Το ανανεωμένο Lexus RZ αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες της αμιγούς ηλεκτροκίνησης

Το ανανεωμένο Lexus RZ εκμεταλλεύεται πλήρως τα πλεονεκτήματα της καθαρής ηλεκτροκίνησης προσφέροντας τον ορισμό της οδηγικής απόλαυσης.

Το ανανεωμένο Lexus RZ αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες της αμιγούς ηλεκτροκίνησης

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

Η Lexus, ακολουθεί την δική της πορεία στην ηλεκτροκίνηση και έχει την τύχη με το μέρος της, γιατί αποτελεί εξέχων μέλος της οικογένειας της Toyota. Εδώ που τα λέμε με τις πλάτες της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου, κάθε μάρκα μπορεί να κάνει ακόμη και την πιο φιλόδοξη υπέρβαση.

Η πολυτελής ιαπωνική μάρκα έχει ένα χαρακτηριστικό που διακρίνει κάθε προσπάθεια των επίμονων Ιαπώνων, δεν βιάζεται, αναπτύσσει με αργό ρυθμό κάθε τι και όταν είναι έτοιμη, κάνει το μπαμ.

Η δημοσιογραφική αποστολή που συμμετείχαμε για την οδήγηση και την αξιολόγηση του ανανεωμένου αμιγώς ηλεκτρικού Lexus RZ, ήταν απαιτητική και κουραστική γιατί το επίκεντρο ήταν στο Φάρο, της Πορτογαλίας. Οι πτήσεις ήταν μεγάλες και οι ανταποκρίσεις εξαντλητικές.

Όμως, ανταμειφτήκαμε με το παραπάνω γιατί μάθαμε λεπτομέρειες και τη νέα τεχνολογία της κορυφαίας μάρκας και το σημαντικότερο οδηγήσαμε την έκδοση με το καινοτομικό τιμόνι steer-by-wire της Lexus.

Ξεχάστε όσα ξέρετε και το στρογγυλό τιμόνι που για να κανείς ένα επιτόπιο ελιγμό, στρίβεις το τιμόνι τουλάχιστον δυο φορές από την μια άκρη στην άλλη.

Τώρα η premium φίρμα, φέρνει την επανάσταση και μας κακομαθαίνει. Ειλικρινά πλέον το κλάσικο τιμόνι μας φαίνεται αρχαίο εξάρτημα.

Νέες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης

Και δεν είναι μόνο αυτό, που μας εντυπωσίασε. Το ανανεωμένο αμιγώς ηλεκτρικό εξελίσσει την οδηγική απόλαυση και την καθημερινή ευκολία χρήσης με θεμελιώδεις βελτιώσεις στην απόδοση, βελτιωμένη ισχύ και αποδοτικότητα, και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης. Βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά που ενισχύει την οδηγική υπογραφή Lexus, με αυξημένη ακαμψία αμαξώματος, νέα ρύθμιση της ανάρτησης και εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης. Πλήρως ανανεωμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με νέα μπαταρία υψηλής χωρητικότητας και αναβαθμισμένα eAxles, για αυξημένη ισχύ και απόδοση. Στρατηγικά μέτρα μείωσης θορύβου και κραδασμών προσφέρουν ακόμα πιο premium αίσθηση στην καμπίνα. Η νέα γκάμα περιλαμβάνει το RZ 350e με κίνηση στους εμπρός τροχούς, το RZ 500e με τετρακίνηση και το πρώτο RZ 550e F SPORT με τετρακίνηση. Στο RZ F SPORT 550e κάνει πρεμιέρα το σύστημα Interactive Manual Drive της Lexus, με προσομοίωση χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

Διαισθητική εμπειρία οδήγησης

Το RZ είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus. Όπως διαπιστώσαμε, στη δοκιμή μεγάλης διάρκειας, στους δρόμους του Φάρο, που στη πλειοψηφία τους, θυμίζουν τους δικούς μας επαρχιακούς δρόμους, το νέο σύστημα διεύθυνσης, προσφέρει μια νέα, διαισθητική και άνετη εμπειρία οδήγησης, δημιουργώντας μια πιο αρμονική σύνδεση μεταξύ οδηγού οχήματος. Επιπλέον, μεταμορφώνει τη διάταξη του παραδοσιακού cockpit με ένα νέο σχήμα τιμονιού, που απελευθερώνει περισσότερο χώρο γύρω από τον οδηγό.

Το νέο σύστημα διαφέρει ριζικά από ένα συμβατικό σύστημα διεύθυνσης, καθώς δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και εμπρός τροχών. Αντίθετα, οι εντολές του οδηγού μεταφέρονται μέσω ηλεκτρικών σημάτων από έναν αισθητήρα ροπής σε μια μονάδα ελέγχου.

Η τεχνολογία αυτή εμπνέει αίσθημα ασφάλειας και αυτοπεποίθησης παρέχοντας άμεση απόκριση, χάρη στη δυναμική ρύθμιση του λόγου υπό-πολλαπλασιασμού ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Έτσι διευκολύνονται οι ελιγμοί σε χαμηλές ταχύτητες, εξασφαλίζεται ευέλικτη απόκριση στις στροφές και ενισχύεται η σταθερότητα και το αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Σε ένα συμβατικό σύστημα, ο οδηγός χρειάζεται δύο ή τρεις πλήρεις περιστροφές του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Στο νέο σύστημα της Lexus, μια περιστροφή μόλις 200 μοιρών του τιμονιού σχήματος yoke (περισσότερες λεπτομέρειες παρακάτω) αρκεί για πλήρη κίνηση από τη θέση ευθείας προς το αριστερό ή δεξί τέρμα, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις κινήσεις των χεριών, που πλέον δεν χρειάζεται να μετακινούνται ή να σταυρώνουν. 

Αν και δεν υπάρχει άμεση φυσική σύνδεση ανάμεσα στο τιμόνι και τους τροχούς, ο οδηγός λαμβάνει την κατάλληλη ανατροφοδότηση μέσω ηλεκτρικών σημάτων, με τους ανεπιθύμητους κραδασμούς να φιλτράρονται αποτελεσματικά. Ταυτόχρονα διασφαλίζεται ότι ο οδηγός λαμβάνει όλες τις σημαντικές πληροφορίες για το δρόμο. Η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο του σχεδιασμού, με κάθε κρίσιμο εξάρτημα να συνοδεύεται από ένα εφεδρικό, ενώ προβλέπεται και εφεδρική παροχή ρεύματος για περιπτώσεις ανάγκης.

Στις εκδόσεις RZ με συμβατικό ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, η μονάδα έχει κατασκευαστεί με αυξημένη ακαμψία για βελτιωμένη αίσθηση, ενώ έχουν ληφθεί μέτρα μείωσης του βάρους και του θορύβου.

Νέο σχήμα τιμονιού

Το σύστημα steer-by-wire έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει διαισθητική και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης, επιτρέποντας στους οδηγούς να προσαρμόζονται εύκολα στο νέο σχεδιασμό του τιμονιού. Το παραδοσιακό στρογγυλό τιμόνι δίνει τη θέση του σε έναν καινοτόμο σχεδιασμό χωρίς άνω και κάτω τμήμα, με επίπεδη βάση και εργονομικές χειρολαβές δεξιά και αριστερά για άνετο και σταθερό κράτημα. Ο ριζικά ανανεωμένος σχεδιασμός ενισχύει τη σπορτίφ αισθητική του cockpit Tazuna, διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού και ενδυναμώνει την αίσθηση ελέγχου και σύνδεσης με το αυτοκίνητο.

Χάρη στις πιο συμπαγείς διαστάσεις του – 360 χιλ. πλάτος και 197 χιλ. ύψος – το τιμόνι απελευθερώνει περισσότερο χώρο στην περιοχή των γονάτων, το οποίο διευκολύνει την πρόσβαση στο όχημα. Ενσωματωμένο σύστημα θέρμανσης περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα κατακόρυφα και περιλαμβάνουν νέους πολυλειτουργικούς διακόπτες για τον έλεγχο του φωτισμού και των υαλοκαθαριστήρων που χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά, όπως ο έλεγχος του φωτισμού και των φώτων ομίχλης και η ρύθμιση της ευαισθησίας της αυτόματης λειτουργίας των υαλοκαθαριστήρων. Το σύστημα steer-by-wire διατίθεται στάνταρ στο RZ 550e F SPORT και προαιρετικά στο RZ 500e Luxury με σύστημα τετρακίνησης.

Εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης DIRECT4

Η απόδοση της τεχνολογίας DIRECT4 έχει αναβαθμιστεί, ενισχύοντας περαιτέρω την πρόσφυση και τη σταθερότητα των νέων τετρακίνητων εκδόσεων του RZ.

Το έξυπνο σύστημα ελέγχει αυτόματα την κατανομή της ισχύος μεταξύ των εμπρός και πίσω eAxles, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και τις εντολές του οδηγού.

Κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση στην ευθεία, η κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω eAxles ρυθμίζεται από 60:40 έως 0:100, περιορίζοντας τις διαμήκεις κλίσεις (τάση ανύψωσης του εμπρός μέρους) και προσφέροντας άμεση αίσθηση επιτάχυνσης. Στις στροφές, η κατανομή προσαρμόζεται δυναμικά μεταξύ 80:20 και 0:100, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τη γωνία διεύθυνσης, ώστε να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.

Κατά την είσοδο σε στροφή, μεγαλύτερο ποσοστό της ισχύος μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, για πιο ομαλή συμπεριφορά. Κατά την έξοδο, η ροπή κατανέμεται με βάση το φορτίο σε κάθε τροχό, διατηρώντας την ισορροπία του οχήματος και εξασφαλίζοντας ομαλή, ελεγχόμενη επιτάχυνση. Το αποτέλεσμα είναι μια απολαυστική αίσθηση κατά την οδήγηση, με υψηλή ακρίβεια στην τήρηση της ιδανικής γραμμής.

Επιλέγοντας το Range mode για μέγιστη ενεργειακή απόδοση, η ισχύς κατανέμεται ισόποσα στους δύο άξονες, σε αναλογία 50:50.

Το σύστημα Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) της Lexus — διαθέσιμο προαιρετικά στο Luxury AWD και στάνταρ στο F SPORT — συμβάλλει στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος, προσφέροντας αυξημένη άνεση και σταθερότητα ακόμα και σε απότομους ελιγμούς αποφυγής εμποδίων.

Το σύστημα ηλεκτροκίνησης του RZ έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, με στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων, της πρακτικότητας και της οδηγικής απόλαυσης, ανεβάζοντας την εμπειρία οδήγησης ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος σε ανώτερο επίπεδο.

Μεταξύ των σημαντικότερων αλλαγών είναι η χρήση μιας νέας μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας και τα αναβαθμισμένα eAxles με πιο αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες και inverter, ενώ έχει επιτευχθεί και σημαντική μείωση των εσωτερικών τριβών. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται νέος onboard φορτιστής ισχύος 22 kW.

Σε συνδυασμό, τα παραπάνω στοιχεία διαμορφώνουν μια νέα γκάμα RZ με τρεις διαφορετικές επιλογές ισχύος, όπως παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα.

Νέα μπαταρία υψηλής χωρητικότητας

Η υιοθέτηση μιας νέας μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας αποτελεί κλειδί για τη βελτιωμένη απόδοση του νέου RZ. Η χωρητικότητά της έχει αυξηθεί στα 77 kWh. Η απόδοση φόρτισης έχει βελτιωθεί με τη χρήση της νέας μπαταρίας και ενός ισχυρότερου onboard φορτιστή 22 kW (στάνταρ εξοπλισμός), στη θέση της προηγούμενης μονάδας των 11 kW. Οι εκτενείς βελτιώσεις στα eAxles του RZ μειώνουν τις εσωτερικές τριβές, αυξάνουν την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων και προσφέρουν πιο αθόρυβη λειτουργία.

Οι συμπαγείς διαστάσεις των μονάδων συμβάλλουν στη βέλτιστη χωροταξική εκμετάλλευση του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας γενναιόδωρο χώρο στο εσωτερικό.

Πιο αθόρυβο από ποτέ

Ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το RZ είναι εξ ορισμού αθόρυβο. Στο δρόμο διαπιστώσαμε ότι η Lexus, ωστόσο, προχώρησε ακόμη παραπέρα, εξασφαλίζοντας άριστη ηχομόνωση και απορρόφηση κραδασμών στην καμπίνα, για ένα ήρεμο, άνετο και χαλαρωτικό περιβάλλον.

Χάρη στη λήψη λεπτομερών μέτρων, προσφέρει ακόμη πιο αθόρυβη εμπειρία για όλους τους επιβάτες, με αισθητή μείωση του θορύβου σε κάθε σημείο της καμπίνας – από τα εμπρός και πίσω καθίσματα έως τον χώρο αποσκευών.

Είναι ακλόνητο σαν βράχος, στρίβει με εξαιρετικό τρόπο, δεν μεταφέρει απότομα το μεγάλο βάρος του και παρέχει απλόχερα την ευχαρίστηση της οδήγησης.

Εκδόσεις: RZ 350e FWD 224 ίπποι, RZ 500e AWD 381 ίπποι, RZ 550e AWD 408 ίπποι. Περισσότερα μόλις το οδηγήσουμε το ανανεωμένο Lexus RZ  στην Ελλάδα. Αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος του 2025. Η τιμή της βασικής έκδοσης θα κυμαίνεται γύρω στα 60.000 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v