Αυτό είναι το νέο τιμόνι της Mercedes-Benz
Η Mercedes-Benz φέρνει επανάσταση στο τιμόνι, καταργώντας τη μηχανική σύνδεση και προσφέροντας νέες δυνατότητες σχεδίασης, άνεσης, ασφάλειας και εξατομίκευσης από το 2026.

Η Mercedes-Benz φέρνει επανάσταση στο τιμόνι, καταργώντας τη μηχανική σύνδεση και προσφέροντας νέες δυνατότητες σχεδίασης, άνεσης, ασφάλειας και εξατομίκευσης από το 2026.
Ένα τιμόνι είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα εξάρτημα του αυτοκινήτου – συνδέει τον οδηγό με τον δρόμο μέσω των ελαστικών. Παρέχει ανατροφοδότηση για τη συμπεριφορά οδήγησης, επιτρέπει στον οδηγό να νιώσει τις ανωμαλίες του δρόμου και, στο παρελθόν, αποτελούσε απαραίτητο εργαλείο για το παρκάρισμα.
Σύντομα, μια νέα εποχή ξεκινά για τους οδηγούς της Mercedes-Benz: η εταιρεία θα γίνει ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που θα προσφέρει από το 2026 όχημα παραγωγής με τεχνολογία steer-by-wire.
Χωρίς μηχανική σύνδεση
Η τεχνολογία steer-by-wire δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και μπροστινών τροχών – οι εντολές του οδηγού μεταδίδονται ηλεκτρονικά, «μέσω καλωδίου». Η νέα αυτή αίσθηση προσφέρει καλύτερο χειρισμό, ευκολότερους ελιγμούς και παρκάρισμα χωρίς επαφή με το τιμόνι.
Μεταβλητός λόγος διεύθυνσης
Οι ειδικοί στην ανάρτηση μπορούν να προσαρμόζουν τον λόγο διεύθυνσης, επιτυγχάνοντας ιδανικό συνδυασμό σπορτίφ χαρακτήρα και άνεσης. Ενισχύονται επίσης η ευστάθεια και η πλευρική ευελιξία, ενώ οι κραδασμοί από το οδόστρωμα μειώνονται σημαντικά.
Δυνατότητες εξατομίκευσης
Το steer-by-wire προσφέρει δυνατότητα εξατομίκευσης της αίσθησης διεύθυνσης για κάθε μάρκα ή μοντέλο, ενώ δημιουργεί νέες σχεδιαστικές δυνατότητες – ακόμα και για gaming εμπειρίες κατά τη στάθμευση.
Περισσότερη ευελιξία
Η τεχνολογία προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στον εσωτερικό σχεδιασμό. Το τιμόνι μπορεί να είναι πιο επίπεδο, βελτιώνοντας την ορατότητα και την ευκολία εισόδου/εξόδου, ενώ ανοίγει δρόμο για πιο χαλαρές θέσεις οδήγησης στο μέλλον.
Πώς λειτουργεί το steer-by-wire
Ένας ενεργοποιητής στο τιμόνι (SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμαγιέρα (SRU), η οποία κινεί τους τροχούς. Η SFU δημιουργεί την αίσθηση της οδήγησης που χαρακτηρίζει τη Mercedes-Benz, μοντελοποιώντας την επαφή με το δρόμο.
Δοκιμές και ασφάλεια
Το νέο σύστημα έχει ήδη δοκιμαστεί σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα. Με αρχιτεκτονική εφεδρικών κυκλωμάτων, διπλούς αισθητήρες και ανεξάρτητες μονάδες, το steer-by-wire διασφαλίζει λειτουργικότητα ακόμη και σε περιπτώσεις αστοχίας. Επιπλέον, σε απόλυτα ακραίες περιπτώσεις, η πλευρική καθοδήγηση εξασφαλίζεται μέσω της τετραδιεύθυνσης και του ESP.