Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Jeep Compass

Μια πρώτη γνωριμία με το νέο Jeep Compass στην Ισπανία. Ένα μοντέλο που δίνει έμφαση στην άνεση, την τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα.

Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Jeep Compass

αποστολή στην Ισπανία

Η Jeep ενισχύει την θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά χάρη στις προσπάθειες της Stellantis. Η αμερικάνικη μάρκα που δημιούργησε τα θρυλικά μοντέλα 4Χ4, τώρα αναβαθμίζει την γκάμα της με νέα μοντέλα τα οποία καλύπτουν και τις ευρωπαϊκές προδιάγραφες.

Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της Jeep είναι το ολοκαίνουργιο Compass, ένα C SUV το οποίο έχει υψηλούς στόχους. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το νέο Compass συνδυάζει τον αυθεντικό σχεδιασμό της Jeep με μια σειρά από τεχνικές βελτιώσεις - από βελτιωμένη ρύθμιση ανάρτησης έως πιο έξυπνες λειτουργίες οδήγησης και πλήρως ανανεωμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική.

Oλοκληρωμένη προσπάθεια

Αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια της αμερικάνικης μάρκας να επαναπροσδιορίζει το πρότυπο C-SUV με μια νέα γενιά που είναι πιο ικανή, πιο ευέλικτη, άνετη και πιο τεχνολογικά προηγμένη από ποτέ.

Προσκαλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας Italian Motion συμμετείχαμε στη παγκόσμια παρουσίαση του ολοκαίνουργιου Jeep Compass, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας. Η Jeep προσκάλεσε δημοσιογράφους με ειδίκευση στο αυτοκίνητο από όλη την Ευρώπη, την Ιαπωνία και τη Βόρεια Αφρική για να δοκιμάσουν το ολοκαίνουργιο Compass στη κοσμοπολίτικη Βαρκελώνη.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, τα ανώτατα στελέχη της Jeep, τόνισαν τα βασικά στοιχεία τα οποία καθορίζουν το νέο μοντέλο. «Έχει αυξημένο εσωτερικό χώρο, εκλεπτυσμένα υλικά και προηγμένα ψηφιακά χαρακτηριστικά, προσφέρει μια νέα ισορροπία χρηστικότητας, στυλ και καθημερινής χρηστικότητας».

Δυο κινητήρες

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δυο μονάδες. Τώρα στο λανσάρισμα είναι διαθέσιμα τα σύνολα, 1.6 e-Hybrid και EV (74 kWh 213 ίππων Front Wheel Drive). Αργότερα θα ενισχυθεί η γκάμα με τις εκδόσεις Plug-in Hybrid 195 ίππων και δυο επιπλέον εκδόσεις EV. Η μια έχει απόδοση 231 ίππους και η δεύτερη 375 ίππους με κίνηση στους τέσσερις τροχούς(4xe) θα φέρει νέο πίσω ηλεκτρικό κινητήρα που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για το νέο Jeep Compass, ικανό να αποδίδει 132 kW και έως 3100 Nm ροπής στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζοντας υψηλή πρόσφυση.

Εμβληματικός σχεδιασμός

Το Jeep Compass αποτελούσε ανέκαθεν σύμβολο ικανότητας και η τελευταία του γενιά, του Compass, δεν αποτελεί εξαίρεση. Αυτό το νέο μοντέλο φέρνει την εμπειρία της Jeep στη σύγχρονη εποχή, συνδυάζοντας τον εμβληματικό σχεδιασμό της μάρκας με ένα νέο επίπεδο κομψότητας και προηγμένης τεχνολογίας. Το νέο Compass καθιστά την μηχανική αριστεία και την καινοτομία το κλειδί για την απελευθέρωση εξαιρετικά νέων επιπέδων ισχύος και απόδοσης. Κάθε πτυχή έχει επανασχεδιαστεί για να προσφέρει ένα όχημα που αποδίδει άριστα παντού: σε δρόμους πόλης, αυτοκινητόδρομους, ακόμη και στις πιο απαιτητικές διαδρομές εκτός δρόμου.

«Το νέο Compass αποτελεί μια τολμηρή δήλωση του οράματος της Jeep για το μέλλον της κινητικότητας», όπως δήλωσε ο Fabio Catone – Επικεφαλής της Jeep στην Ευρώπη. «Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Compass σηματοδοτεί μια πραγματική εξέλιξη στις επιδόσεις, την καινοτομία και την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Με τις καλύτερες δυνατότητες στην κατηγορία του, την αυξημένη άνεση, μια πλήρως ανασχεδιασμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική και μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών έτοιμη για το μέλλον, επαναπροσδιορίζει πώς πρέπει να είναι η σύγχρονη οδήγηση».

Ελαχιστοποιήση ζημιών

Το νέο Compass παρουσιάζει γενναιόδωρες αναλογίες με μήκος 4,55 μ., παράλληλα με βελτιστοποιημένη αεροδυναμική. Το εξωτερικό του είναι κατασκευασμένο για συγκεκριμένο σκοπό: βασικά στοιχεία όπως οι κάμερες και οι μονάδες ραντάρ είναι τώρα τοποθετημένα υψηλότερα για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο ζημιάς κατά τη διάρκεια σκληρής οδήγησης εκτός δρόμου, ενώ το νέο λειτουργικό μπροστινό μέρος ενισχύει τόσο την προστασία όσο και την αποδοτικότητα. Ένα νέο, ειδικό λειτουργικό εξωτερικό για τετρακίνηση και η προσθήκη ενός πίσω γάντζου ρυμούλκησης τονίζουν περαιτέρω το περιπετειώδες πνεύμα και την ετοιμότητά του για οποιοδήποτε έδαφος.

Άνεση και φινέτσα

Όπως διαπιστώσαμε, στο εσωτερικό, η καμπίνα έχει επανασχεδιαστεί για μεγαλύτερη ευελιξία και φινέτσα. Ο εσωτερικός χώρος είναι γενναιόδωρος, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν επιπλέον 20 χιλ. χώρου για τα πόδια και χώρο αποσκευών, ο οποίος επεκτείνεται έως και 550 λίτρα, δηλαδή 45 λίτρα περισσότερο από πριν. Ο συνολικός μπροστινός αποθηκευτικός χώρος φτάνει τα 34 λίτρα, προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο για καθημερινά αντικείμενα. Η εσωτερική αρχιτεκτονική δίνει προτεραιότητα στη λειτουργικότητα και την ευκολία χρήσης, με μια εύχρηστη φυσική εντολή περιστροφής του κιβωτίου ταχυτήτων, ένα ηλεκτρονικό κουμπί χειρόφρενου και έναν διακόπτη Selec-Terrain με επένδυση από καουτσούκ τοποθετημένο σε κοντινή απόσταση, επιτρέποντας την απρόσκοπτη λειτουργία ακόμη και σε ανώμαλο έδαφος.

Μηχανικές ρυθμίσεις

Πράγματι, ακριβώς το σύστημα λειτουργίας οδήγησης Selec-Terrain αποδεικνύεται ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Αυτό το σύστημα δεν αφορά μόνο την αλλαγή των γραφικών της οθόνης ή του χρώματος του φωτισμού περιβάλλοντος. Εισάγει πραγματικές μηχανικές ρυθμίσεις για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης σε κάθε επιφάνεια. Αυτό μεταφράζεται σε ένα επίπεδο ελέγχου και προσαρμοστικότητας που επιτρέπει μεγαλύτερη πρόσφυση, σταθερότητα και σιγουριά σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πέντε λειτουργίες οδήγησης: Αυτόματο, Σπορ, Χιόνι, Άμμος/Λάσπη και Ηλεκτρικό (το τελευταίο αποκλειστικά στην έκδοση e-Hybrid Plug-in), το καθένα σχεδιασμένο για βελτιστοποίηση της απόδοσης και του ελέγχου σε διαφορετικές συνθήκες. Όλες οι λειτουργίες ενσωματώνουν το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Σταθερότητας (ESP), το οποίο λειτουργεί με το ABS, τον έλεγχο πρόσφυσης και τη διαχείριση του κινητήρα για να εξασφαλίσει σταθερότητα ρυθμίζοντας την παροχή ισχύος και το φρενάρισμα για μέγιστη ασφάλεια και ακρίβεια. Η αυτόματη λειτουργία, στάνταρ σε όλους τους κινητήρες, προσφέρει ισορροπία μεταξύ απόδοσης και άνεσης, χρησιμοποιώντας το 90% της μέγιστης ισχύος με κανονική βαθμονόμηση τιμονιού και ισορροπημένη στρατηγική αλλαγής ταχυτήτων, διατηρώντας παράλληλα την πλήρη λειτουργικότητα του ADAS Επιπέδου 2.

Λειτουργία Sport

Η λειτουργία Sport βελτιώνει την απόκριση με 100% της μέγιστης ισχύος, υπερ-ώθηση, σπορ βαθμονόμηση τιμονιού και ρυθμίσεις ESP και αλλαγής ταχυτήτων με επίκεντρο την απόδοση, διατηρώντας παράλληλα ενεργό το ADAS Επιπέδου 2. Για ολισθηρές επιφάνειες, η λειτουργία οδήγησης στο χιόνι παρέχει το 80% της μέγιστης ισχύος για ομαλότερη πρόσφυση, συνδυάζοντας τη ρύθμιση του τιμονιού Sport με μια κανονική στρατηγική αλλαγής ταχυτήτων και ειδική βαθμονόμηση ESP. Όταν αντιμετωπίζει ανώμαλο ή χαλικόστρωτο έδαφος, η λειτουργία Sand/Mud μεγιστοποιεί την πρόσφυση μέσω του 100% της διαθέσιμης ισχύος με υπερ-ώθηση, σπορ τιμόνι και βαθμονομήσεις ESP και αλλαγής ταχυτήτων ειδικές για το έδαφος.

Δοκιμαστική οδήγηση

Η πρώτη δοκιμαστική οδήγηση στη Βαρκελώνη περιλάμβανε διαδρομές στο αστικό περιβάλλον, στον αυτοκινητόδρομο και μια διαδρομή με off road περιορισμένης δυσκολίας. Επιλέξαμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία 74 kWh, ισχύ 213 ίππους αυτονομία έως 500 χλμ. και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Το πρώτο στοιχείο που εκτιμήσαμε στη οδήγηση στο αστικό περιβάλλον είναι η λειτουργία One-Pedal Drive(διαθέσιμη στις εκδόσεις EV), η οποία επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει την επιτάχυνση και την επιβράδυνση χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ γκαζιού. Είναι βελτιωμένο και έχουν μειωθεί οι αντιδρασεις του. Αυτό το διαισθητικό σύστημα κάνει την οδήγηση ευκολότερη και πιο ξεκούραστη, ειδικά στην κίνηση, και αντιπροσωπεύει τη φυσική εξέλιξη αυτού που κάποτε έφερνε στην αγορά το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων - ένα νέο επίπεδο ευκολίας, ακρίβειας και αυτοπεποίθησης στην καθημερινή οδήγηση.

Αναθεωρημένη ανάρτηση

Μας άρεσε η απόδοση της νέας ρύθμισης της ανάρτησης, η οποία έχει αναπτυχθεί για να επιτύχει την καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ χειρισμού και άνεσης. Εξασφαλίζει απόσταση από το έδαφος 200 χιλ., επιτρέποντας στο όχημα να αντιμετωπίζει ανώμαλα εδάφη χωρίς να διακυβεύεται η αυτοκυριαρχία στο δρόμο. Να τονίσουμε ότι σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά παίζει και η κλίση του αμαξώματος κατά 20%, εξασφαλίζοντας μια πιο σταθερή οδήγηση. Ταυτόχρονα, η ρύθμιση του τιμονιού έχει βελτιωθεί για να παρέχει ακρίβεια και ομαλότητα, προσαρμόζοντας το ποσοστό υποβοήθησης στις διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.

Χαμηλό επίπεδο θορύβου

Αξίζει να τονισθεί η βελτιωμένη ηχομόνωση, που επιτυγχάνεται μέσω βελτιωμένων υλικών όπως το νέο πίσω τζάμι, το οποίο είναι τώρα 11% παχύτερο από πριν. Μαζί, αυτές οι βελτιώσεις δημιουργούν μια ήρεμη και εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα καμπίνας, όπου οι επιβάτες μπορούν να απολαύσουν μεγάλα ταξίδια ή αστικές μετακινήσεις με απόλυτη άνεση. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που προσφέρει δυναμική ισορροπία, συνδυάζοντας την ευελιξία με την ηρεμία που χαρακτηρίζει τα premium SUV. Θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα C SUV στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

Προηγμένες συνδεδεμένες υπηρεσίες

Το νέο Jeep Compass εισάγει μια πρωτοποριακή τεχνολογική αρχιτεκτονική που επιτρέπει ένα ευρύ φάσμα προηγμένων συνδεδεμένων υπηρεσιών, διαθέσιμες τόσο ενσωματωμένες όσο και εξ αποστάσεως. Αυτές οι υπηρεσίες είναι οργανωμένες σε δύο προσαρμοσμένα πακέτα: Connect ONE και Connect PLUS, σχεδιασμένα για να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία και να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη ενσωμάτωση με τον ψηφιακό τρόπο ζωής του οδηγού.

Η νέα εφαρμογή για κινητά Jeep 2.0, που αναπτύχθηκε ειδικά για το νέο Compass, επιτρέπει στους οδηγούς να διαχειρίζονται απρόσκοπτα βασικές λειτουργίες του οχήματος οποτεδήποτε, οπουδήποτε.

Μια άλλη σημαντική εξέλιξη σε αυτό το μοντέλο είναι η εισαγωγή, στο νέο Jeep Compass, της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 ως στάνταρ χαρακτηριστικό. Το πακέτο ασφαλείας ολοκληρώνεται με υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά όπως το Predictive Adaptive Cruise Control (P-ACC) και η ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας.

Συμπέρασμα

Στη πρώτη οδήγηση στη Βαρκελώνη διαπιστώσαμε ότι το νέο Jeep Compass είναι ένα αξιόλογο C SUV με υψηλό τεχνολογικό επίπεδο. Καλύπτει τις ανάγκες του απαιτητικού οδηγού και διατηρεί τα χαρακτηριστικά της αμερικάνικης μάρκας. Ειδικότερα η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση είναι μια πολύ καλή πρόταση γιατί εξασφαλίζει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά της ηλεκτροκίνησης και παράλληλα μειώνει δραστικά το κόστος χρήσης. Αν αναπτυχθεί περισσότερο το δημόσιο δίκτυο φόρτισης τότε θα αποκτήσει ισχυρότερο ρόλο στην ελληνική αγορά. Η αποκλειστική αντιπροσωπεία Italian Motion έχει στόχο να ανακοινώσει προσιτή τιμή πώλησης για να προσδώσει ένα ακόμη σημαντικό θετικό στοιχείο στο νεότερο μέλος τα γκάμας της Jeep.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v