρώ, δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v