Ολοκαίνουργιο Renault Rafale: Το καλύτερο μοντέλο της γαλλικής μάρκας

Βρεθήκαμε στην παρουσίαση του νέου μοντέλου της γαλλικής εταιρείας στη Σεβίλλη και μεταφέρουμε εντυπώσεις.

Ολοκαίνουργιο Renault Rafale: Το καλύτερο μοντέλο της γαλλικής μάρκας

Αποστολή στην Ισπανία

Η Renault επέλεξε την Σεβίλλη της Ισπανίας για να πραγματοποιήσει την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του καλύτερου μοντέλου με θερμικό κινητήρα που έχει δημιουργήσει μέχρι τώρα. Το ολοκαίνουργιο Renault Rafale είναι μια ακόμη νίκη της μηχανολογίας και της τεχνολογίας, ενώ αποτελεί και μέρος της προσπάθειας της γαλλικής φίρμας να αποσπάσει μερίδιο από την κατηγορία D.

Σε δυο ταμπλό

Η Renault παίζει σε δυο ταμπλό, στα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν θερμικό κινητήρα με καύσιμο βενζίνη, ντίζελ, είτε υγραέριο και στα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων τα οποία αξιοποιούν την ηλεκτροκίνηση. Η παρουσίαση του νέου Renault Rafale, επιβεβαιώνει την θέση της μάρκας να κατασκευάζει αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα μέχρι να αναπτυχθεί πλήρως η ηλεκτροκίνηση.

Η Σεβίλλη είναι η καλλιτεχνική, πολιτιστική, και οικονομική πρωτεύουσα της νότιας Ισπανίας και η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας. Αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη μητροπολιτική περιοχή της Ισπανίας.

Ποταμός Γουαδαλκιβίρ

Το πολεοδομικό της σχέδιο θυμίζει ρομβοειδές σχήμα κατά διεύθυνση Βορρά - Νότου, που φέρεται να αγκαλιάζεται δυτικά από τον ποταμό Γουαδαλκιβίρ, στην ανατολική όχθη του οποίου είναι κτισμένη. Δύο παράλληλες λεωφόροι χωρίζουν την πόλη σε τέσσερα τμήματα. Βόρεια είναι η γνωστή λεωφόρος Λα Μακαρένα και νότια αυτής οι δύο κεντρικές: η Ελ Αρενάλ (δυτικά) και η Σάντα Κρουθ (ανατολικά). Νότια αυτών εκτείνεται το μεγάλο Πάρκο Μαρία Λουίσα με το πανεπιστήμιο, που αποτελεί τον πνεύμονα της πόλης. Η απέναντι, δυτική όχθη επίσης δεν στερείται πολλών και αξιόλογων σημείων τουριστικού ενδιαφέροντος, τα οποία ουσιαστικά αποτελούν τη νέα πόλη επί της νησίδας Ντε λα Καρτούχα (La Cartuja), δηλαδή νήσος των Καρθουσιανών. Το διεθνές αεροδρόμιο βρίσκεται βορειοανατολικά, εκτός πόλης.
Φόρος τιμής

Το νέο μοντέλο με την εντυπωσιακή εμφάνιση και τα πολυτελή στοιχεία ονομάστηκε Rafale για να αποτίνει φόρο στο αεροπλάνο Caudron-Renault Rafale, το οποίο πέταξε με ρεκόρ ταχύτητας 455,79 χλμ./ώρα το 1934.

Το ολοκαίνουργιο Renault Rafale είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου σύμφωνα με τη νέα οπτική γλώσσα του Gilles Vidal, επικεφαλής σχεδιασμού της Renault. Ξεκινά μια νέα εποχή στη σχεδίαση της Renault, είναι τολμηρό και απόλυτα εναρμονισμένο με την εποχή.

Εντυπωσιακό κουπέ SUV

Είναι χτισμένο στην πλατφόρμα CMF-CD τελευταίας γενιάς της Συμμαχίας. Το ελαφρώς ανυψωμένο αμάξωμά του σε στυλ fastback κατατάσσει το ολοκαίνουργιο Renault Rafale στην κατηγορία κουπέ SUV.

Έχει μήκος 4,71 μ. , πλάτος 1,86 μ. και ύψος 1,61 μ. Μακρύ μεταξόνιο στα 2,74 μ.

Στη πανευρωπαϊκή παρουσίαση ήταν διαθέσιμη μόνο η έκδοση E-Tech 200 ίππων. Αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα η ισχυρότερη εκδοχή E-Tech 4x4 300 ίππων PHEV.

Άνεση και πολυτέλεια

To Renault Rafale, μας υποδέχθηκε σε ένα πολυτελές σαλόνι μεγάλων διαστάσεων που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις αντίστοιχες γερμανικές προτάσεις υψηλού κυρούς. Είναι σαφές ότι η μάρκα θέλει να προσελκύσει τους υποψήφιους αγοραστές που διαθέτουν τουλάχιστον 60.000 ευρώ και αναζητούν ένα αυτοκίνητο με διαφορετικό χαρακτήρα σε καίριους τομείς.

Η πρώτη μας εκτίμηση είναι πως κατάφερε να σταθεί χωρίς υποχωρήσεις δίπλα στους καθιερωμένους παίκτες της αγοράς. Ο εσωτερικός χώρος φιλοξενεί χωρίς κανένα περιορισμό πέντε υψηλοσώμους ενήλικες και τις αποσκευές τους(647 λίτρα αποθηκευτικός χώρος).

Ειδικότερα, οι πίσω επιβάτες έχουν μεγάλο χώρο για τα πόδια τους και δεν θα κάνουν κανένα συμβιβασμό. Το μακρύ μεταξόνιο του αυτοκινήτου μήκους 2,74 μ. επιτρέπει τη δημιουργία μιας άνετης καμπίνας όπου οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεση τους 302 χιλ. στη περιοχή των γονάτων. Το μακρύ μεταξόνιο προσφέρει επίσης περισσότερο χώρο για το κεφάλι κάτω από την κεκλιμένη οροφή - 880 χιλ. στο πίσω κάθισμα - χωρίς να επηρεάζει τη σιλουέτα του κουπέ.

Καινοτόμο κεντρικό υποβραχιόνιο

Ένα ακόμη παράδειγμα όλης της φροντίδας που χρειάστηκε για να διατηρηθούν οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων άνετοι και συνδεδεμένοι είναι το ολοκαίνουργιο καινοτόμο κεντρικό υποβραχιόνιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για συσκευές πολυμέσων που κάνουν τη ζωή στο αυτοκίνητο πιο ευχάριστη. Αυτό το υποβραχιόνιο υψηλής τεχνολογίας διαθέτει δύο πρίζες USB, χώρο αποθήκευσης για tablet και smartphone και δύο αναδιπλούμενες οθόνες για άνετη προβολή.

Τα εντελώς νέα μπροστινά καθίσματα έχουν ενισχυμένα πλαϊνά για να ταιριάζουν με τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου παρέχοντας καλύτερη πλευρική και διαμήκη στήριξη.

Σαν ακριβό γερμανικό μοντέλο

Το νέο γαλλικό SUV, έχει πολυτελή διάκοσμο, τα υλικά κατασκευής είναι πρώτης ποιότητας, μαλακά στο σύνολο τους και με άψογη προσαρμογή, σαν να πρόκειται για ακριβό γερμανικό μοντέλο. Πρόκειται για ουσιαστική αναβάθμιση της γαλλικής φίρμας που αποτελεί μια ακόμη σημαντική παράμετρο η οποία θα καθορίσει το μέλλον της στη διεθνή αγορά.

Νέα σκοτεινή γυάλινη οροφή

Η πρωτοποριακή, εντυπωσιακή πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay μήκους 1.470 χιλ. κα πλάτους 1.117 χιλ. αναπτύχθηκε από την Saint-Gobain και το ολοκαίνουργιο Renault Rafale είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που χρησιμοποιεί αυτήν την καινοτομική οροφή.

Η τεχνολογία AmpliSky αντικαθιστά τις τυπικές οροφές με ένα πλήρως ενεργό σύστημα που σκουραίνει κάθε τμήμα του κατά παραγγελία, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά πεδία. Παρέχει μέγιστη προστασία από τον ήλιο σε δευτερόλεπτα και το διαδοχικό σκούρο χρώμα των εννέα τμημάτων σε όλη τη γυάλινη επιφάνεια είναι συναρπαστικό για παρακολούθηση. Αυτή η έξυπνη γυάλινη οροφή μπορεί να ελέγχεται με φωνή μέσω του Google Assistant και διαθέτει διακόπτη από το φως οροφής για χειροκίνητο έλεγχο.

Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων ρυθμίσεων οροφής: όλα ανοιχτά, όλα σκούρα, ανοιχτό μπροστά και σκοτεινό πίσω, και το πίσω μέρος. Είναι πιο πρακτικό από ένα τυπικό σκίαστρο, επειδή οι επιβάτες στο πίσω μέρος μπορούν να αφήσουν το φως του ήλιου να μπει στο σαλόνι ακόμα κι αν οι επιβάτες μπροστά προτιμούν να μην δέχονται την ακτινοβολία και το φως. Η οροφή Solarbay παρέχει επίσης επιπλέον 30 χιλ. περισσότερο χώρο για το κεφάλι, κάτι που κάνει σημαντική διαφορά - ειδικά για τους επιβάτες στο πίσω μέρος ενός κουπέ.

Το αυτοκίνητο δεν μοιάζει με θερμοκήπιο ή παγοθήκη: το πλαστικοποιημένο γυαλί του Saint-Gobain διατηρεί τη θερμοκρασία το καλοκαίρι και το χειμώνα, όπως τα αυτόματα σκίαστρα. Και το γυαλί σκουραίνει αυτόματα όταν βγαίνει ο οδηγος από το αυτοκίνητο.

Οι σκουρόχρωμες γυάλινες στέγες της Solarbay χρησιμοποιούν την τεχνολογία Polymer Dispersed Liquid Cristal (PDLC) που προέρχεται από τον κατασκευαστικό κλάδο και έχει προσαρμοστεί για τους επιβάτες αυτοκινήτων. Μέχρι στιγμής, μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξαιρετικά υψηλής ποιότητας το έχουν τοποθετήσει, καθώς και το ολοκαίνουργιο Renault Rafale είναι το πρώτο αυτοκίνητο από κατασκευαστή αυτοκινήτων πλήρους γραμμής που το χρησιμοποιεί με τη λειτουργία μερικής σκουρότητας οροφής.

Τεχνολογικό κόσμημα

Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα E-Tech 200 ίππων περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης εσωτερικής καύσης 1.2 ισχύος 130 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένα τεχνολογικό κόσμημα, καθώς συνδυάζει τον κύκλο καύσης Miller, την ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης, έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και μια αρχιτεκτονική μακράς διαδρομής που μοιάζει με κινητήρα ντίζελ. Το αποτέλεσμα είναι μια εξαιρετική αναλογία ενεργειακής απόδοσης 41%. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 50 kW (70 ίππους) και 205 Nm. Τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh/400V για πλήρως ηλεκτρική οδήγηση. Ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας είναι μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης (HSG) 25 kW και 50 Nm που εκκινεί τον κινητήρα και ενεργοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων.

40% λιγότερο καύσιμο

Με το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα ανάφλεξης και αναγέννησης ενέργειας που ενεργοποιείται αυτόματα στην επιβράδυνση και στο φρενάρισμα, καλύπτει με ηλεκτρική λειτουργία το 80% του χρόνου στις πόλεις και χρησιμοποιεί 40% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με έναν αντίστοιχο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η διαχείριση της φόρτισης γίνεται αυτόματα από το έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο οδηγός, ωστόσο, μπορεί να παρακάμψει το έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων με την επιλογή τεσσάρων επιπέδων αναγεννητικής πέδησης, χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι.

Το αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών που προέρχεται από την τεχνολογία Formula 1 συνδυάζει τις δύο σχέσεις του κύριου ηλεκτροκινητήρα και τις τέσσερις σχέσεις του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι 15 πιθανοί τρόποι συνδυασμού κινητήρων και κινητήρα βελτιστοποιούν την οδηγική απόλαυση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Oδηγική ευχαρίστηση

Η δοκιμή στους δρόμους της Σεβίλλης περιλάμβανε διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο και στο επαρχιακό δίκτυο. Από τα πρώτα χλμ. διαπιστώσαμε ότι το πολυτελές SUV προσφέρει απλόχερα την οδηγική ευχαρίστηση. Ειδικότερα, παρατηρήσαμε ότι συμπεριφέρεται σαν να είναι ένα ενιαίο τμήμα μετάλλου, απαλλαγμένο πλήρως από κραδασμούς, θορύβους και κλυδωνισμούς. Πρόκειται για μια επιτυχία της γαλλικής μάρκας που μας έκανε εντύπωση, γιατί ουσιαστικά έπιασε ίσως και να αναβάθμισε τα γερμανικά στάνταρ.

Ποιότητα κίνησης και κύλισης

Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή και οι αναρίθμητες ηλεκτρονικές διατάξεις προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό το αυτοκίνητο και βελτιώνουν την ποιότητα κίνησης και κύλισης. Είναι σαν μια κάψουλα που κινείται ταχύτατα εμπνέοντας εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, αποδίδει από χαμηλά, δεν έχει περιοχές μειωμένης παροχής ισχύος και αποτελεί τον καλύτερο σύντροφο του οδηγού που αναζητά την ταχύτητα.

Το ολοκαίνουργιο Renault Rafale, το οποίο έχει σχεδιαστεί για οδηγική απόλαυση και επίπεδα απόδοσης που δεν έχουν εμφανιστεί στη γκάμα της Renault, θα βελτιωθεί αργότερα με ένα ουσιαστικά αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με όλες τις ρυθμίσεις του βελτιστοποιημένες για να απελευθερώνουν 300 ίππους. Πρόκειται για την E-Tech 4x4 300 ίππων PHEV.

Το ολοκαίνουργιο Renault Rafale E-Tech 200, αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς. Δεν ανακοινώθηκαν οι τιμές πώλησης.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v