Διαδικασίες βαφής που εξοικονομούν πόρους στο νέο MINI Countryman

Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman βάφεται με νέες μεθόδους που μειώνουν την σπατάλη και είναι πιο φιλικές στο περιβάλλον.

Διαδικασίες βαφής που εξοικονομούν πόρους στο νέο MINI Countryman

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την πλήρη μετάβαση της μάρκας MINI στην ηλεκτρική κινητικότητα μέχρι το 2030, συνδυάζοντας μία ηλεκτρική αίσθηση go-kart με την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Κυκλοφορεί σε δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις: το Countryman E (150 kW, 204 ίπποι, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17,4 - 15,7 kWh/100 χλμ., εκπομπές CO2 0 γραμ./χλμ.) και το ισχυρότερο τετρακίνητο Countryman SE ALL4 (230 kW, 313 ίπποι, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 18,5 - 16,8 kWh/100 χλμ., εκπομπές CO2 0 γραμ./χλμ.

Διαδικασίες βαφής που εξοικονομούν πόρους

Στο λανσάρισμα, το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman θα διατίθεται σε τρία επιπλέον χρώματα αμαξώματος, τα British Racing Green, Chili Red και Blazing Blue, καθώς και με οροφή αντίθεσης, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας MINI. Αυτή βάφεται με μια νέα μέθοδο, γνωστή ως βαφή χωρίς υπερψεκασμό που αποτρέπει τη σπατάλη πόρων και επί του παρόντος ετοιμάζεται για χρήση στην ευρεία παραγωγή. Ο όρος "overspray" αναφέρεται στο σπρέι ομίχλης που δημιουργείται από τα πλεονάζοντα σωματίδια χρώματος, το οποίο σχηματίζεται όταν τα αμαξώματα βάφονται με τον συμβατικό τρόπο. Με τη νέα τεχνική, αυτή η συγκέντρωση σταγονιδίων δεν εμφανίζεται πλέον, κάτι που διευκολύνει την παραγωγή επιφανειών με περισσότερα από ένα χρώματα, καθώς δεν απαιτείται πλέον η επίπονη διαδικασία κάλυψης με μάσκες. Η συγκεκριμένη μέθοδος συμβάλλει επίσης στη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς ο αέρας που εξέρχεται από τον περιβάλλοντα χώρο χρειάζεται λιγότερο καθαρισμό. Επίσης, απαιτεί λιγότερο αέρα σε καθορισμένη θερμοκρασία και υγρασία. Ως αποτέλεσμα, καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια τόσο για την επίτευξη μιας συγκεκριμένης θερμοκρασίας όσο και για την επεξεργασία.

Η τεχνολογία καυστήρα που χρησιμοποιείται για το στέγνωμα του χρώματος στην οροφή υπέστη επίσης μετατροπές για την έναρξη παραγωγής του MINI Countryman και τώρα αποτελείται από ένα δισθενές σύστημα. Οι καυστήρες είναι ευέλικτοι ως προς το καύσιμο που χρησιμοποιούν καθώς μπορούν να καταναλώνουν υδρογόνο (H2), φυσικό αέριο (μεθάνιο – CH40), ένα μείγμα των δύο αυτών καυσίμων ή να τα εναλλάσσουν μεταξύ τους χωρίς να χρειάζεται να διακόπτεται η λειτουργία τους. Πέντε τέτοιοι δισθενείς καυστήρες με δυνατότητα να καταναλώνουν υδρογόνο χρησιμοποιούνται τώρα για την παραγωγή των οροφών του MINI Countryman.

Σταδιακά και άλλοι καυστήρες στο βαφείο θα υιοθετήσουν το δισθενές σύστημα λειτουργίας. Οι επόμενοι έξι καυστήρες υδρογόνου έχουν μόλις εγκατασταθεί. Αυτό καθιστά τη Λειψία πρωτοπόρο στην αυτοκινητοβιομηχανία και την φέρνει όλο και πιο κοντά στις χαμηλότερες εκπομπές CO2. Αυτό θα απαιτήσει την προμήθεια επαρκών ποσοτήτων πράσινου υδρογόνου μέσω ενός δίκτυο. Επί του παρόντος σχεδιάζεται η κατασκευή ενός περιφερειακού δικτύου υδρογόνου, από το οποίο θα επωφεληθεί το εργοστάσιο της Λειψίας.

Μπαταρίες υψηλής τάσης

Με την έναρξη της παραγωγής το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία θα διαχειρίζεται ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής για τις μπαταρίες υψηλής τάσης πέμπτης γενιάς, η οποία αποτελείται από τρία στάδια: επίστρωση κυψελών, παραγωγή μονάδων και συναρμολόγηση μπαταριών. Οι διαδικασίες και στα τρία αυτά στάδια ενισχύονται αυτή τη στιγμή με τη λειτουργία πέντε γραμμών επίστρωσης κυψελών, τριών για την παραγωγή μονάδων και δύο για τη συναρμολόγηση μπαταριών υψηλής τάσης.

Η ικανότητα παραγωγής εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα έχει επίσης αυξηθεί στο εργοστάσιο της Λειψίας από το 2021. Τώρα θα κατασκευάζει όχι μόνο τις μπαταρίες υψηλής τάσης για το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman, αλλά και ηλεκτρικά εξαρτήματα για τις BMW iX1, BMW iX2, BMW i4, BMW i5 και BMW iX που παράγονται σε άλλες εγκαταστάσεις. Η μονάδα παραγωγής των συγκεκριμένων εξαρτημάτων στη Λειψία απασχολεί σήμερα περίπου 1.000 εργαζόμενους.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v