Η Renault περιορίζει τους στόχους της καθώς η ζήτηση των EV επιβραδύνεται

Η μειωμένη ζήτηση στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα οδηγεί την εταιρεία στο να αναθεωρήσει τη γκάμα της και να περιορίσει τις ζημιές.

Η Renault περιορίζει τους στόχους της καθώς η ζήτηση των EV επιβραδύνεται

Η Renault προβλέπει περίπου ίσες αποδόσεις φέτος, σε σχέση με πέρσι αν και η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τη πτώση της ζήτησης για τα ηλεκτρικά οχήματα της, αναφέρει το Bloomberg. Επίσης, αναθεωρεί τη γκάμα της για να εξασφαλίσει μικρότερες απώλειες στις πωλήσεις και στα κέρδη της.

Η εταιρεία βλέπει λειτουργικό περιθώριο τουλάχιστον 7,5% το 2024, σε σύγκριση με 7,9% πέρσι. Πρότεινε επίσης υψηλότερο μέρισμά από αυτό που καταβλήθηκε το 2019.

Η ισχυρότερη ταμειακή θέση της Renault και η αύξηση του περιθωρίου κέρδους είναι δυο στοιχεία τα οποία επιβεβαιώνουν ότι η ανάκαμψη της αυτοκινητοβιομηχανίας υπό τον CEO Λούκα ντε Μεο αποδίδει καρπούς.

Η Renault σχεδιάζει να παρουσιάσει 10 νέα μοντέλα φέτος, συμπεριλαμβανομένου του αμιγώς ηλεκτρικού R5.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Λούκα ντε Μεο, ο οποίος ανανεώνει τη Renault από την ανάληψη της θέσης τον Ιούλιο του 2020, εστιάζει στη μείωση του κόστους των νέων ηλεκτρικών οχημάτων μέσω συνεργασιών μετά την αποτυχία της IPO της επιχείρησης ηλεκτρικών και λογισμικού Ampere.

Η IPO αντιμετώπισε αντίθετους ανέμους, συμπεριλαμβανομένων των συχνών μειώσεων τιμών της Tesla και του αυξημένου ανταγωνισμού από τους κινέζους κατασκευαστές.

Η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει μειωθεί τελευταία. Ορισμένοι κατασκευαστές περιορίζουν την κυκλοφορία νέων μοντέλων και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων εξομαλύνουν τις αγορές για τους στόλους τους.

Για το 2023, η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε καθαρά κέρδη 2,32 δις ευρώ έναντι ζημίας 716 εκατ. ευρώ το 2022, η οποία περιελάβανε την έξοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη Ρωσία.

Τα έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 13% στα 52,4 δις ευρώ πέρσι - ελαφρώς χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών - εν μέσω ισχυρής ανάπτυξης στην κύρια αγορά της εταιρείας, την Ευρώπη, και επιτυχίας στην πώληση ακριβότερων οχημάτων όπως το Megane E-Tech. Η εταιρεία πρότεινε μέρισμα 1,85 ευρώ ανά μετοχή.

Η Renault, η οποία πέρσι χαλάρωσε τους δεσμούς της με τον μακροχρόνιο ιαπωνικό συνεργάτη Nissan, έχει συνομιλίες με ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, σχετικά με την πιθανή κατανομή του κόστους ανάπτυξης μιας πλατφόρμας για πιο προσιτά EV.

Η αυτοκινητοβιομηχανία κατευθύνει επίσης σημαντικά κεφάλαια για την ανάπτυξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε συνεργασία με την κινεζική Zhejiang Geely Holding.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Λούκα ντε Μεο δέχεται επίσης πιέσεις να αναζωογονήσει την αξία της εταιρείας: Η κεφαλαιοποίηση των 11 δις ευρώ είναι πολύ χαμηλότερη από τους ευρωπαίους ανταγωνιστές της Renault και η αναλογία προθεσμιακών κερδών 12 μηνών - μια βασική μέτρηση για την αποτίμηση των μετοχών - στο 2,9 αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο στον κλάδο, αναφέρει το  Reuters.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v