Η πιο δύσκολη στιγμή της Ferrari - κατακόρυφη πτώση στις μετοχές της, απογοητεύτηκαν οι επενδυτές

Η Ferrari θα εισέλθει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το 2026 με το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, όμως οι μετοχές της υποχώρησαν λόγω ασθενών προοπτικών κερδοφορίας.

Η πιο δύσκολη στιγμή της Ferrari - κατακόρυφη πτώση στις  μετοχές της, απογοητεύτηκαν οι επενδυτές

Η Ferrari θα ξεκινήσει την προσεκτική στροφή της προς τα ηλεκτρικά οχήματα το 2026 με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό τετραθέσιο κουπέ μοντέλο της Elettrica, αλλά οι μετοχές της σημείωσαν κατακόρυφη πτώση την Πέμπτη λόγω των μακροπρόθεσμων προοπτικών κερδών που δεν ήταν οι αναμενόμενες, αναφέρει σχετικά το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP)

Οι μετοχές της Ferrari υποχώρησαν έως και 16% την Πέμπτη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων παρουσίασε τις προσδοκίες της για τα κέρδη και τα έσοδα του 2030, οι οποίες απογοήτευσαν τους επενδυτές.

Περιορίζει τα σχέδια της για την ηλεκτροκίνηση

Η πολυτελής μάρκα με το λογότυπο του αλόγου παρουσίασε λεπτομέρειες για το πρώτο της ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο, κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε επενδυτές και μέσα ενημέρωσης στο εργοστάσιό της στο Μαρανέλο, ενώ παράλληλα αποκάλυψε ότι θα περιορίσει τα σχέδιά της για ηλεκτροκίνηση.

Το τετραθέσιο κουπέ, Elettrica, θα προσφέρει πάνω από 1.000 ίππους και θα έχει αυτονομία 530 χιλιομέτρων. Η Ferrari - η οποία πούλησε λιγότερα από 14.000 αυτοκίνητα πέρυσι - «πρέπει να διαχειριστεί τη σπανιότητα» για να επιτύχει, δήλωσε στους επενδυτές ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Μπενεντέτο Βίνια.

Με τις αυξανόμενες τιμές, τα πολλά διαφορετικά μοντέλα και μια λίστα αναμονής που ιδανικά κυμαίνεται από 20 έως 24 μήνες, «πρέπει να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα στους δρόμους», πρόσθεσε.

Απογοητεύτηκαν οι επενδυτές

Παρόλο που η Ferrari αύξησε ελαφρώς τις προβλέψεις της για το 2025 για τα έσοδα, τα περιθώρια κέρδους και τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή, οι επενδυτές απογοητεύτηκαν από τις μακροπρόθεσμες προοπτικές.

Η Ferrari προέβλεψε αύξηση εσόδων κατά 5% ετησίως, φτάνοντας τα 9 δισεκατομμύρια ευρώ το 2030, με προσαρμοσμένο λειτουργικό κέρδος 2,75 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Προβλέψεις χαμηλότερες από τις προσδοκίες

Ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Tom Narayan, έγραψε σε σημείωμά του ότι οι προβλέψεις της Ferrari ήταν χαμηλότερες από τις προσδοκίες των αναλυτών, ενώ οι επενδυτές δήλωσαν ότι: «είναι πιθανό να ερμηνεύσουν μια καθοδική μεταβολή στην αύξηση των κερδών προ φόρων και τόκων (EBIT) σε σχέση με το προηγούμενο ιστορικό».

Δεν αποκαλύφθηκε η τιμή της Elettrica, αλλά οι αναλυτές λένε ότι η Ferrari θα πρέπει να την τοποθετήσει προσεκτικά σε σχέση με την βασική τιμή των σχεδόν 500.000 ευρώ του SUV Purosangue.

Η Ferrari ήδη πουλάει σχεδόν τα μισά από τα αυτοκίνητά της σε υβριδικές εκδόσεις, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει τη στροφή προς την ηλεκτρική, η οποία έρχεται αρκετά χρόνια μετά τις Porsche, Lamborghini, Lotus και την Rimac.

Αντανακλώντας την τρέχουσα επιβράδυνση στη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτρική, η στροφή της Ferrari θα είναι ακόμη πιο προσεκτική από ό,τι αναμενόταν.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν μόνο το 20% της προσφοράς της Ferrari το 2030, σε σύγκριση με το 40% που είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης να συνεχίζουν να κυριαρχούν.

Η διοίκηση της Ferrari αποκάλυψε την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου το βράδυ της Τετάρτης, με πολύ χαμηλή θέση οδήγησης σε ένα πλαίσιο από ανακυκλωμένο αλουμίνιο με έναν μεγάλο κινητήρα σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v