Μια ακόμη ήττα για την βιομηχανία της Ελλάδας - η Toyota επέλεξε την Τσεχία
Η απόφαση της Toyota να επιλέξει την Τσεχία για την παραγωγή νέου ηλεκτρικού μοντέλου αφήνει εκτός βιομηχανικού παιχνιδιού την Ελλάδα.

Η απόφαση της Toyota να επιλέξει την Τσεχία για την παραγωγή νέου ηλεκτρικού μοντέλου αφήνει εκτός βιομηχανικού παιχνιδιού την Ελλάδα.
Η Toyota ανακοίνωσε την παραγωγή νέου ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία στην Ευρώπη. Η Toyota Motor Europe θα ξεκινήσει την παραγωγή ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία στο εργοστάσιό της στο Kolin της Τσεχικής Δημοκρατίας.
Η Toyota Motor Manufacturing Czech επεκτείνει το εργοστάσιο για την κατασκευή νέας μονάδας συναρμολόγησης μπαταριών.
Σημαντικές νέες επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία παρέχουν περαιτέρω ώθηση στην περιοχή μετά την παραγωγή υβριδικών οχημάτων Aygo X και Yaris.
Παραγωγή ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία (BEV) στην Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ). Το νέο BEV, το πρώτο που θα παραχθεί σε ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της Toyota, αποτελεί σημαντικό ορόσημο τόσο για την εταιρεία όσο και για την Τσεχική Δημοκρατία.
Επέκταση εργοστασίου
Αυτή η ανακοίνωση αντιπροσωπεύει μια σημαντική επένδυση, καθώς το εργοστάσιο της TMMCZ στο Kolin θα επεκταθεί από 152.000 σε 173.000 τετραγωνικά μέτρα για να φιλοξενήσει την παραγωγή του νέου οχήματος και της μπαταρίας του, καθώς και νέα συνεργεία βαφής και συγκόλλησης.
Η χρηματοδότηση για την κατασκευή της νέας δραστηριότητας παραγωγής BEV θα καλυφθεί από νέες κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου 680 εκατομμυρίων ευρώ από την Toyota, οι οποίες περιλαμβάνουν επένδυση της Τσεχικής Κυβέρνησης έως και 64 εκατομμυρίων ευρώ για μια ειδική εγκατάσταση συναρμολόγησης μπαταριών.
Ανάπτυξη της στρατηγικής πολλαπλών δρόμων
Για την Toyota, αυτή η απόφαση σηματοδοτεί μια περαιτέρω ανάπτυξη της στρατηγικής πολλαπλών δρόμων που έχει σχεδιαστεί για την επίτευξη του στόχου της για ουδέτερες εκπομπές άνθρακα δραστηριότητες στην Ευρώπη έως το 2040.
Γιοσιχίρο Νακάτα, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Toyota Motor Europe
«Η Toyota παράγει επί του παρόντος τα Aygo X (2) και Yaris Hybrid στο TMMCZ με δυναμικότητα περίπου 220.000 οχημάτων ετησίως. Η εισαγωγή της παραγωγής BEV αυξάνει τις δυνατότητες της μονάδας για παραγωγή πολλαπλών διαδρομών και θα οδηγήσει σε σταδιακή άμεση απασχόληση με παρόμοια οφέλη για την αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του όγκου των ανταλλακτικών θα προέρχεται από την Τσεχική Δημοκρατία.
Από το 2002
Η TMMCZ έχει πλούσια ιστορία στην Τσεχική Δημοκρατία, με παρουσία στον κατασκευαστικό κλάδο που χρονολογείται πάνω από δύο δεκαετίες και παραγωγή άνω των 4,5 εκατομμυρίων οχημάτων σε όλη αυτή την περίοδο. Η Toyota ξεκίνησε την παραγωγή του Aygo το 2002, όταν το εργοστάσιο ήταν κοινοπραξία. Η Toyota απέκτησε την πλήρη κυριότητα το 2021 και συνέχισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, έτσι ώστε η TMMCZ να είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην περιοχή της Κεντρικής Βοημίας, με εργατικό δυναμικό περίπου 3.200 μελών και το 65% των ανταλλακτικών της να προέρχεται από την Τσεχική Δημοκρατία.
Η TMMCZ είναι επίσης η έδρα του πρώτου ευρωπαϊκού mega hub logistics της Toyota, που ιδρύθηκε το 2024 για την προμήθεια οχημάτων στις αντιπροσωπείες Toyota και Lexus στη Γερμανία, την Αυστρία, την Πολωνία, τη Σλοβακία, την Ουγγαρία και την Τσεχική Δημοκρατία σε έξι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης».