H Audi ετοιμάζεται για την Formula 1
Με επικεφαλής τον Mattia Binotto η Audi ετοιμάζεται να κάνει δυναμική είσοδο στη Formula 1 ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για τον όμιλό της.

Με επικεφαλής τον Mattia Binotto η Audi ετοιμάζεται να κάνει δυναμική είσοδο στη Formula 1 ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για τον όμιλό της.
Ο Mattia Binotto αναλαμβάνει Επικεφαλής του project της Audi στη Formula 1 και θα είναι υπεύθυνος για τη συνολική ανάπτυξη, ενώ ο Jonathan Wheatley θα ηγηθεί των αγωνιστικών δραστηριοτήτων ως Επικεφαλής Ομάδας.
Η εξέλιξη του αγωνιστικού μονοθεσίου (σασί) και της μονάδας ισχύος για το ντεμπούτο στη Formula 1 το 2026 τίθενται υπό κεντρική διαχείριση, ενώ ο Christian Foyer αναλαμβάνει τη θέση του COO στην Audi Formula Racing GmbH.
Η Audi ετοιμάζεται να εισέλθει για πρώτη φορά στη Formula 1 το 2026, με δική της εργοστασιακή ομάδα και υβριδικό σύστημα κίνησης («Power Unit»), το οποίο αναπτύσσεται στη Γερμανία. Η νέα ομάδα θα λειτουργεί σε τρεις βασικές τοποθεσίες: η Audi Formula Racing GmbH – εταιρεία που ιδρύθηκε αποκλειστικά για το συγκεκριμένο εγχείρημα – θα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη της μονάδας ισχύος στο Neuburg an der Donau, ενώ στο Hinwil της Ελβετίας θα πραγματοποιείται η εξέλιξη του μονοθεσίου, καθώς και ο αγωνιστικός σχεδιασμός και η στρατηγική. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί και η δημιουργία ενός τεχνολογικού κέντρου στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Formula 1 θεωρείται η κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και, χάρη στη διεθνή της απήχηση, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αθλητικές πλατφόρμες παγκοσμίως. Καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της Audi να εισέλθει στο θεσμό έπαιξαν οι νέοι κανονισμοί της FIA, που θα τεθούν σε ισχύ το 2026 και προβλέπουν τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, καθώς και σημαντική αύξηση της ηλεκτρικής ισχύος των υβριδικών μονάδων, η οποία θα φτάσει το 50%.
Η Audi υιοθετεί μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση, ενσωματώνοντας στο πρόγραμμα της Formula 1 τις συνέργειες και τις μεθόδους λειτουργίας μιας πλήρους εργοστασιακής ομάδας. Ο Mattia Binotto, ως Επικεφαλής του Audi F1 Project, θα έχει την ευθύνη για όλες τις δραστηριότητες ανάπτυξης που εκτείνονται στα τεχνικά κέντρα του Hinwil, του Neuburg an der Donau και της Αγγλίας.
Με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα και την επιτάχυνση της εξέλιξης, η Audi ενοποιεί υπό ενιαία διοίκηση όλες τις κρίσιμες επιχειρησιακές μονάδες του Formula 1 project. Με λιγότερους από δέκα μήνες να απομένουν έως το αγωνιστικό της ντεμπούτο, οι ομάδες ανάπτυξης συνεργάζονται στενά, επιδιώκοντας την πλήρη αρμονία μεταξύ του μονοθεσίου και της κινητήριας μονάδας. Υπό τη γενική καθοδήγηση του Mattia Binotto, οι υπάρχουσες δομές θα αναδιοργανωθούν και θα ενισχυθούν, με στόχο την επίτευξη υψηλότερων επιδόσεων μέσω βελτιστοποιημένων διαδικασιών.
Την 1η Μαΐου 2025 ο Christian Foyer εντάχθηκε στο διοικητικό συμβούλιο της Audi Formula Racing GmbH (AFR), η οποία είναι υπεύθυνη για το υβριδικό σύστημα κίνησης του μονοθεσίου της στην F1. Από τη νεοσύστατη θέση του Chief Operating Officer (COO), θα επικεντρωθεί στις λειτουργικές διαδικασίες. Γεννημένος στο Άαχεν της Γερμανίας το 1977, είναι διπλωματούχος μηχανικός με ειδίκευση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και διαθέτει περίπου 18 χρόνια εμπειρίας στη λειτουργία και διαχείριση διαφόρων project για λογαριασμό πολλών ομάδων και κατασκευαστών της Formula 1. Ο Foyer αναλαμβάνει την ευθύνη των λειτουργιών σε τομείς που διαχειριζόταν έως τώρα ο CEO Adam Baker, ο οποίος αποχωρεί από το project κατόπιν αμοιβαίας συμφωνίας.
Ο Gernot Döllner, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG δήλωσε ότι: «θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Adam Baker για την αφοσίωσή του τα τελευταία χρόνια. Διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συνολικής στρατηγικής για την είσοδο της Audi στη Formula 1 και έθεσε τις βάσεις για την ανάπτυξη της μονάδας ισχύος στο Neuburg». Και πρόσθεσε για την επόμενη ημέρα πως: «με τον Christian Foyer, εντάσσουμε πλέον στο πρόγραμμα έναν καταξιωμένο ειδικό στις διαδικασίες ανάπτυξης μονάδων ισχύος στη Formula 1. Η εμπειρία του θα συμβάλει στην αποτελεσματική συνεργασία και στην απαιτούμενη ταχύτητα που επιβάλλει το χρονοδιάγραμμα για το ντεμπούτο».
Για την απλοποίηση της διοικητικής δομής, η προηγούμενος ρόλος του CEO καταργείται στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης. Ο Stefan Dreyer θα συνεχίσει να ηγείται του τομέα ανάπτυξης της μονάδας ισχύος στο Neuburg ως Chief Technical Officer (CTO) και θα αναλάβει τον νέο ρόλο του εκπροσώπου του διοικητικού συμβουλίου της Audi Formula Racing (AFR).
Από τις αρχές Απριλίου, ο Jonathan Wheatley έχει αναλάβει τη θέση του Επικεφαλής Ομάδας και Εκπροσώπου του Διοικητικού Συμβουλίου της Sauber Motorsport AG. Σε στενή συνεργασία με τον Mattia Binotto, ο Wheatley συμβάλλει ενεργά και διαμορφώνει τη διαδικασία μετασχηματισμού της αγωνιστικής ομάδας, εστιάζοντας στη διαχείριση των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της μελλοντικής Audi F1 Team, καθώς και στην εκπροσώπηση της Audi ως Επικεφαλής Ομάδας σε στρατηγικά φόρουμ της Fοrmula 1.
Το Audi Group είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην premium και πολυτελή κατηγορία. Οι μάρκες Audi, Bentley, Lamborghini και Ducati κατασκευάζονται σε 21 τοποθεσίες σε 12 χώρες. Η Audi και οι συνεργάτες της έχουν παρουσία σε περισσότερες από 100 αγορές παγκοσμίως.
Το 2024, το Audi Group παρέδωσε σε πελάτες 1,7 εκατομμύρια οχήματα Audi, 10.643 οχήματα Bentley, 10.687 οχήματα Lamborghini και 54.495 μοτοσυκλέτες Ducati. Το οικονομικό έτος 2024, τα έσοδα του Ομίλου Audi / Audi Group ανήλθαν σε 64,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με λειτουργικά κέρδη 3,9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στις 31 Δεκεμβρίου, το Audi Group απασχολούσε περισσότερους από 88.000 εργαζομένους, εκ των οποίων πάνω από 55.000 στην AUDI AG στη Γερμανία. Με ελκυστικές μάρκες και πληθώρα νέων μοντέλων, ο Όμιλος ακολουθεί με συνέπεια την πορεία του προς μια βιώσιμη, πλήρως διασυνδεδεμένη premium κινητικότητα.