Η κινεζική μάρκα Leapmotor της Stellantis θα κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Ισπανία

Η Leapmotor μπαίνει δυναμικά στην Ευρώπη, αξιοποιώντας ισπανικό εργοστάσιο της Stellantis για παραγωγή ηλεκτρικών SUV και αποφυγή επιπλέον δασμών.

Η κινεζική μάρκα Leapmotor της Stellantis θα κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Ισπανία

Η κινεζική μάρκα Leapmotor της Stellantis θα λάβει χώρο σε ένα από τα ισπανικά εργοστάσια του ομίλου για την κατασκευή των δικών της αυτοκινήτων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Αντόνιο Φιλόσα.

Η κίνηση αυτή θα μπορούσε να επιτρέψει στην Leapmotor να αποφύγει τους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε κινεζικά ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα εκτεταμένης αυτονομίας. Η μάρκα πληρώνει πλέον πρόσθετους δασμούς 20,7% επιπλέον του γενικού δασμού εισαγωγής 10% που επιβάλλει η ΕΕ, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ο Αντόνιο Φιλόσα δεν διευκρίνισε ποιο εργοστάσιο θα μπορούσε να κατασκευάσει αυτοκίνητα Leapmotor ή ποια μοντέλα, σε εκδήλωση που διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα ο χρηματοοικονομικός όμιλος Kepler Cheuvreux.

«Πρόσφατα ανακοινώσαμε μια βιομηχανική συνεργασία για να δώσουμε στην Leapmotor χωρητικότητα σε ένα από τα ισπανικά μας εργοστάσια για να κατασκευάζει τα αυτοκίνητά της στην πλατφόρμα της», είπε. «Αυτό θα ξεκινήσει πολύ σύντομα».

Eπένδυση 200 εκατομμύρια δολάρια

Ένα δημοσίευμα νωρίτερα φέτος, επικαλούμενο την πρεσβεία της Κίνας στην Ισπανία, ανέφερε ότι οι Stellantis και Leapmotor θα επενδύσουν 200 εκατομμύρια δολάρια σε ένα ισπανικό εργοστάσιο και ότι το συμπαγές ηλεκτρικό SUV B10 ήταν το πιθανό μοντέλο. Η παραγωγή θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο, ανέφερε το δημοσίευμα.

Η Stellantis απέκτησε μερίδιο 20% στην Leapmotor το 2023, με επένδυση περίπου 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ. Ταυτόχρονα, απέκτησε μερίδιο 51% στην Leapmotor International, μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε για την ανάπτυξη, πώληση και συντήρηση αυτοκινήτων Leapmotor εκτός Κίνας, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η Leapmotor είχε ξεκινήσει τη συναρμολόγηση του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου T03 από κιτ στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, αλλά η παραγωγή έληξε τον Απρίλιο και εκείνη την εποχή, η Stellantis είχε δηλώσει ότι «αξιολογούσε τις επιλογές παραγωγής» για την Leapmotor. Οι δηλώσεις του Αντόνιο Φιλόσα  την περασμένη εβδομάδα ήταν η πρώτη φορά που δεσμεύτηκε δημόσια για ισπανική παραγωγή.

Σαραγόσα

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η τοποθεσία της Stellantis στη Σαραγόσα θεωρείται η αγαπημένη για τη φιλοξενία του Leapmotor.

Τα δημοσιεύματα σχετικά με την πιθανή εγκατάσταση παραγωγής της Leapmotor στην Ισπανία έχουν επικεντρωθεί στη Σαραγόσα, όπου ο κινέζος κατασκευαστής μπαταριών CATL ανακοίνωσε το 2024 μια κοινοπραξία με την Stellantis για την κατασκευή μπαταριών λιθίου-σιδήρου φωσφορικού (LFP) χαμηλότερου κόστους σε ένα νέο εργοστάσιο στην περιοχή. Οι δύο εταιρείες έχουν επενδύσει 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ στην κοινοπραξία, με την παραγωγή να αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2026, αναφέρει το Automotive News Europe.

Τα σχέδια για την κατασκευή του B10 στην Πολωνία ακυρώθηκαν το 2024, σύμφωνα με το Reuters. Οι παραγγελίες για το αυτοκίνητο μόλις άνοιξαν με τιμή εκκίνησης τα 29.900 ευρώ.

Ο Xin Tianshu, Διευθύνων Σύμβουλος της Leapmotor International και επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Stellantis στην Κίνα, δήλωσε στο Μόναχο ότι το B10, ως ένα συμπαγές SUV με παγκόσμια απήχηση, είναι «το βασικό προϊόν στη γκάμα μας».

Με τιμή εκκίνησης κάτω των 30.000 ευρώ, το B10 θα ήταν χαμηλότερο από κάθε compact ηλεκτρικό SUV μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.

Το Leapmotor B05 παρουσιάστηκε στο Μόναχο με τα παράθυρά του καλυμμένα. Δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το εσωτερικό του. Θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο του 2026.

Το ηλεκτρικό hatchback B05 είναι το τέταρτο μοντέλο για την Ευρώπη. Η Leapmotor παρουσίασε πρόσφατα ένα τέταρτο μοντέλο για την Ευρώπη, το πλήρως ηλεκτρικό hatchback B05, στην έκθεση αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο. Η γκάμα της Leapmotor στην Ευρώπη περιλαμβάνει επίσης το μεσαίο crossover C10 (διαθέσιμο ως BEV ή EV εκτεταμένης αυτονομίας), αναφέρει το Automotive News Europe.

Μέχρι τον Ιούλιο, η Leapmotor πούλησε 10.724 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Πούλησε μόνο 188 κατά την ίδια περίοδο το 2024. Το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις είναι το T03 με 7.370, με το C10 να καλύπτει τα υπόλοιπα.

Η Leapmotor International στοχεύει να πουλήσει 50.000-60.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως φέτος, κυρίως στην Ευρώπη, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Li TengFei τον Αύγουστο.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v