Πτώση των πωλήσεων της Porsche παγκοσμίως στο πρώτο εξάμηνο, η Κίνα ηγείται της πτώσης

Η Porsche ανακοίνωσε μείωση πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους, λόγω δύσκολων συνθηκών αγοράς, αυξημένου ανταγωνισμού και πτώσης 28% στη ζήτηση στην κινεζική αγορά.

 Πτώση των πωλήσεων της Porsche παγκοσμίως στο πρώτο εξάμηνο, η Κίνα ηγείται της πτώσης

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων Porsche δήλωσε ότι οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, αποδίδοντας στις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, τον έντονο ανταγωνισμό και την πτώση κατά 28% στην κινεζική αγορά.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 6% και η Porsche παρέδωσε συνολικά 146.391 οχήματα παγκοσμίως, αλλά αυξήθηκαν κατά 10% στη Βόρεια Αμερική, αναφέρει το Reuters.

Από τα οχήματα που παραδόθηκαν φέτος έως τον Ιούνιο, το 36% ήταν ηλεκτροκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 14,5% σε σχέση με πέρυσι, πρόσθεσε η Porsche.

Παγκόσμια μετατόπιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Τα προβλήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας υποδεικνύουν μια ευρύτερη πρόκληση, καθώς οι ανταγωνιστές της στον ευρωπαϊκό τομέα προσπαθούν να διαχειριστούν την παγκόσμια μετατόπιση των ηλεκτρικών οχημάτων. Επίσης, οι σφοδροί πόλεμοι τιμών και η οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα διαβρώνουν τη ζήτηση, ειδικά για μάρκες υψηλότερης κατηγορίας όπως η Porsche.

Η μητρική εταιρεία Volkswagen, η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, δήλωσε ότι θα υποστεί ζημία 5,1 δισεκατομμυρίων ευρώ από την αναμόρφωση της γκάμας της Porsche, η οποία περιλαμβάνει και την καθυστέρηση ορισμένων ηλεκτρικών μοντέλων για να λανσαριστούν εκδόσεις με υβριδική τεχνολογία και κινητήρες εσωτερικής  καύσης. Οι καθυστερήσεις θα μειώσουν τα λειτουργικά κέρδη της Porsche έως και 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος, αναφέρει σχετικά το Reuters.

Μειώνεται η κερδοφορία

Ο στόχος κερδοφορίας της Porsche συρρικνώνεται λόγω της μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Η Porsche αναμένει τώρα ότι το περιθώριο κέρδους της για το 2025 δεν θα υπερβαίνει το 2%, από ένα προηγουμένως εκτιμώμενο εύρος 5% έως 7%.

Ορισμένοι αναλυτές θεώρησαν την περικοπή των προβλέψεων αναπόφευκτη, δεδομένης της πίεσης που ασκείται στην Porsche να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των κινητήρων καύσης της λόγω της υποτονικής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

Η απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης επίκειται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, αν και στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν προτρέψει τις Βρυξέλλες να χαλαρώσουν αυτόν τον στόχο, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι πλέον εφικτός, αναφέρει το Reuters.

Η Porsche δήλωσε ότι αναμένει ότι η αναδιάρθρωση θα έχει θετικό αντίκτυπο μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, στοχεύοντας σε μεσοπρόθεσμη λειτουργική απόδοση πωλήσεων 10-15%, μετά από 18% το 2023 και 14% το 2024.

Κατά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο πριν από τρία χρόνια, η εταιρεία είχε επιδιώξει απόδοση πωλήσεων άνω του 20% μακροπρόθεσμα.

Έχασε σχεδόν το ήμισυ της αξίας της

Έκτοτε, οι μετοχές της Porsche έχουν χάσει σχεδόν το ήμισυ της αξίας τους, με τους αναλυτές της Bernstein να σημειώνουν ότι τα δισεκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν σε επενδύσεις για τη στροφή της Porsche προς τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είχαν σαν αποτέλεσμα την δημιουργία ενός αξιόπιστου αντίπαλου για να αντιμετωπίσει κορυφαίους παίκτες, όπως η Tesla.

«Θα χρειαστεί χρόνος και χρήματα για να επαναρυθμιστεί το πρόγραμμα προϊόντων ώστε να παρέχει την ευελιξία και τις επιλογές μετάδοσης κίνησης που απαιτούν οι πελάτες της», δήλωσε η Bernstein σε σημείωμα προς τους επενδυτές.

Η Volkswagen, η οποία κατέχει το 75,4% της Porsche, μείωσε τις προβλέψεις της για το περιθώριο κέρδους σε 2% έως 3%, από 4% σε 5% προηγουμένως, αναφέρει το Reuters.

Οι αναλυτές της Jefferies δήλωσαν ότι η αναθεώρηση των προοπτικών της Porsche - η τρίτη μέχρι στιγμής φέτος - μπορεί να είναι η τελευταία, αλλά προειδοποίησαν ότι θα μπορούσε να φέρει προκλήσεις στον κύκλο ζωής του προϊόντος και στην επωνυμία. Με μεγάλο μέρος της χρέωσης των 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ της Porsche να είναι πιθανό στο τρίτο τρίμηνο, οι αναλυτές δήλωσαν ότι αναμένουν ζημίες στο δεύτερο εξάμηνο.

Τα προβλήματα στην Porsche και τη Volkswagen έχουν πυροδοτήσει εκκλήσεις από μετόχους και συνδικάτα προς τον Oliver Blume να τερματίσει τον διπλό του ρόλο ως Διευθύνων Σύμβουλος και των δύο εταιρειών. Την ίδια ώρα η Mercedes-Benz δήλωσε δια αντιπροσώπων της ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων και βαν του δεύτερου τριμήνου μειώθηκαν κατά 9%, επικαλούμενη τον αντίκτυπο των δασμών.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v